اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

برپایی بازارچه دست‌سازه‌های مادران شهر تهران

شهردار منطقه 12 تهران از برپایی بازارچه مناسبتی دست‌سازه‌های مادران شهر تهران، ویژه ایام دهه فجر در این منطقه خبر داد.

برپایی بازارچه دست‌سازه‌های مادران شهر تهران

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران درباره برپایی بازارچه مناسبتی دست‌سازه‌های مادران شهر تهران اظهارداشت: هر جای دنیا که زنان توانمند و کوشا بتوانند در عرصه‌های مختلف جامعه حضور فعال داشته باشند، آن منطقه شاهد رشد و شکوفایی خواهد بود.

شهردار قلب طهران با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از حضور زنان در جامعه ادامه داد: به همین منظور، برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای کسب توان لازم در مورد مدیریت عرصه‌های مختلف زندگی و بالارفتن عزت نفس بانوان، همچنین به منظور کسب هویت فردی و جمعی و بهبود جایگاه اقتصادی و اجتماعی در دستور کار اداره امور بانوان شهرداری تهران قرار گرفته که در این برنامه، کمک به اشتغال به عنوان گام نخست در این برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: بازارچه مناسبتی «دست‌سازه‌های مادران شهر تهران» ویژه هفته زن و دهه فجر با تعداد 15 غرفه در میدان شهدا، ابتدای خیابان 17 شهریور شمالی راه‌اندازی شد که در این بازارچه، بانوان سرپرست خانوار به فروش کالا و اقلام تولیدی خود پرداختند. این غرفه‌ها از تاریخ 12 تا 22 بهمن‌ به فعالیت مشغول بودند و ساعت بازدید از این غرفه‌ها 10 صبح تا 20 اعلام شد که به مدت 10 روز به منظور فروش تولیدات بانوان سرپرست خانوار در این منطقه دایر بود. 

وی بیان داشت: در حال حاضر ۱۴۵۱ زن سرپرست خانوار در منطقه ۱۲ وجود دارند که از این بین ۱۳۲ نفر در مراکز کوثر و همچنین به صورت مشاغل خانگی و خوداشتغالی مشغول‌به‌کارند. 

منطقه 12 در این دوره در حال به‌روزرسانی زنان سرپرست خانوار است و بر اساس گروه سنی و جامعه هدف برای آنها برنامه‌ریزی خواهد شد؛ بدین صورت که برای گروه سنی ۲۵ سال تا ۴۵ سال توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی و برای گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته شده است؛ همچنین یک سری برنامه‌ها نیز برای فرزندان و دختران خانواده زنان سرپرست خانوار مانند آموزش، توانمندسازی و اوقات فراغت در نظر گرفته شده است. 

در بحث توانمندسازی نیز ایجاد توانایی به لحاظ شخصیتی، رفتاری، خودشناسی و مواردی مانند آموزش، اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی مورد نظر شهرداری این منطقه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول