اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فاصله بین علم و صنعت خلأ امروز کشور است/ هنر ایجاد ارزش افزوده را ایجاد کنیم

امام جمعه همدان یکی از خلاهای موجود در کشور در زمینه اقتصاد و اشتغال را وجود فاصله بین علم و صنعت دانست و گفت: دنیای امروز، دنیای ایجاد ارزش افزوده است، باید هنر ایجاد ارزش افزوده را در جامعه و خصوصا در بین جوانان ایجاد کنیم و آموزش دهیم.

فاصله بین علم و صنعت خلأ امروز کشور است/ هنر ایجاد ارزش افزوده را ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و اساتید دانشگاه شهید مفتح همدان با اشاره به اقدامات این دانشگاه در عرصه ایجاد اشتغال، اظهار کرد: عناصر مهم و تشکیل دهنده در بیانیه گام دوم، جوانان و علم است که هر دو این عناصر در مجموعه‌های دانشگاهی ما نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار یک کشور و ملت مرهون رشد علمی آن کشور است، مطرح کرد: در طول ۴۲ سال گذشته جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلفی همچون پزشکی، موشکی و نانو رشد خوبی داشته که این پیشرفت‌ها زمینه ساز اقتدار ما بوده است.

امام جمعه همدان با اشاره به ورود جمهوری اسلامی در عرصه تولید واکسن کرونا، گفت: این که کشور ما جرات ورود در این عرصه را داشته و تا به امروز سه واکسن را برای تولید آماده کرده، تاکیدی بر همین اقتدار و عظمت کشور است.

وی افزود: البته در مقابل این موفقیت‌ها، نقاط ضعفی خصوصا در مباحث اقتصادی وجود دارد که باید در این رابطه اقدام به توسعه علم داشته باشیم و لذا در این مسیر دانشگاه دارای یک نقش برجسته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نیازمند مدیریت‌های عقلانی و علمی در عرصه اقتصاد هستیم، عنوان کرد: امروز اولین مسئله جوانان، مشکل اشتغال است و دانشگاه شهیدمفتح به لحاظ ارتباطی که بین دانشگاه و صنعت ایجاد کرده، می‌تواند نقش مهمی را در این بخش ایفا کند.

وی یکی از خلاهای موجود در کشور در زمینه اقتصاد و اشتغال را وجود فاصله بین علم و صنعت دانست و اظهار داشت: یکی از نقاط مثبت دانشگاه شهید مفتح را باید کم کردن این فاصله دانست که منجر به کاهش بیکاری‌ و ایجاد اشتغال می‌شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه تولید ثروت، نیازمند داشتن هنر اقتصادی است، مطرح کرد: در استان همدان محصولات فراوانی وجود دارد که با یک دهم قیمت آن را به خارج از کشور می‌فروشیم و با ۱۰ برابر قیمت آن را وارد کشور می‌کنیم.

وی تصریح کرد: چگونه می‌شود محصولی که در این استان تولید می‌شود ارزش افزوده‌ای ده برابری برای کشور خارجی ایجاد کند، اما آورده‌ای برای تولید کننده اصلی نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دنیای امروز، دنیای ایجاد ارزش افزوده است، گفت: لازم است تا هنر ایجاد ارزش افزوده را در جامعه و خصوصا در بین جوانان ایجاد کنیم و آموزش دهیم.

وی خطاب به مسؤولان دانشگاه تاکید کرد: قسمتی از این موارد نیز به بحث تبلیغات بر می‌گردد که باید فضای دانشگاه و برآیندهای آن را به اطلاع جامعه و جوانان برسانید.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول