اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه قطر در بیروت: طرحی برای مذاکرات گروه‌های لبنانی‎ در دوحه نداریم

وزیر خارجه قطر پس از دیدار با رئیس‌جمهور لبنان وجود طرح ابتکاری دوحه مبنی بر جمع کردن گروه‌های لبنانی در دوحه برای مذاکره را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر چنین طرحی وجود ندارد.

وزیر خارجه قطر در بیروت: طرحی برای مذاکرات گروه‌های لبنانی‎ در دوحه نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر که امروز (سه‌شنبه - ۹ فوریه) به لبنان سفر کرده، پس از دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ ریاست جمهوری بعبدا، گفت که دوحه به حمایتش از لبنان ادامه خواهد داد و ابراز امیدواری کرد که طرف‌های لبنانی در اسرع وقت در راستای منافع ملت خود دولت جدید را تشکیل دهند.

به نوشته پایگاه خبری «النشره»، وی گفت: امیدواریم طرف‌های لبنانی در اسرع وقت در راستای مصلحت ملت خود دولت را تشکیل دهند.تشکیل دولت لبنان یک امر داخلی است و قطر دارای روابط خوبی با تمامی طرف‌ها است و دوحه از هر روندی که به تشکیل دولت در لبنان بیانجامد، حمایت می‌کند.

وی افزود: کلیه کشورهایی که ما اکنون با آنها در تماسیم از تشکیل دولت در لبنان حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد: ما به دنبال از بین بردن طرح ابتکاری فرانسه نیستیم بلکه به دنبال تکمیل تلاش‌های بین‌المللی برای تشکیل دولت در لبنانیم. قطر همواره آماده تسهیل روند گفت‌وگوها برای کمک به تولد دولت در لبنانی است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تصریح کرد که در حال حاضر هیچ طرحی برای دعوت از سیاستمداران لبنانی برای سفر به دوحه وجود ندارد و امیدواریم که این مسأله در بیروت حل و فصل شود و تمام کسانی که ما آنها در تماسیم منتظر تشکیل دولت هستند.

وی تصریح کرد: هر برنامه اقتصادی برای حمایت از لبنان مستلزم وجود یک دولت است و ما حامل پیام امیر قطر برای رئیس‌جمهور لبنان مبنی بر حمایت و تشویق گروه‌های لبنانی برای ترجیح دادن مصلحت ملی بر مصلحت شخصی به منظور تشکیل دولت در این کشور بودیم. زمانی که این دولت تشکیل شود، قطر بررسی کلیه گزینه‌ها برای کمک به لبنان را بررسی می‌کند.

این در حالی است که روزنامه کویتی «القبس» در پی اعلام روز گذشته سفارت قطر در بیروت مبنی بر سفر وزیر خارجه این کشور به لبنان در روز سه‌شنبه، نوشت که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی حامل یک طرح ابتکاری جدید برای لبنان است که عبارت است از جمع کردن گروه‌های لبنانی حول یک میز در دوحه.

در ادامه این گزارش آمده است که دوحه تنها پس از موافقت تمام گروه‌های لبنانی با مشارکت در این گفت‌و‌گو، این طرح ابتکاری را علنی خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول