اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کنترل و پایش ۱۵ هزار شهروند چهاردانگه در طرح شهید سلیمانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) چهاردانگه گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در بخش چهاردانگه بالغ بر ۱۵ هزار شهروند مورد کنترل و پایش بهداشتی قرار گرفتند.

کنترل و پایش ۱۵ هزار شهروند چهاردانگه در طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، سرهنگ ابوذر مهدلو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) چهاردانگه شهرستان اسلامشهر عصر دوشنبه در نشست خبری ویژه دهه فجر با خبرنگاران، اظهار کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از ۱۵ هزار نفر از شهروندان ساکن بخش چهاردانگه، مورد کنترل و پایش بهداشتی و درمانی قرار گرفتند.

وی با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های حضوری، ویژه برنامه‌های دهه فجر در بخش چهاردانگه با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی به شکل الکترونیکی و مجازی و حضوری با حفظ و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به اجرا در آمده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) چهاردانگه با تشریح اقدامات و برنامه‌های دهه فجر در بخش چهاردانگه، بیان کرد: امسال با توجه به تأسیس ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) در بخش چهاردانگه اقدامات گوناگونی با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این منطقه، به شکل مجازی و فیزیکی به مرحله اجرا درآمد.

مهدلو اضافه کرد: با اجرای طرح «پرچم» هر شهروند یک پرچم در مقابل منزل مسکونی و محل کسب و کار خود نصب کرد که در این راستا بالغ بر یک هزار پرچم منقش به تصویر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و چندین هزار پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط شهر توزیع ،نصب و به اهتزاز درآمد.

وی تأکید کرد: برگزاری جشن‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر با حفظ دستورالعمل های بهداشتی در سطح مساجد، پایگاه‌ها و محلات مختلف شهر، برگزاری ۵ محفل انس با قرآن کریم، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و اجرای نورافشانی در ۱۱ نقطه شهر از جمله برنامه‌هایی است که به مرحله اجرا در آمده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) چهاردانگه از برگزاری دو پویش کتابخوانی در منطقه خبر داد و گفت: همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، پویش کتابخوانی «کتابخانه‌های سردار دل‌ها» و «متولد مارس» با حضور و مشارکت بیش از هزار نفر از شهروندان منطقه به اجرا در آمد و علاوه بر آن نشست‌های کتابخوان و معرفی کتاب با همکاری اداره امور کتابخانه‌های شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

مهدلو با اشاره به توزیع ۳۰۰ بسته‌معیشتی در قالب پنجمین مرحله رزمایش همدلی مؤمنانه عنوان کرد: در بحث خدمات‌رسانی و یاری رساندن به محرومان منطقه، علاوه بر تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی تعداد ۶۰ سری جهیزیه برای نوعروسان بی‌بضاعت و محروم منطقه، تهیه و توزیع شده است.

وی به دیگر فعالیت‌های انجام شده اشاره و بیان کرد: با همکاری بسیج جامعه پزشکان در راستای خدمات رسانی به محرومان، با استقرار یک تیم کامل پزشکی در روستای گلدسته خدمات پزشکی مورد نیاز اهالی این روستا به طور رایگان ارائه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) چهاردانگه تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای امامزاده عباس(ع)، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل از مادران و همسران شهدا و بانوان نخبه منطقه از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با دهه فجر و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سطح بخش چهاردانگه توسط بسیجیان با همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم و مسؤولان محلی به اجرا در آمده است.

مهدلو با اشاره به وجود محدودیت‌های کرونایی یادآور شد: امسال بنابر تصمیم ستاد ملی کرونا راه‌پیمایی روز ۲۲ بهمن و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، راه‌پیمایی خودرویی و موتوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از محل میدان ورودی شهر تا مصلی چهاردانگه با حضور اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه و انقلابی بخش برگزار می‌شود.

وی از تشکیل ۵۰ تیم نظارتی و پایش بهداشتی در طرح شهید سلیمانی در منطقه چهاردانگه خبر داد و اذعان کرد: با مشارکت و همراهی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و با حضور بیش از ۱۱۰ نفر از بسیجیان منطقه پس از گذراندن آموزش‌های لازم تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از ساکنان بخش تحت نظارت و پایش بهداشتی در رابطه با ویروس کرونا قرار گرفته و در موارد اعلامی از سوی تیم‌های نظارتی و پایش خانواده‌های محروم شناسایی شده و مبتلا به ویروس کرونا، مورد حمایت‌های مادی و معنوی مجموعه سپاه قرار گرفتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) چهاردانگه با اشاره به احداث یک باب خانه مسکونی برای خانواده محروم و بی‌بضاعت منطقه توسط بسیجیان و گروه‌های جهادی چهاردانگه، خاطرنشان کرد: با همکاری گروه‌های جهادی بسیج و خیران منطقه و شناسایی محلات محروم و خانواده‌های بی‌بضاعت، در حد توان خدمات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی مورد نیاز شهروندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول