اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پروژه موزه شهدا و نگارخانه ابهر در حال تکمیل است

شهردار ابهر با بیان اینکه در زمینه زیر ساخت‌های فرهنگی کمبودی وجود ندارد، گفت: پروژه موزه شهدا و نگارخانه در حال تکمیل است.

پروژه موزه شهدا و نگارخانه ابهر در حال تکمیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمدرضا ذوالقدریها در مراسم تقدیر از برگزیدگان نمایشگاه سوگواره عاشورایی اظهار کرد: اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی شهر ابهر صورت گرفته است که می‌توان به سالن همایش 9 دی اشاره کرد. 

شهردار ابهر در ادامه با بیان اینکه با تکمیل ساختمان پردیس سینمایی، دو سالن سینمایی به شهر اضافه خواهد شد، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد بایستی در این زمینه کمک حال شهرداری باشد. 

وی با بیان اینکه در زمینه زیر ساخت‌های فرهنگی کمبودی نداریم، تاکید کرد: پروژه موزه شهدا و نگارخانه در حال تکمیل است. 

ذوالقدریها در ادامه اضافه کرد: در منطقه حسین آباد نیز پروژه سرای محله با زیر بنای 670 متر مربع در دو طبقه ساخته شده است که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

شهردار ابهر با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرداری در سال‌های گذشته تصریح کرد:  در سال 97 حدود 30 برنامه با مشارکت سایر دستگاه‌ها برگزار شده است که استقبال حداکثری مردم را به همراه داشته است. 

حجت عسگری در ادامه این مراسم با بیان اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی که در شهر صورت می‌گیرد بدون استثنا شهرداری و شورای شهر در آنها مشارکت دارد، اظهار کرد: از وظایف شهرداری حمایت از کارهای فرهنگی است.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به اینکه یک اثر هنری در عرض چند دقیقه اثر بسزایی بر فرد می‌گذارد، تصریح کرد: تحت تاثیر قرار گرفتن یعنی در حقیقت برداشتی است که از کار هنری می‌گیرد. 

وی ادامه داد: در نمایشگاه سوگواره عاشورا فرد با مشاهده آثار مربوط به عاشورا، عشق امام حسین را در دل خود احساس می‌کند.

عسگری تاکید کرد: وقتی که ماه محرم نزدیک می‌شود، با وجود اینکه 1400 سال از شهادت امام حسین می‌گذرد، همانا امام حسین تازه شهید شده و این راز ماندگاری بحث عاشورا و قیام امام حسین (ع) است. 

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر اضافه کرد: دیگر دلایل مهم راز ماندگاری قیام امام حسین (ع) همین سینه به سینه نقل شدن است. 

وی افزود: نتیجه تلاش هنرمندان و نتیجه زحمات حضرت زینب باعث شد که قیام امام حسین (ع) نسل به نسل منتقل شده تا به نسل ما برسد.  

عسگری با بیان اینکه هنرمندان در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: می‌طلبد تمام هنرمندان و مسؤولان که توانایی نقش آفرینی دارند در صحنه حضور داشته باشند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر در این مراسم با بیان اینکه رشد و تداوم فرهنگ عاشورایی و شناساندن این حماسه زوایای مختلف و دستیابی به آثار ماندگار در این قالب می‌باشد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این سوگواری شناخت ارادت مردم و هنرمندان به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) و آیین مربوط به مراسم عزاداری در منطقه بود. 

آیسان صادقی اضافه کرد: یکی از اهداف دیگر این سوگواره شناسایی استعداد‌های هنری تشویق و حضور در رقابت‌های هنری در سطح شهرستان بوده که این نمایشگاه پله‌ای است برای هنرمندان که در رقابت‌های ملی بین‌المللی حضور داشته باشند. 

وی تاکید کرد: در یکسال اخیر به دلیل محدودیت و فعالیت‌های فرهنگی به علت شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم شورا و شهرداری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در شهرستان پیشگام بوده و توانستیم فراخوان این دوره سوگواره را در فضای مجازی به اطلاع علاقه‌مندان منطقه برسانیم. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر با اشاره به اینکه از فروردین ماه سال جاری تا کنون توانستیم بیش از 30 نمایشگاه مجازی در شهرستان برگزار کنیم، افزود: هنرمندان با توجه به رسالتی که به عهده دارند توانستند در این سوگواره بدرخشند.
  
وی تاکید کرد: نمایشگاه سوگواره در سال 94 با حضور 20 هنرمند شهرستان برگزار شد. 

صادقی با بیان اینکه در سال 95 این رویداد را به صورت ملی برگزار کردیم، افزود: خوشبختانه استقبال خوب بود و حدود یک هزار و 500 شرکت کننده داشت که 72 اثر از 50 هنرمند را توانستیم در فضای کار فرهنگ سرا به نمایش بگذاریم. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر گفت:  امسال هم حدود 114 شرکت کننده داشتیم که حدود 659 اثر هم به دبیرخانه رسید در نهایت با زحمات و همراهی سه داور در نتیجه 48 اثر از 15 هنرمند شهرستان به نمایشگاه مجازی راه پیدا کرد. 

وی افزود: در نهایت برگزیدگان از دو بخش آیین‌های عزاداری در شهر و محرم و کرونا برگزیده شدند.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول