اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عقد تفاهم‌نامه تامین اعتبار 79 میلیارد ریالی بازسازی سینما 29 بهمن تبریز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از عقد تفاهم‌نامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حوزه هنری استان و حوزه هنری کشور برای تامین اعتبار 79 میلیارد ریالی بازسازی سینما 29 بهمن تبریز خبر داد.

عقد تفاهم‌نامه تامین اعتبار 79 میلیارد ریالی بازسازی سینما 29 بهمن تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی ظهر امروز در دیدار با معاون اداری مالی حوزه هنری کشور اظهار کرد: همکاران حوزه هنری استان فراتر از روحیه کارمندی تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه وضعیت جامعه هنری به‌ مراتب باید بهتر شکل فعلی باشد، افزود: متاسفانه در سال‌‌های اخیر دولت با تنگناهای شدید مالی مواجه بوده با این حال حوزه هنری جزو معدود دستگاه‌‌های اجرایی استان است که اعتبارات عمرانی آن صددرصد تخصیص یافته است.

بهبودی تصریح کرد: از حوزه هنری کشور انتظار داریم نگاه و رویکردشان نسبت به استان‌ هایی که دارای سابقه طولانی در زمینه‌های فرهنگی و هنری و در نتیجه استعدادهای بیشتری هستند، واقع‌بینانه‌تر باشد و توجهات و امکانات صرفا متوجه استان‌های محروم نباشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انتظار این‌ است که تعادل برقرار شود و نه لزوما تساوی، یادآور شد: بین آذربایجان‌شرقی با سابقه طولانی هنر سینما و استان‌هایی که سوابق چندانی در این زمینه ندارند، بایستی تفاوت‌هایی قائل شد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در ارتباط با اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حوزه هنری استان، برابر با تفاهم‌نامه سه جانبه منعقده بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، حوزه هنری و معاونت امور سینمایی حوزه هنری کشور رقم مورد نیاز مقاوم‌سازی و بازسازی سینما 29 بهمن تبریز، بالغ بر 79 میلیارد ریال برآورد شده است.

بهبودی با بیان اینکه این پروژه تحت عنوان "بازسازی و تجهیز پردیس فرهنگی سینمایی 29 بهمن تبریز" از سال 1398 شروع شده است، ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اولویت قرار دادن تامین اعتبار و تخصیص کامل آن نسبت به تعهدات اعتباری خود در سال جاری به صورت  صد درصدی عمل کرده است.

احداث پردیس سینمایی شهر مراغه

در این دیدار معاون اداری مالی حوزه هنری کشور نیز از عقد تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی شهر مراغه با بیش از ۶ هزار متر مربع زیربنا و با مشارکت شهرداری مراغه خبر داد.

قره‌باغی اذعان داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی همواره حامی حوزه هنری بوده و اگر حمایت‌های سازمان نبود پردیس سینمایی قدس به سرانجام نمی‌رسید و عملیات احداث پردیس ۲۹ بهمن آغاز نمی‌شد.

وی متذکر شد: حوزه های هنری استان‌ها از نظر بدنه خیلی چابک و کارآمد هستند؛ با این‌ حال حمایت‌های بخش دولتی اندکی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول