اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

همایش خادمان بازسازی عتبات عالیات در قم برگزار می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم از برگزاری همایش خادمان بازسازی عتبات عالیات در روز سه شنبه در سالن همایش شهید آوینی خبر داد و گفت: همچنین نمایشگاه عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات از 20 تا 30 بهمن برپا می‌شود.

همایش خادمان بازسازی عتبات عالیات در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین احمدی قمی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از خادمان بازسازی حرم‌های عتبات عالیات اظهار کرد: این همایش همراه با نمایشگاه توانمندی و عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات از ۲۰ بهمن لغایت ۳۰ بهمن با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم اظهار کرد: در این نمایشگاه که به صورت تصویری برگزار می‌شود توسعه و مرمت حرم‌های نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین علیهم السلام و سامرا به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به مشارکت مردم قم در حمایت از بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: در مدت ۱۵ سال گذشته مردم ولایتمدار و متدین قم بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی به همراه طلا و جواهرات برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند و تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر به صورت افراد فنی و کارگر با حضور در اعتاب مقدسه در بازسازی حرم‌ها مشارکت کرده‌اند.

احمدی از جمله اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات را احداث شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها در نجف اشرف  ذکر کرد و اظهار کرد: صحن حضرت زهرا(س) در حرم امام علی(ع) با ۲۲۰ هزار متر بنا که ۹۷ درصد آن تکمیل و آماده بهره برداری است با مشارکت در تامین بخشی از هزینه‌ها توسط ستاد بازسازی قم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در توسعه حرم امام حسین(ع) و احداث صحن جدید به متراژ ۵۰ هزار مترمربع به نام حضرت زینب(س) که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته این ستاد مشارکت کرده است.

احمدی قمی افزود: طلا کاری گنبد حرم امام علی در نجف اشرف، امام حسین(ع) در کربلا و امامین جوادین در کاظمین و حرم امام هادی و امام عسگری در سامرا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات به صورت مشارکتی و با حضور افراد فنی که به صورت کاشی کار و طلا کار و نما کار بوده‌اند انجام شده است در مرمت و بازسازی گنبد امام علی علیه السلام در نجف اشرف نیز حضوری موثر داشته اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: در شهر بغداد مقبره شیخ کلینی در کنار بازار مرکزی شهر توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات قم مرمت و بازسازی شده است که شامل بازسازی مرمت گنبد مقبره و گنبد مسجد  با حضور یک مهندس جوان قمی طراحی جدید در به اجرا در آمده است که این طراحی هم به صورت زیبا همراه با نقوش اسلامی و درج کلمه«لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی ولی الله» کاشی کاری شده است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول