اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

زمینه آزادی ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد فارس فراهم شد

رئیس کل دادگستری استان فارس از فراهم شدن زمینه آزادی ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های فارس در آستانه ولادت مولی الموحدین حضرت علی (علیه السلام) و به همت دادگستری استان، سپاه فجر استان وستاد دیه استان خبر داد.

زمینه آزادی ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد فارس فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس در زندان مرکزی شیراز ضمن تبریک چهل و دومین طلیعه فجر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از همه مسئولان به ویژه خیرین نیک اندیش و شورای تأمین استان فارس که در راستای رهاسازی زندانیان جرائم غیرعمد در این اقدام خداپسندانه تلاش نمودند، گفت: در دوران تحول قوه قضائیه و در راستای اجرای سند تحول قضایی باید به دنبال جرم‌زدایی باشیم و به این منظور پیشگیری از وقوع جرم در اولویت قرار گیرد.

وی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها تأکید کرد: تمام همت و تلاش ما باید در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها باشد و با کاهش آمار زندانیان این میزان زندانی جرائم غیر عمد و مالی نیز به تدریج از زندان رهایی یابند.

 رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به صدور ۶ هزار و ۵۰۰ مورد رأی جایگزین حبس از سوی قضات دادگستری فارس در سال جاری، بیان کرد: در سال جاری ۱۲۰ نفر از زندانیان از پابند الکترونیک استفاده کرده اند و در ایام دهه مبارک فجر امسال ضمن بازدید از مجتمع حرفه آموزی و کار درمانی شیراز، پرونده قضایی ۷۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط در دستور کار کمیسیون عفو استان قرارگرفت.

حجت الاسلام موسوی اظهار امیدواری کرد: طی روزهای آینده نزدیک به ۲۰۰ نفر از این افراد از زندان های استان آزاد شوند.

وی بر لزوم سرکشی و بازدید هدفمند قضات و مسئولان قضایی  از زندان ها تأکید کرد و بیان داشت: همان گونه که در روایات اسلامی آمده، مستحب است تا قضات از زندانیان سرکشی و جویای اوضاع و احوال مددجویان زندان ها باشند و به این منظور لازم است قضات ضمن بازدید هدفمند از زندان با مددجویان ملاقات و از نزدیک به بررسی مشکلات زندانیان بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین از کاهش آمار ورودی پرونده های قضایی  دادگستری  استان فارس در سال جاری خبر داد و گفت: قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان فارس در جهت کاهش آمار پرونده ها و اوقات رسیدگی به صورت شبانه روز تلاش می کنند و دادگستری استان جزء موفق ترین دادگستری‌های کشور در این خصوص است  اما لازم است همه مسئولان دستگاه ها  ونهادها اهتمام  در راستای جرم زدایی و پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این مراسم از فرمانده سپاه فجر استان فارس، سایر نیک اندیشان، بسیج حقوقدانان و بسیج خواهران استان فارس که با همت ستاد دیه استان در یک حرکت جهادی و مؤمنانه قدم در عرصه خیر گذاشته و زمینه  جمع آوری کمک های مادی جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و تهیه بسته های معیشتی برای خانواده زندانیان گذاشتند؛  قدردانی کرد و  بر لزوم سرکشی و رسیدگی به امور خانواده زندانیان تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس اظهار داشت: رسالت ستاد دیه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بدهی مالی است اما این نهاد مردمی به همه خانواده زندانیان با جرائم عمد و غیرعمد توجه  ویژه دارد و با حمایت از آنان تلاش می نماید، احتمال آسیب در بین خانواده ها کاهش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مردم رعایت قانون سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا خواسته یا ناخواسته گرفتار زندان نشوند.

وی  تلاش شبانه روزی مسئولان قضایی استان، مدیرکل زندان ها و مسؤولین ستاد دیه استان در خدمت به زندانیان را ستود و از آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول