اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت بیت کوین دوباره رکورد زد/ایلان ماسک از بیت‌کوین نوسان می‌گیرد؟

قیمت بیت کوین طی 24 ساعت گذشته باز هم از مرز 40 هزار دلار عبور کرد و حالا از 47 هزار دلار عبور کرده است.

قیمت بیت کوین دوباره رکورد زد/ایلان ماسک از بیت‌کوین نوسان می‌گیرد؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از کوین مارکت مپ، قیمت بیت کوین طی ساعات گذشته از 47 هزار دلار عبور کرده است.

به طور کلی این ارز مجازی که پرطرفدارترین ارز دیجیتال در جهان به شمار می‌رود در 24 ساعت گذشته 22.2 درصد رشد قیمت داشته و هم اکنون با قیمتی بالای 47800 دلار به مرز 48 هزار دلار رسیده است. قیمت هر توکن بیت کوین اگرچه به سرعت در نوسان است، اما بین 47700 دلار تا 47847 دلار در نوسان است.

قیمت اتریوم هم در بازار طی روز گذشته 7 درصد بالا رفته و به 1745 دلار رسیده است.

* ورود تسلا به بازار خرید و فروش ارزهای مجازی

دلیل رشد سنگین قیمت بیت کوین طی 24 ساعت گذشته این است که شرکت خودروسازی تسلای آمریکا اعلام کرده است که طی ماه گذشته 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریده است.

بیت کوین در حالی امروز و با گذشت 9 روز از ماه فوریه به مرز 48 هزار دلار رسیده که ابتدای ماه فوریه 33 هزار دلار قیمت داشت.

به گزارش بلومبرگ، برخی کارشناسان بازار ارزهای مجازی براین باورند که به خاطر افزایش محبوبیت بیت کوین در بین سرمایه‌گذاران و جدی شدن رقابت این ارز دیجیتال با طلا در جذب سرمایه گذاران ممکن است شاهد رسیدن قیمت آن به 50 هزار دلار هم باشیم.

* ماسک از بیت‌کوین نوسان می‌گیرد؟

طی هفته های گذشته ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا، ورود سنگینی به بازار ارزهای مجازی داشته است.

به گزارش فارس، ایلان ماسک پیشتر نیز با رشته توئیت های خود باعث شده بود که ارزش سهام تسلا نوساناتی در بورس وال استریت را تجربه کند و اصطلاحا از این کار نوسان می‌گرفت و همین امر باعث شده بود که اقدامات وی بارها از سوی مقامات ناظر بازار مورد کنکاش قرار گیرد.

این احتمال وجود دارد که ماسک این بار هم بخواهد با توجه به اینکه فعلا بازار ارزهای مجازی ناظری ندارد راحت‌تر از گذشته دست به نوسان گرفتن از بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی زده و با بالا و پایین کردن قیمت آن پول های هنگفتی به جیب بزند.

طی هفته های گذشته حتی چند توئیت ماسک درباره یک ارز مجازی گمنام به نام "داگ کوین" یا "داج کوین" باعث شده بود شاهد بالا رفتن شدید اقبال عمومی این ارز در بازار جهانی باشیم، به گونه ای که قیمت این ارز تنها در 24 ساعت بیش از 130 درصد رشد کرد.

*ریسک‌های غیر قابل پیش‌بینی بیت‌کوین

در ماه ژانویه هم بازار بیت کوین بسیار پر نوسان بود به گونه‌ای که بین 30 تا 40 هزار دلار نوسان می‌کرد. در این ماه هم گفته‌های ماسک در این باره بی تأثیر نبود. ایلان ماسک چند هفته پیش گفته بود که شرکت تسلا به جای پول در ازای محصولات خود بیت کوین هم قبول خواهد کرد و یکی از دلایل رشد سنگین قیمت بیت کوین هم همین سیگنال‌ها بود.

بیت کوین داران و کسانی که می‌خواهند به بازار ارزهای مجازی ورود کنند، نباید از یاد ببرند که در سال 2017 هم اتفاقات مشابهی را شاهد بودیم، به گونه‌ای که در ماه دسامبر همان سال قیمت بیت کوین به یک باره به مرز 20 هزار دلار رسید، ولی پس از چند روز قیمت آن سقوط کرد و برای چند سال و تا همین اواخر در محدوده 5 تا 8 هزار دلار معامله می‌شد.

*سجاد زمانی علیشاه

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول