اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر سابق تونسی: عربستان سعودی و امارات به دنبال ویرانی و فساد جهان عرب هستند

یک وزیر سابق تونسی گفت که دولت سعودی و امارات از جریان‌های ضد مردمی در کشورهای عربی حمایت می‌کنند و به دنبال ویرانی و فساد در جهان عرب هستند.

وزیر سابق تونسی: عربستان سعودی و امارات به دنبال ویرانی و فساد جهان عرب هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لزهر العکرمی» وزیر ارتباط با پارلمان دولت تونس در دوره «الباجی قائد السبسی» (سال ۲۰۱۱) دولت سعودی و امارات را به تلاش برای نفوذ میان احزاب سیاسی کشورهای عربی از طریق تزریق منابع هنگفت مالی متهم کرد.

به نوشته القدس العربی، این وزیر تونسی در گفت‌و‌گو با کانال ۱۰ تونس، حزب «نداء تونس» به رهبری «قائد السبسی» را متهم به دریافت ۴۰ میلیون دلار از عربستان سعودی و امارات کرد. العکرمی خود مدتی در ابتدای انقلاب تونس عضو این حزب بود و در کابینه السبسی نیز عضویت داشت.

به گفته العکرمی این میزان پول به حساب سران حزب در بانک‌های خارجی واریز شده است و دولت‌های امارات و عربستان سعودی به دنبال فاسد کردن احزاب سیاسی و ویرانی کشورهای عربی هستند.

«محسن مرزوق» رئیس حزب «مشروع تونس» و رئیس ستاد انتخاباتی السبسی پیش از این گفته بود که السبسی دو خودروی شاسی بلند از امارات دریافت کرده است و مدعی شد که السبسی با مقامات اماراتی رابطه دوستانه و نزدیکی دارد و این دریافت‌ها صرفا هدیه بوده است.

چندی پیش نیز سازمان حقوق بشری «اکنون، دموکراسی برای جهان عرب» (DAWN) در گزارشی به مناسبت دهمین سالروز آغاز بهار عربی، به نقش دولت سعودی و امارات در تونس پرداخت و نوشت که این دو کشور از جریان‌های علیه انقلاب تونس و همچنین جریان‌های مخالف با اخوان‌المسلمین حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول