اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اردوهای راهیان نور تحقق عملی فرهنگ عاشورا است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب برگزاری اردوهای راهیان نور تحقق عملی ادامه فرهنگ عاشورا بوده و اگر فرهنگ و اوج عظمت هشت سال دفاع مقدس تبیین، ترویج و به تصویر کشیده نشود، تمامی عوامل دخیل در آن مظلوم خواهند ماند.

اردوهای راهیان نور تحقق عملی فرهنگ عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، خدابخش مرادی نافچی در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور مجازی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس برهه‌ای حساس، پرافتخار، با عظمت، با اقتدار، مشحون از رشادت‌ها، شهادت‌ها، ایثارگری‌ها، بزرگمردی‌ها، گذشت و جاری کردن فرهنگی مبتنی بر خدا باوری، انسان دوستی، ایثار و شهادت است.

وی اضافه کرد: در کنار این مهم اوج مظلومیت فرهنگی را در ایران بلکه در دنیا نشان داد و در تاریخ ماندگار شد و نه امروز بلکه برای فرداها به عنوان الگویی عملی خواهد بود و قلم‌ها از عظمت آن خواهند نوشت.

این مسؤول ادامه داد: فیلم و آثار متعددی تولید خواهد شد، از اینکه انسانهای بزرگی که شرایط و زندگی عادی داشتند، برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، بزرگترین سرمایه یعنی جان خود را هدیه کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان تصریح کرد: از نگاه دیگر هشت سال دفاع  مقدس فرصت بسیار ارزشمندی بود و در تحقق امنیت پایدار، تثبیت و ترویج  فرهنگ اسلامی نقش بسزایی داشت که بخاطر آن جان های ارزشمندی داده شد.

مرادی افزود: عزیزانی که هشت سال دفاع مقدس و در اوج مظلومیت در اسارت لحظات عمر خود را تنهایی و عزلت گذراندند، با افتخار و عزت، امروز بخشی از آنان در کنارمان زندگی می‌کنند و تاریخ شفاهی از ایثار و شهادت را در فضای جامعه ساری و جاری می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ادامه داد: برگزاری اردوهای راهیان نور آثار و برکات زیادی در جامعه بطور عمومی و به ویژه فضای آموزش و پرورش به دنبال داشته است.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان به اقتضای سن و شرایط روحی و جستجوگر در فضای عینی و عملی عرصه هشت سال دفاع مقدس قرار می‌گیرند و می‌توانند از انسان‌هایی بزرگوار و با عظمت، الگویی عملی را بیابند.

مرادی افزود: در شرایط کرونایی و با وجود تحریم‌های ظالمانه امروز ایران اسلامی در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا جزو کشورهای موفق در حوزه پیشگیری و درمان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در حوزه واکسن نیز گام‌هایی برداشته که چشم اندار بسیار خوبی را ترسیم کرده است و در زمان حاضر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته ضرورت دارد.

انتهای پیام/73004/4/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول