اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تولید بیش از 40 میلیون ماسک در کشور/ ماسک‌ها باید برچسب اصالت داشته باشند

معاون برنامه ریزی اداره کل تجهیزات وملزومات پزشکی از تولید بیش از 40 میلیون ماسک در کشور خبر داد.

تولید بیش از 40 میلیون ماسک در کشور/ ماسک‌ها باید برچسب اصالت داشته باشند

اسحاق عامری، معاون برنامه ریزی اداره کل تجهیزات وملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه ماهیت این اداره کل نسبت به سال های گذشته تغییرات زیادی داشته گفت: نقش حاکمیتی این اداره بسیار پررنگ تر شده و به صورت روزانه با رصد کمبودهای احتمالی و از طرفی پیگیری تخصیص و تامین  ارز گام های موثری در کنترل پاندمی کرونا بر می‌دارد. نگاه ما در سال جاری، توجه ویژه به جایگاه تولیدات داخلی است.

عامری بیان داشت: در پاندمی کرونا ظرفیت تولید ما در اقلام  محافظتی مرتبط با کرونا چندی برابر شد و خوشبختانه با کمبود مواجه نشدیم بلکه فراتر از نیاز کشور نیز تولید کرده‌ایم.

معاون برنامه ریزی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: با توجه به رشد خوبی که در حوزه  شرکت های دانش بنیان داشته ایم امید داریم در سال‌های آتی عمده نیازهای کشور از طریق همان شرکت‌ها پوشش داده شود.

عامری افزود: با وجود تحریم‌هایی که در چند ساله اخیر بر کشورمان وضع شد به خصوص در سال‌های اخیر این تحریم‌ها بسیار افزایش یافت که با مدیریت و برنامه ریزی مناسب و تخصیص به موقع ارز به شرکت ها، افزایش قیمت چشمگیری را در این حوزه نداشتیم. در حوزه سلامت باید تلاش کنیم پرداخی از جیب مردم کم شود.

عامری گفت: نظارت ها بر تمامی کالاهای تجهیزات پزشکی تشدید شده و ابلاغ شده که کالاها و به خصوص ماسک باید برچسب اصالت داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر  روزانه بیش از 40 میلیون ماسک در کشور  تولید می شود که با توجه به پوشش کامل نیاز داخل آماده صادرات به کشور های دیگر هستیم.

معاون برنامه ریزی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در پایان اظهار داشت: سعی خواهیم کرد که هیچ کمبودی در حوزه تجهیزات پزشکی اتفاق نیفتد و حمایت از تولیدات داخل و شرکت های دانش بنیان در اولویت برنامه های ما خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول