اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض شدید محافل سیاسی کویت به انتخاب مجدد «صباح الخالد» برای نخست‌وزیری

شماری از شخصیت‌های پارلمانی و سیاسی کویت به انتخاب مجدد «صباح الخالد الصباح» برای نخست‌وزیری پس از گذشت یک ماه از استعفای دولت وی، اعتراض کردند.

اعتراض شدید محافل سیاسی کویت به انتخاب مجدد «صباح الخالد» برای نخست‌وزیری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخاب مجدد صباح الخالد الصباح برای منصب نخست‌وزیری کویت پس از گذشت یک ماه از استعفای دولت وی، اعتراض تعدادی از شخصیت‌های پارلمانی و سیاسی این کشور را برانگیخت.

دولت کویت به نخست‌وزیری صباح الخالد ژانویه گذشته پس از اعتراض نمایندگان پارلمان به تشکیل دولت و تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح نخست‌وزیر، استعفا کرد.

«مبارک الحجرف» نماینده پارلمان کویت روز دوشنبه(دیروز) در یک کنفرانس خبری مجازی که با عنوان «پیامی به امت» برگزار شد، گفت که کویت با لحظه تاریخی مواجه است و نمایندگان پارلمان نباید در برابر تلاش‌های دولت برای ایجاد تفرقه و دودستگی تسلیم شوند.

او با اشاره به اینکه ما خواهان اصلاحات هستیم نه خواهان بحرانی کردن اوضاع، تأکید کرد: برخی‌ها ما را عامل به تعطیلی کشاندن توسعه در کشور می‌دانند و می‌گویند باید به نخست‌وزیر فرصت داد تا مسائل اختلافی را حل کند اما باید توجه داشت که پارلمان قبلی در سال ۲۰۱۲ این فرصت را به دولت داد و دولت در پاسخ به آن پارلمان را منحل، تابعیت‌ها را لغو و نمایندگان را زندانی کرد اما این بار هرگز اجازه نخواهیم داد دولت اقداماتی علیه ما انجام دهد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، «احمد السعدون» رئیس پیشین مجلس الأمه (پارلمان) کویت نیز با اشاره به اینکه اراده مردمی در گذشته باعث استعفای نخست‌وزیر و انحلال پارلمان شد، گفت: «به خاطر ندارم که طرح استیضاح نخست‌وزیر ارائه شود و پس از آن تعداد طرفداران استیضاح به ۳۸ نماینده برسد».

السعدون درباره تلاش دولت برای ممانعت از برگزاری کنفرانس‌های خبری هشدار داد و تأکید کرد: مهم این است که این کنفرانس‌ها ادامه داشته و به دولت اجازه ندهیم کویت را به یک کشور پلیسی تبدیل کند.

«فارس العتیبی» نماینده پارلمان کویت نیز خطاب به صباح الخالد از وی خواست تا از منصب نخست‌وزیری کنار بکشد و افزود که این پیام ۳۸ نماینده پارلمان است و همه می‌دانند که تو در تشکیل دولت مفاد قانون اساسی را نقض کردی و ما هیچ اصلاحاتی ندیدیم و از روز اول نیز تصمیمی برای اصلاحات نداشتی.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول