اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

بخش کودک مجموعه باغ کتاب به ماه پیشونی رسید/ پاکتی در مزایده باز نشد!

بخش کودک مجموعه باغ کتاب طی یک مزایده مجددا به شرکت ماه پیشونی واگذار شد اما سمت دیگر اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران (آشنا) بود که با استدلال اینکه سابقه کتابفروشی در حوزه کودک ندارد، از مزایده حذف و پاکتی باز نشد.

بخش کودک مجموعه باغ کتاب به ماه پیشونی رسید/ پاکتی در مزایده باز نشد!

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بخش کودک مجموعه باغ کتاب طی یک مزایده مجددا به شرکت ماه پیشونی واگذار شد. اما این واگذاری حرف و حدیث‌های فراوانی را در پی داشت.

محمد تقی عرفان‌پور، مدیر مسئول نشر علوم دانشگاهی در این راستا به خبرنگار فارس گفت: با توجه به پایان قرارداد فی مابین نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و شرکت ماه پیشونی (که اعضای هیئت مدیره آن، افراد موثر و اکثراً عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک هستند و تمدید قرارداد با ماه پیشونی مستلزم انجام تشریفات قانونی تعریف شده در موسسه نشر شهر است)، می‌‌بایست پس از برگزاری مزایده قانونی قرارداد ماه پیشونی تمدید می‌شد و یا به فرد حقیقی یا حقوقی دیگری واگذار می‌شد. تشریفات قانونی مزایده انجام شد و فقط دو پیشنهاد رسمی و قانونی به نشر شهر رسید. ۱ـ پیشنهاد شرکت ماه پیشونی که برای آن‌ها قانونا تمدید قرارداد محسوب می‌شد. ۲ـ پیشنهاد اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران (آشنا) که برای اولین بار در این مزایده شرکت می‌کرد.

وی گفت: در روز مزایده که نمایندگان هر دو شرکت کننده حضور داشتند، کمسیون بررسی مزایده نشر شهر به نماینده آشنا اعلام می‌کند به علت عدم سابقه کتابفروشی صلاحیت حضور در مزایده را ندارید و پاکت پیشنهادی قیمت را بدون بررسی و حتی بازگشایی پاکت به نماینده آشنا عودت می‌دهد. نکته جالب توجه اینکه اعضای هیأت مدیره شرکت ماه پیشونی و هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک عضو شرکت‌ تعاونی اعضاء انجمن فرهنگی ناشران‌ کتاب کودک و نوجوان و شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران هستند که این تعاونی‌ها عضو آشنا هستند.

وی با این پرسش که مدیران باغ کتاب تهران که به هر قیمتی تصمیم به تمدید قرارداد با شرکت ماه پیشانی را داشتند چرا مزایده برگزار می‌کنند؟ از متولیان امر درخواست پاسخگویی کرد.

خبرنگار فارس در ادامه با مهدی اسماعیلی راد مدیرعامل اتحادیه تعاونی ناشران آشنا گفت‌وگو کرد که وی توضیح داد: نماینده اتحادیه تعاونی ناشران آشنا در جلسه بررسی و مزایده شرکت می‌کند، اما نقص مدارک را مطرح می‌کنند در حالی که گردش و توان مالی لازم مهم بود که بسیار گویا ارائه شد. اما در ادامه مطرح می‌شود که شما سابقه کتابفروشی در حوزه کودک را ندارید! که در پاسخ اعلام کردیم ما در حال حاضر ۱۵ شرکت تعاونی عضو داریم ضمن اینکه ناشران و کتابفروشان تهران و قم هم از اعضای ما هستند.جالب اینکه ۱۵ عضو حقوقی و بالای ۲ هزار ناشر عضو تعاونی تهران هستند، فقط در نهایت می‌توان گفت ای کاش مزایده‌ای برگزار نمی‌شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول