اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انقلاب اسلامی به مردم عزت و صلابت داد/ حوزه تأثیر ایران به برکت انقلاب است

فرمانده سپاه ناحیه همدان عزت مردم ایران را از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: ما از یک ملت عقب مانده و عقب نگه‌داشته منزوی توسط ابرقدرت‌ها به یک ملت موثر، بااقتدار و باصلابت تبدیل شدیم که در ابعاد مختلف دفاعی، فرهنگی، علمی و فناوری آثار آن را امروز می‌بینیم.

انقلاب اسلامی به مردم عزت و صلابت داد/ حوزه تأثیر ایران به برکت انقلاب است

علی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای مادی و معنوی فراوانی داشته است و خداوند را به خاطر تحقق این مهم شاکریم اظهار کرد: مهمترین بخشی که انقلاب اسلامی در بعد بین‌المللی داشت این است که مدلی از حکومت‌های اسلامی را با اتکا به نقش و ظرفیت مردم در جهان ارائه کرد که مشابه آن پیش از این وجود نداشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز توانسته به عنوان یک مدل حکومتی و حاکمیتی و تجربه موفق برای سایر عرصه‌ها و ملل جهان مطرح شود گفت: بسیاری از افراد امروز آن نقشی که امام (ره) برای مردم قائل بود و ظرفیتی که مردم پای کار انقلاب آوردند را در مبارزات و برنامه‌هایشان در اقصی نقاط جهان به کار می‌برند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف مادی در موضوعات رفاهی، عمرانی و بهداشتی، تاسیسات و زیرساخت‌ها نسبت به سال‌های قبل قابل مقایسه نیست افزود: امام(ره) توانست همه استعدادها و امکانات مردمی را پای کار بیاورد و نتایج مهمی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) در اولین مرحله رجوع به ظرفیت مردم برای اولین بار در تاریخ حکومت‌های سیاسی، ۵۰ روز بعد از استقرار حکومت اسلامی به آراء مردم مجدد رجوع و همه‌پرسی برگزار کرد تا ببیند این روش حکومتداری و این رهبری که مردم  ۱۵ سال برای آن مبارزه آشکار و مستقیم داشتند، باز هم خواهان دارد؟

بقایی با بیان اینکه آن همه پرسی در تاریخ ثبت شد و بیش از ۹۸ درصد مردم به حکومت اسلامی رای دادند گفت: امام(ره) با اتکا به نقش مردم برای تامین امنیت، دفاع و ترویج روحیه ایثار و سلحشوری؛ در ۵ آذر سال ۵۸ بسیج را تشکیل داد.

وی با تاکید به اینکه امام خمینی(ره) برای توسعه، رشد و تعالی علم و فرهنگ با اتکا به ظرفیت مردمی نهضت سوادآموزی را تشکیل داد افزود: ایشان برای توسعه و رشد خودکفایی و عمران و آبادانی روستاها جهاد سازندگی را راه‌اندازی کردند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به تشکیل کمیته امداد برای یاری رساندن به محرومین و مظلومین با استفاده از ظرفیت مردمی افزود: بارزترین کار امام (ره) با کمک مردم تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی بود و  با تکیه بر ظرفیت مردمی توانست هشت سال دفاع مقدس را فرماندهی و مدیریت کند.

وی عزت مردم ایران را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: ما از یک ملت عقب مانده و عقب نگه‌داشته منزوی توسط ابرقدرت‌ها به یک ملت عزیز و موثر و با اقتدار و با صلابت تبدیل شدیم که در ابعاد مختلف دفاعی، فرهنگی، علمی و فناوری آثارش را امروز می‌بینیم.

بقایی با بیان اینکه استقلال سیاسی ایران امروز طوری است که نسبت به سایر کشورها و ابرقدرت‌ها تحت تاثیر هیچ قدرتی در جهان نیستیم و حوزه تاثیر ما رشد و تعالی داشته که علم اسلام به دست ایران است و علم استکبار به دست آمریکا و اذناب آن ادامه داد: امروز خوشبختانه با تکیه بر استقلال بسیاری از اهداف محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی حوزه‌ها نیز چشم‌اندازی تعریف کردیم که از مدل مورد هدف فاصله داریم اما باید به آن دست یابیم گفت: در حوزه عدالت و بخشی از مسائل مدیریتی و حکمرانی و حکومت‌داری فاصله داریم اما کارهای خوبی انجام شده که هیچ کدام قابل مقایسه با وضعیت ما با دوره پهلوی نیست.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تاکید به اینکه اگر می‌گوییم از عدالت فاصله داریم نسبت به آرمان‌هاست نه نسبت به دوره پهلوی، در ادامه به برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در همدان اشاره کرد و افزود: کمک مومنانه، سرکشی به خانواده شهدا و پیشکسوتان انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در این ایام مورد توجه بوده است.

وی از برگزاری "میز خدمت" توسط بسیج ادارات سپاه ناحیه و با هدف رسیدگی به مسائل و  مشکلات مناطق حاشیه نشین و کمتربرخوردار با حضور فرماندار همدان و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان خبر داد و گفت: آئین افتتاح "دفتر مشاوره حقوقی" کارگران و کارمندان" سپاه ناحیه با حضور مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور برگزار شد.

بقایی افتتاح بازارچه محلی توسط پایگاه رضوان در مسجد مزدقینه، برنامه نشست بصیرتی با حضور سردار سپهر در مسجد روستای علی‌آباد، برگزاری تورهای ایست و بازرسی در سه نقطه میدان کربلا، باغ بهشت، پارک جورقان ورودی شهر، گشت رضویان در شهر توسط ۹۶ تیم، نورافشانی در تپه مصلی، تپه حاج عنایت، تپه عباس‌آباد، باباطاهر و رژه موتورسواران را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای‌پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول