اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اخذ شهریه مدارس در ایام کرونا! / آموزش و پرورش: دریافت شهریه ممنوع است

در حالی که آموزش و پرورش اعلام کرده اخذ شهریه در ایام کرونا ممنوع است، بعضی از مدیران مدارس با ارسال پیامی به والدین، آنها را وادار به پرداخت شهریه می‌کنند که این امر نارضایتی اولیا را در پی داشته است.

اخذ شهریه مدارس در ایام کرونا! / آموزش و پرورش: دریافت شهریه ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس- ایلام؛ مهسا نظری: درخواست پرداخت شهریه از سوی تعدادی از مدارس استان در فصل کرونا یکی از مشکلاتی است که نارضایتی والدین ایلامی را به دنبال داشته است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان به صورت مجازی برگزار شد و در ادامه نیز آموزش و پرورش اعلام کرد که مدارس حق دریافت هیچ گونه شهریه‌ای از دانش‌آموزان را ندارند.

با پایان یافتن نیمه‌ی اول سال تحصیلی، تعدادی از مدارس در استان، اولیای دانش آموزان را موظف به پرداخت شهریه کرده‌اند که این امر نارضایتی آنها را در پی داشته است.

نگرانی اولیای دانش آموزان 

به گفته‌ی یکی از اولیای دانش آموزان، آموزش مجازی هزینه‌هایی از جمله خرید گوشی هوشمند و بسته‌های اینترنتی را برای خانواده‌ها به دنبال داشته است و پرداخت شهریه به مدارس در شرایط اقتصادی کنونی نیز موجب افزایش بیش از پیش هزینه‌های مصرفی آنها می‌شود و همین امر مسبب نگرانی تعداد کثیری از خانواده‌ها شده است.

دریافت شهریه منطقی نیست

یکی دیگر از اولیای دانش آموزان نیز در این باره گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی، مدارس دولتی هیچ گونه خدماتی از جمله خدمات گرمایشی، بهداشتی و... در اختیار دانش آموزان قرار نداده‌اند و اخذ شهریه از دانش آموزان بدون حضور آنها در مدارس منطقی نیست.

بروز مشکلات برای اقشار کم درآمد

بی‌شک پرداخت چنین هزینه‌هایی فشارهای اقتصادی را برای اقشار کم‌درآمد به دنبال خواهد داشت و ضروری است مسوولان مربوطه جهت جلوگیری از فشار بیش از پیش به این اقشار برای رفع این مشکل تمهیدات لازم را به کار گیرند.

مدارس حق اخذ شهریه را ندارند

به گفته‌ی مسوولان مربوطه، در شرایط کرونایی که عموما کلاس‌های آموزشی غیر حضوری هستند؛ مدارس دولتی، حق اخذ هیچ گونه شهریه‌ای از دانش آموزان را ندارند و در غیر این صورت اولیای دانش آموزان می‌توانند این مسئله را به آموزش و پرورش گزارش دهند.

غیر مجاز بودن دریافت شهریه

امیر مهردادی مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مدارس دولتی به استثنا مدارس خاص مانند تیزهوشان، شاهد و... غیر از هزینه‌ی سنجش دانش آموزان و بیمه‌ی دانش آموزی، حق اخذ هیچ گونه شهریه‌ای را ندارند.

وی افزود: تاکنون موردی در خصوص دریافت شهریه مدارس دولتی از دانش‌آموزان به آموزش و پرورش گزارش نشده‌؛ اما در صورت درخواست پرداخت شهریه از طرف مدارس، اولیا می‌توانند با سامانه آموزش و پرورش یا به صورت حضوری و تلفنی با  آموزش و پرورش استان تماس بگیرند تا به این مشکلات رسیدگی شود.

برخورد قانونی با مدارس متخلف

با توجه به اظهارات مسوولان آموزش و پرورش مبنی بر اینکه اخذ هرگونه شهریه از دانش آموزان تخلف محسوب می‌شود؛ امید است، مدارس استان این مهم را مورد توجه قرار داده و از اخذ هر گونه شهریه از اولیا جلوگیری کرده و با مدارس متخلف برخورد قانونی کند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۹۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول