اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اخبار تعلیم و تربیت| از مرحله دوم افزایش حقوق کارکنان وزارت علوم تا درخشش دانشجویان هوافضا

تیم های دانشجویی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام اول و سوم هشتمین دوره ملی و دومین دوره بین المللی مسابقات کن ست ایران شدند.

اخبار تعلیم و تربیت| از مرحله دوم افزایش حقوق کارکنان وزارت علوم تا درخشش دانشجویان هوافضا

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، تیم‌های دانشجویی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب رتبه‌های اول و سوم در هشتمین دوره ملی و دومین دوره‌ مسابقات بین المللی کن ست ایران شدند. همچنین در این رویداد تیمی از دانشگاه یزد موفق به کسب مقام دوم این دوره از مسابقات شد.

در این رویداد جذاب و مهم، تیم‌های برتر کلاس علمی - اکتشافی بر مبنای گزارش های ارسال شده، مستندات و انجام تست‌های عملیاتی پروازی که توسط تیم داوری بر روی کن ست صورت می پذیرد، انتخاب شدند. رقابت اصلی امسال‌ تیم ها در بخش نحوه صحیح فرود و شاخص‌های سنجشی مدنظر کن ست بود که رویداد امسال را نسبت به سال‌های گذشته متمایز می‌کرد.

رقابت های امسال با حضور تیم‌هایی از ایران و چند کشور دیگر از جمله ترکیه برگزار شد. سرپرست علمی تیم های دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر کامران رئیسی  و سرپرستی  اجرایی بر عهده احمدرضا کرمی بود به طوری که اعضای تیم AUTSPACE-PLUS ،  پوریا مروتی نیلاوره، هماقربانی،  فاطمه زهرا رحمانی،  کیمیا امینی و اعضای تیم AUTSPACE  پوریا مروتی نیلاوره،  مهسا آزادمنش،  امیرحسین غلامی بودند.

دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر به مناسبت  گرامیداشت دهه فجر از نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه بازدید و از نزدیک با دستاوردهای صنعت هوافضا آشنا شدند.

در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف نیروی هوافضای سپاه در حوزه‌های موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی در فضایی گسترده به نمایش در آمده است.

مجوز تأسیس سرای نوآوری فولاد دانشگاه آزاد صادر شد

مجوز تأسیس طرح سراهای نوآوری کاشی و سرامیک میبد و طرح سرای نوآوری فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با حضور اعضای شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان صادر شد.

سراهای نوآوری طرح های خود را در ۴ بخش برنامه شتابدهی و آموزش فناوری، مرکز رشد، تجاری سازی و همچنین برنامه ریزی های مالی ارائه کرده و توانمندی های واحدها در این بخش ها تبیین شد همچنین با کلیت تأسیس سرای نوآوری کاشی و سرامیک واحد میبد نیز موافقت شد.

 رویداد ملی «مجلسی شو» برگزار می‌شود

 رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: رویداد ملی «مجلسی شو» در قالب پارلمان تخصصی دانشجویی و رقابت‌های اندیشه‌ورزی در حوزه مدیریت، اقتصاد، کسب‌وکار و کارآفرینی برگزار می‌شود.

موضوعاتی شامل «بررسی ابعاد مالیات بر خانه‌های خالی»، «راهکارهای رونق و جهش تولید»، «محرومیت‌زدایی از مناطق کمتربرخوردار و حاشیه‌ای کشور»، «کاهش التهابات در سطح بازارها و تثبیت قیمت کالاهای اساسی»، «تقویت نظام سلامت و بیمه عمومی» و «سیاست‌های تسهیل ازدواج جوانان و کاهش موانع پیش روی زوج‌های جوان» از جمله محورهای مسابقه ملی مجلسی شو است که  به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به آدرس https://evand.com/events/majlesisho در این رویداد ثبت‌نام کرده و ایده‌های خود را در قالب فیلم ۳ تا ۵ دقیقه‌ای از ۲۲ بهمن‌ماه تا ۷ اسفندماه سال جاری به آدرس  yrc.iauctb۲@gmail.com ارسال کنند.

 دبیر کمیسیون مرکزی نظارت بر انجمن‌های دانش‌آموختگان منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طی حکمی، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارت را به عنوان دبیر کمیسیون مرکزی نظارت بر انجمن‌های دانش‌آموختگان و نماینده تام الاختیار وزیر در این شورا منصوب کرد.

 در متن حکم وزیر علوم آمده است:با استناد به بند (الف) و (ب) ماده ۲۸ آیین‌نامه نحوه تشکیل انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مصوب جلسه مورخ ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ شورای معاونان و با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب عالی، به موجب این حکم به سمت "نماینده تام الاختیار اینجانب و دبیر کمیسیون مرکزی نظارت بر انجمن‌های دانش‌آموختگان" منصوب می‌شوید.

ارائه گزارش  اجرایی افزایش مرحله دوم حقوق کارکنان وزارت علوم

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در نشست هم‌اندیشی با معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، گزارش جامعی از روند اجرایی افزایش حقوق مرحله دوم کارکنان وزارت عتف، (مصوبه افزایش ۵۰% حقوق کارکنان، بهره‌مندی از امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری) ارائه داد.

محمد تقی نظرپور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم  ضمن اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش ۵۰% حقوق کارکنان، موضوع بهره مندی از امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور،گفت: براساس این بخشنامه مجوز افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تا پنجاه درصد برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون خدمات کشوری از تاریخ یکم اسفند ‏۹۸‬ صادر شد. به عبارت دیگر اساساً این بخشنامه به کارکنانی که بر اساس ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه حقوق دریافت می‌کنند، نمی‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مکاتبه اخیر وزارت عتف با سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد این وزارتخانه در خصوص چگونگی اعمال فرمول ۵۰ درصد افزایش برای کارکنان وزارت عتف ارائه شده و مورد موافقت این سازمان قرار گرفت و همچنین در ادامه پیگیری‌ها درخواست تسریع در تشکیل کارگروه یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها ارسال شد.

وی افزود: موضوع بخشنامه توسط مدیران و کارشناسان خبره ستاد وزارت عتف و کارشناسان تعدادی از دانشگاه‌های کشور بررسی شد تا امکان چگونگی تعمیم بهره‌مندی از بخشنامه مذکور به کارکنان وزارت عتف که تابع ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه هستند، نیز صورت پذیرد که مقرّر شد وزارت متبوع طی مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور موضوع را پیگیری نماید.

دکتر نظرپور ادامه داد: در پاسخ به این مکاتبه، سازمان اداری استخدامی عنوان کرد"چنانچه حقوق و مزایای کارکنان مشمول ماده «یک» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در مقایسه با کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سطح پایین‌تری قرار داشته باشد، این سازمان در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور با اعمال افزایش‌های مورد درخواست موافق بوده و آمادگی انجام بررسی‌های لازم را در این زمینه دارد".

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: نامه پیشنهاد افزایش حقوق کارکنان توسط سازمان برنامه و بودجه، بعد از ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی انجام شد اما متاسفانه با گذشت حدود ۱۰ ماه از سال جاری، تاکنون هیچ اعتباری برای تأمین هزینه¬های اجرای طرح فوق الذکر به ستاد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ نشده است که امیدواریم هر چه زودتر اقدام مقتضی در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول