اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اسناد ساواک تاریخ گویای انقلاب اسلامی است

یکی از مراجع عظام تقلید ضمن توصیه به مطالعه اسناد تاریخی دوران انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر بخواهیم تاریخ گویای انقلاب اسلامی را بدانیم، باید اسناد تاریخی و از جمله اسناد به جای مانده از ساواک را بخوانیم.

اسناد ساواک تاریخ گویای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی تصویری به آیین رونمایی از کتاب «آیت الله العظمی مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک» که امروز به همت معاونت بررسی های راهبردی وزارت اطلاعات و مرکز بررسی اسناد تاریخی در سالن همایش های حوزه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد با ابراز تعجب از اسناد فراوان به جای مانده از وی در بایگانی ساواک اظهار کرد: خود من از وجود این تعداد سند مربوط به دوران مبارزه پیش از انقلاب بی اطلاع بودم.

وی با اشاره به اینکه این اسناد مربوط به مبارزات وی در شهرهای مختلف کشور و از جمله شیراز، قم و مشهد است یادآور شد: مطالعه این اسناد برای من آموزنده و یادآور خاطرات جالبی است.

این مرجع تقلید افزود: این اسناد به عنوان یک تاریخ گویا باید حفظ شود، چراکه بسیاری از مسائل را می توان بر اساس این اسناد فهم و درک کرد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم تاریخ گویای انقلاب را بدانیم باید این اسناد را با دقت بخوانیم.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم توجه به توطئه های دشمنان و مراقبت از انقلاب در برابر این توطئه ها از همگان خواست تا با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی بر اساس اسناد موجود، به فهم بهتر از مسائل مختلف مربوط به انقلاب اسلامی دست یابند.

این مرجع تقلید همچنین با بیان این که جمع آوری دقیق و مطالعه این اسناد به شفافیت و روشن شدن بیشتر مسائل کمک می کند، از زحمت کشیده شده برای تدارک کتاب «آیت الله العظمی مکارم شیرازی به روایت اسناد ساواک» تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/2258/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول