اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

IMF: روسیه تولید نفت را پس از پایان تواافق اوپک پلاس افزایش می‌دهد

صندوق بین المللی پول انتظار دارد به محض پایان یافتن توافق کاهش تولید اوپک پلاس، تولید نفت روسیه به سرعت افزایش یابد و همزمان نسبت به سرمایه گذاری این کشور در بخش نفت برای ادامه تولید کنونی اصرار دارد.

IMF: روسیه تولید نفت را پس از پایان تواافق اوپک پلاس افزایش می‌دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، صندوق بین المللی پول در گزارشی نوشت که انتظار دارد به محض پایان یافتن توافق کاهش تولید اوپک پلاس، تولید نفت روسیه به سرعت افزایش یابد، ضمن اینکه نسبت به سرمایه گذاری این کشور در بخش نفت برای ادامه تولید کنونی اصرار دارد.

صندوق بین المللی پول در گزارش ماه فوریه خود اعلام کرد قیمت تمام شده سربه سر برای روسیه به هر بشکه 30 تا 40 دلار نزدیک است.

در ادامه این گزارش آمده است: « یک دوره طولانی قیمت نفت زیر این سطح، می تواند دوام آوری بلندمدت بخش نفت و گاز روسیه را تهدید کند.»

روسیه بخشی از توافقی با اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت موسوم به اوپک پلاس است که برای جلوگیری از عواقب همه گیری کرونا و کاهش تقاضا، تولید نفت را کاهش دادند.

به نوشته این گزارش، تولید نفت روسیه در سال گذشته برای نخستین بار از سال 2008، کاهش یافت و به 10.27 میلیون بشکه در روز رسید که کمترین میزان در نزدیک به یک دهه محسوب می شود.

بر اساس توافق کاهش تولید، قرار است، تولید نفت در اوپک پلاس به تدریج تا زمانی که این توافق در آوریل 2022 منقضی خواهد شد، افزایش یابد.

IMF  در مورد تولید نفت روسیه اعلام کرد: «نگه داشتن تولید نفت در سطح کنونی به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز خواهد داشت. قیمت تمام شده سربه سر، برای نفت روسیه به هر بشکه 30 تا 40 دلار نزدیک است.»

تولیدکنندگان نفت و گاز روسیه، سال گذشته در بحبوحه تقاضای پایین برای انرژی و تحت تاثیر همه گیری کرونا، به میزان قابل توجهی از سرمایه گذاری های خود کاستند که بیش از 20 درصد بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول