اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در عراق/ کمیته‌ای برای رفع مشکلات زوجین ایرانی و عراقی تشکیل می‌شود

رئیس قوه قضاییه گفت: در این نشست در مورد مشکلاتی که برخی از خانواده‌ها و زوجین ایرانی و عراقی در عراق در زمینه احوال شخصیه دارند، مقرر شد کمیته‌ای بین دستگاه قضایی عراق و ایران فعال شود.

پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در عراق/ کمیته‌ای برای رفع مشکلات زوجین ایرانی و عراقی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، نشست خبری روسای قوه قضاییه ایران و عراق پس از دیدار رسمی برگزار شد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در این نشست به موضوعات مطرح شده از جمله پیگیری پرونده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان اشاره و با بیان اینکه اقدامات دستگاه قضایی عراق جای تقدیر و تشکر دارد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری اطلاعاتی و قضایی بین دو دستگاه قضایی ایران و عراق، این پرونده به سرانجام برسد و باعث درس عبرت مجرمان برای کیفر ایشان و بازدارندگی برای همه آن‌هایی که در سر ظلم و ستم به مردم و تجاوز به حقوق انسان‌ها را می‌پرورانند، باشد.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: همچنین در این نشست در مورد مشکلاتی که برخی از خانواده‌ها و زوجین ایرانی و عراقی در عراق در زمینه احوال شخصیه دارند، مقرر شد کمیته‌ای بین دستگاه قضایی عراق و ایران فعال شود و موضوع را پیگیری کند تا این خانواده‌ها که تعدادشان تعداد زیادی است، مشکلات احوال شخصیه و مسائل مدنی آن‌ها حل شود.

رییس دستگاه قضا گفت: مسئله دیگری که مورد بحث قرار گرفت، موضوع زندانیان ایرانی در زندان‌های عراق و بالعکس بود که قرار شد در این رابطه نیز موضوع دنبال شود و در جلسات بعدی که با نخست وزیر و رییس جمهور خواهیم داشت، موضوع طرح و دنبال خواهد شد.

آیت الله رییسی تاکید کرد: تفاهم نامه وزیر دادگستری ایران و وزیر دادگستری عراق، تفاهم نامه فی مابین دادستانی کل کشور عراق و ایران و تفاهم نامه‌ای بین هیات نزاهت عراقی و سازمان بازرسی کل کشور امضا شد.

رئیس قوه قضاییه افزود: امیدواریم این تفاهم نامه ها در مرحله اجرا و عمل بتواند روابط دستگاه قضایی ایران و عراق را به هم نزدیک و نزدیک تر کند.

آیت الله رئیسی در ادامه نشست خبری مشترک با رییس شورای عالی قضایی عراق، گفت: پیوند میان ایران وعراق یک پیوند مستحکم و ناگسستنی‌ است و خون مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و به طور کلی تمام شهدای ایرانی و عراقی، این پیوند را محکم‌تر کرده است.

رییس دستگاه قضا افزود: هیچ فتنه و توطئه‌ای در عالم از جمله فتنه آمرکایی‌ها نمی‌تواند پیوند مستحکم میان دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند؛ چرا که این پیوند، اعتقادی و ریشه‌ای است و روز به روز بر استواری‌ آن افزوده می‌شود و همین امر سبب ناامیدی دشمنان شده است.

وی در پایان ضمن تشکر از آقای فائق زیدان رییس شورای عالی قضایی عراق گفت: مناسبات حقوقی، سیاسی و اقتصادی میان ایران و عراق می‌تواند با ایجاد راهکارهایی، پیوند میان دو کشور را عمیق‌تر گرداند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول