اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مناطق آزاد ایران بدون آماده‌ شدن زیرساخت‌ها راه‌اندازی شده است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: مناطق آزاد در ایران بدون آماده‌بودن زیرساخت‌ها راه‌اندازی شده و عمده درآمد حاصل از این مناطق، صرف ایجاد زیرساخت و امور زیربنایی می‌شود.

مناطق آزاد ایران بدون آماده‌ شدن زیرساخت‌ها راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی بانک در دیدار با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه منافع و مزیت های مناطق آزاد در وهله اول متعلق به مردم بومی منطقه است، اظهار داشت: توسعه این مناطق ابتدا باید در نظر مردم و ساکنان آن، قابل لمس باشد که در این خصوص باید اقدامات زیادی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق سیاست های کلان اقتصادی در مناطق آزاد، اراده و عزم جدی لازم است، تصریح کرد: مناطق آزاد ایران بدون فراهم بودن زیرساخت های اولیه راه‌اندازی شده که وضعیت متفاوتی در تمام دنیا در این زمینه به شمار می رود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه کشور چین ۲ هزار و ۵۰۰ منطقه آزاد دارد، اضافه کرد: این کشور همچنان سیاست توسعه مناطق آزاد را دنبال می کند و بیشترین سهم در بهره برداری از ظرفیت های این مناطق را دارد.

بانک به نقش موثر روابط خارجی در بالابردن بهره وری مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: تجارت بین الملل نقش اساسی در میزان و نوع سرمایه گذاری در این مناطق دارد که باید با قدرت این موارد را دنبال کنیم. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد:۳ هزار و ۲۰۰ قلم کالا بر اساس مصوبه هیات دولت و ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت در صورت ورود به مناطق آزاد تجاری نیاز به ثبت سفارش در وزارت صنعت ندارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول