اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان در جایگاه دوم کشوری دوچرخه‌سواری کوهستان/هیات‌های شهرستانی دوچرخه‌سواری استان فعال می‌شوند

رئیس هیات دوچرخه سواری کردستان گفت: کردستان با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی که دارد در رشته دوچرخه‌سواری کوهستان رتبه دوم کشور دارد.

کردستان در جایگاه دوم کشوری دوچرخه‌سواری کوهستان/هیات‌های شهرستانی دوچرخه‌سواری استان فعال می‌شوند

بهمن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دوچرخه‌سواری در سال‌های گذشته تنها مختص شهرستان سنندج بود و تنها دوچرخه سوارهای سنندجی به مسابقات قهرمانی اعزام می‌شدند اما بنا داریم بعد از کاهش همه‌گیری ویروس کرونا و ورود استان به حالت سفید، هیات دوچرخه‌سواری در  تمام شهرستان‌ها فعال کنیم تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای استان بهره بگیریم.

وی افزود: استان کردستان با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی که دارد در رشته دوچرخه‌سواری کوهستان رتبه دوم کشور دارد.

احمدی کسب رتبه دوم کشوری مسابقات اولین مرحله لیگ کوهستان در سال ۹۸، کسب رتبه دوم مسابقات قهرمانی کشور در شهرستان سردشت و کسب رتبه چهارم در مسابقات استعدادیابی کشور را از عناوین برتر هیات دوچرخه‌سواری کردستان عنوان کرد.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه هیات دوچرخه‌سواری استان توجه به برنامه استعدادیابی و شناخت مستعدهای استان است که این امر لازمه وجود یک نگاه استانی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

احمدی گفت: اگرچه شیوع ویروس کرونا ورزش دوچرخه‌سواری را نیز تحت تاثیر قرار داد اما ورزشکاران کردستان به صورت تمرین در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمادگی خود را حفظ نموده‌اند طوریکه امسال موفق به کسب رتبه سوم کشوری در مسابقات اولین مرحله لیگ کوهستان در تهران شدیم.

وی در ادامه گفت: هیات دوچرخه‌سواری کردستان اسپانسر ندارد و چون هزینه دوچرخه و لوازم آن بالاست لذا انتظار داریم حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان و نهادهای ورزشی مرتبط از دوچرخه‌سواری استان بیشتر شود.

احمدی ادامه داد: برای یک دوچرخه‌سوار اگر بخواهد تجهیزات و دوچرخه لازم را برای دوچرخه سواری تهیه کند حدود ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان هزینه دارد و نیز با توجه به اینکه اکثر دوچرخه‌سواران از خانواده‌های متوسط جامعه هستند بازهم می‌طلبد مسئولان این ورزشکاران را یاری نمایید.

وی افزود: از دیگر دغدغه‌های هیات دوچرخه‌سواری استان نبود پیست مناسب برای دوچرخه‌سواری در شهرستان‌های استان است و با توجه به اینکه پیشرفت ورزش قهرمانی نیازمند پیشرفت ورزش همگانی و وجود امکانات است لذا ایجاد پیست‌های مناسب از جمله مهمترین نیازهای دوچرخه‌سواری استان است. 

احمدی در مورد برنامه‌های آینده هیات دوچرخه‌سواری استان نیز گفت: اولین برنامه هیات بعد از عبور از بحران کرونا سرکشی بیشتر به شهرستان‌ها و توسعه بیشتر این ورزش در کل استان است، توسعه قسمت همگانی ورزش دوچرخه‌سواری با برگزاری سمینارها و همایش‌های مرتبط و نیز استعدادیابی و شناسایی افراد مستعد از برنامه‌های هیات دوچرخه‌سواری استان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دهگلان و کامیاران در دوچرخه‌سواری فعالیت کمتری داشته اما سایر شهرستان‌ها فعالیت مناسبی دارند و نیز استان کردستان در چهار رشته کوهستان، تریال، سایکل توریست و جاده فعال است.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۸۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول