اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح 4 کارگاه تولیدی در زندان ابهر

رئیس کل دادگستری استان زنجان از افتتاح چهار کارگاه تولیدی در زندان شهرستان ابهر خبر داد و گفت: با این کار برای 100 زندانی اشتغالزایی شد.

افتتاح 4 کارگاه تولیدی در زندان ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در آئین افتتاح کارگاه‌های تولیدی زنجان اظهار کرد: امروز مقوله تولید و اشتغال در کشور بسیار مهم است و اگر این تولید و اشتغال در زندان نیز باشد اقدامی ارزشمند است و این هم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: ساختمان سابق زندان ابهر قابل مقایسه با زندان فعلی که سال 98 به بهره‌برداری رسید نیست، چرا که امروز با توسعه فضای این زندان و ایجاد کارگاه‌های تولیدی زمینه اشتغال 110 مددجو فراهم شده است.
رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه راه‌اندازی چهار واحد تولیدی شامل (تولید کفش بچه‌گانه، مونتاژ لوازم یدکی خودرو، تولید لنت خودرو، انواع آنتن) در زندان ابهر، که منجر به  اشتغال مددجویان شده و کمک به خانواده‌های زندانیان که در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند امر مبارک و ارزشمندی است.
صادقی نیارکی افزود: سه مقوله اصلاح تربیت، حرفه‌آموزی و توجه به فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان با قوت انجام می‌شود و برابر گزارش رئیس زندان ابهر یک سوم زندانیان ابهر حافظ قرآن هستند و این بسیار ارزشمند است.
مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: این گارگاه تولیدی ظرف 6 ماه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال، ایجاد اشتغال برای 80 مدد جو با حمایت بخش خصوصی آغاز به کار کرد.

محمد جوادی با اشاره به اینکه امسال 580 نفر از زندانیان در دوره‌های آموزشی شرکت کردند، اضافه کرد: تاکنون 310 نفر موفق به اخذ گواهینامه آموزشی شدند.

وی با بیان اینکه ۸۵ دوره آموزشی در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری برای زندانیان برگزار شده است، ادامه داد: هم اکنون ۱۳ دوره زود بازده از جمله سرویس و نگهداری خودروی بنزینی، تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل، تولید کننده زنبور عسل، مدیریت پرورش گل در گلخانه، پرورش ماهی قزل آلا در استخر، قالیبافی، آشپزی سنتی، دستیار چمن کار، عکاسی، برق کار ساختمان، پیرایشگری مردانه، آرایشگری زنانه و نقشه کشی ساختمان پس از نیازسنجی آموزشی صورت گرفته و در ابتدای سال در سطح زندان‌های استان در حال برگزاری است.

جوادی خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز یک هزار و 591 نفر در کلاس‌های مختلف حرفه‌آموزی ثبت‌نام کردند و 800 نفر توانستند با طی دوره‌های آموزشی و شرکت در آزمون، گواهی مهارت دریافت کنند.

وی زندان را به عنوان عامل بازدارنده، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای برقراری نظم و امنیت خواند و یادآور شد: وظیفه اصلی و ذاتی سازمان زندان‌ها به عنوان زیر مجموعه قوه قضائیه، اجرای هدفمند مجازات حبس، مهیا کردن شرایط اصلاح و تربیت و تغییر رفتار به منظور بازگشت آبرومندانه و سعادتمندانه هم‌نوعان به آغوش جامعه و خانواده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول