اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

سرمایه گذاری امن را تجربه کنید

افزایش سود و کاهش ریسک دو فاکتور تعیین‌کننده روش سرمایه‌گذاری افراد است. صندوق درآمد ثابت یاقوت علاوه بر ریسک کم، سود قابل قبولی را نیز برای افراد فراهم می‌کند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیریت سرمایه به شمار می‌رود.

سرمایه گذاری امن را تجربه کنید

یکی از ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس، وجود شرایط مختلف با توجه به میزان دارایی و ریسک‌پذیری افراد است. برخی افراد از دانش و مهارت خوبی در این زمینه برخوردارند و ترجیح می‌دهند به صورت مستقیم وارد بازار شوند و مدیریت سبد سهام خود بر عهده بگیرند اما برخی دیگر به دلیل ناکافی بودن زمان و دانش بورسی، سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند. البته ریسک‌پذیری افراد هم در انتخاب روش سرمایه‌گذاری موثر است. سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دو روشی هستند که بهترین شرایط سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را در اختیار افراد می‌گذارند.

شرکت سبدگردان آگاه یکی از زیرمجموعه‌های کارگزاری آگاه است که در زمینه ارائه خدمات مدیریت دارایی فعالیت می‌کند. این شرکت با برخورداری از کارشناسان مالی و تحلیل‌گران زبده بورس علاوه بر سبدگردانی اختصاصی، تنوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. صندوق مشترک آگاه، صندوق یکم نیکوکاری، صندوق‌های قابل معامله یاقوت و هستی بخش آگاه، شناخته‌شده‌ترین صندوق‌های این مجموعه هستند که با ورود به بخش‌های مختلف بازار سرمایه و مدیریت دقیق حساب‌ها، سود خوبی را برای کاربران فراهم کرده‌اند.

اساس کار این صندوق‌ها، تجمیع سرمایه‌های خرد افراد و سرمایه‌گذاری آن‌ها در دارایی‌هایی چون انواع اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی و سهام است. هر صندوق بسته به این که در چه دارایی‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند، میزان سود و ریسک خاصی را برای افراد در پی خواهد داشت و این موضوع را می‌توان تفاوت اصلی صندوق‌ها با یکدیگر در نظر گرفت. بدیهی است افراد با درجه ریسک‌پذیری کمتر، به سمت صندوق‌هایی با در درآمد ثابت گرایش دارند و افراد ریسک‌پذیر به سود بالای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام توجه می‌کنند.

صندوق یاقوت آگاه، یک صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و قابل معامله در بورس است که در فروردین 1399 فعالیت خود را آغاز کرد. از آن جایی که 75 درصد از سرمایه‌گذاری این صندوق به اوراق با درآمد ثابت (مثل سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت) اختصاص دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد با درجه ریسک‌پذیری پایین به حساب می‌آید.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های صندوق یاقوت، قابل معامله بودن آن در بورس است. واحدهای این صندوق با نماد «یاقوت» در بازار معامله می‌شوند و برای خرید و فروش آن نیازی به مراجعه به بانک یا شعب کارگزاری نخواهد بود. همه افراد می‌توانند از طریق سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها به خرید و فروش واحدهای صندوق یاقوت آگاه بپردازند.

نکته دیگر نقدشوندگی بالای صندوق یاقوت است. یکی از نگرانی‌های سهامداران بورسی تشکیل صف‌های طولانی خرید و فروش در سهام مختلف است که باعث نوسان قیمتی شدید و کاهش نقدشوندگی در آن می‌شود. اما وجود بازارگردان در صندوق‌ها از این موضوع جلوگیری می‌کند. وظیفه بازارگردان تعدیل عرضه و تقاضا برای جلوگیری از تشکیل صف‌های سنگین است و اگر چه نماد «یاقوت» در بازار بورس معامله می‌شود، اما ماهیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری را دارد، بنابراین از ارکانی مانند بازارگردان که امنیت خاطر سرمایه‌گذار را تامین می‌کند، برخوردار است.

مزیت دیگر سرمایه‌گذاری در صندوق یاقوت، بهره‌مندی از سود ناشی از افزایش تقاضا است. به عبارتی، سرمایه‌گذاران یاقوت علاوه بر برخورداری از سودی که صندوق با سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مختلف برایشان فراهم می‌کند، از افزایش قیمت نماد یاقوت در بازار بورس هم بهره‌مند خواهند شد.

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت یاقوت، معامله‌گران را از تنش و هیجان بازار بورس دور نگه می‌دارد و هم‌زمان آن‌ها را از سود این بازار بهره‌مند می‌کند. بسیاری از فعالان بورس علاوه بر سرمایه‌گذاری مستقیم، بخشی از دارایی خود را به شکل غیر مستقیم و از طریق صندوق‌ها وارد بازار می‌کنند، چنانچه از این طریق علاوه بر کسب سود بالا، ریسک سرمایه‌گذاری آن‌ها کنترل خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول