اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

چهار پروژه آب و فاضلاب کردستان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: چهار پروژه آب و فاضلاب کردستان در دهه فجر امسال با اعتبار بیش از 58 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

چهار پروژه آب و فاضلاب کردستان به بهره‌برداری رسید

محمدحسین محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج گفت: طی دهه فجر امسال تصفیه خانه فاضلاب کامیاران، تصفیه خانه آب دلبران شهرستان قروه، ازن زنی تصفیه خانه آب شماره یک سنندج و 2 چاه آبرسانی دهگلان به بهره‌برداری رسیدند که برای این پروژه‌ها 585 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران دوازدهم بهمن ماه و در نخستین روز دهه فجر با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد، گفت: این تصفیه خانه با 91 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و با هزینه 450 میلیارد ریال، با ظرفیت تصفیه 18 هزار و 114 مترمکعب در شبانه روز، برای جمعیت 105 هزار نفر در افق طرح، به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: تصفیه خانه آب شهر دلبران از توابع شهرستان قروه نیز با ظرفیت تأمین آب به میزان 25 لیتر بر ثانیه و با هزینه 25 میلیارد ریال سه شنبه چهاردهم بهمن ماه به بهره‌برداری رسید که با اجرای این پروژه حدود 7 هزار نفر از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: همچنین 2 چاه شماره 4 و 5 شهرستان دهگلان نیز همراه با تجهیز و نیرورسانی و احداث ساختمان سرچاهی و محوطه سازی با ظرفیت تأمین اب 38 لیتر بر ثانیه و هزینه 10 میلیارد ریال برای جمعیت 8 هزار نفر در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

محمدی اضافه کرد: همچنین در این ایام واحد ازن زنی تصفیه خانه آب فاز یک سندج شامل بخش ازن تشکیل شده از 2 دستگاه ازن زنی به ظرفیت اسمی مجموع 9 کیلوگرم در ساعت و بخش پراکسید هیدروژن به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: هزینه اجرای این پروژه 100 میلیارد ریال  بود که با ظرفیت گندزدایی آب به میزان 1200 لیتر بر ثانیه برای جمعیت 465 هزار نفری شهر سنندج انجام شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول