اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده و باور به این تفکر است

رئیس بسیج اساتید تهران با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده و باور به این تفکر است، گفت: مشکلات حوزه اقتصاد به دلیل این است که یا برخی مسئولان اعتقاد و باور محکم به تفکر اقتصاد مقاومتی ندارند یا اگر باوری هست اراده‌ای برای اجرا نیست.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده و باور به این تفکر است

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در نشست « گام دوّم انقلاب و اقتصادمقاومتی» که با حضور مجازی اساتید نخبه و همچنین قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) و با همکاری کانون بسیج اساتید دانشکده صنعت نفت تهران برگزار شد، گفت: در شرایطی که امروز نظام سلطه بر کشور تحمیل کرده تنها مسیر صحیح مسیری است که در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده است و آن، حرکت و پیشرفت رو به جلو با سلاح مقاومت در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه است.

دارا افزود: اینکه بعد از چند سال هنوز چالش هایی در حوزه اقتصاد داریم به دلیل این است که یا برخی مسئولین اعتقاد و باور محکم به تفکر اقتصاد مقاومتی ندارند یا اینکه اگر باوری هست اراده ای پشت آن نیست.

وی بیان داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مقدمه برداشتن تحریم زدودن زنگار تحریف است. در واقع در بحث اقتصاد مقاومتی، زنگار تحریف، تفکر لیبرالی و نگاه به بیرون در حوزه اقتصاد است که دستاوردی جز غافل شدن از توان داخل ندارد. لذا نتیجه این می شود که دغدغه حوزه اجرایی کشور بر استفاده از ظرفیت های داخلی اعم از سرمایه، نیروی انسانی و ظرفیت های نخبگی و علمی نمی رود چون راه حل مشکلات را در بیرون می بیند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اراده و باور به این تفکر است، افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید تفکر اقتصاد مقاومتی نه یک تفکر صرفا مقاومت در برابر تحریم و حفظ وضع موجود باشد بلکه باید حاصل آن پیش برندگی کشور در حوزه اقتصاد و ایجاد رفاه نسبی باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول