اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تعاونی‌های اشتغال‌زای بسیج، جهشی برای اشتغال‌زایی مردم

مسئول بسیج سازندگی فارس از تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در راستای توانمند کردن مردم در روستاها و محله‌های شهری کم‌برخوردار خبر داد.

تعاونی‌های اشتغال‌زای بسیج، جهشی برای اشتغال‌زایی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسماعیل قزلسفلیدر آیین افتتاح یک کارگاه اشتغال‌زایی اظهار داشت: بسیج سازندگی در راستای توانمند کردن مردم روستاهای مختلف و محله‌های شهری کم‌برخوردار، اقدام به تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال‌زا کرده است که امروز در استان ۱۵۸۹ صندوق اشتغال‌زای مردم‌یار تکشیل شده که با کمک مردم این صندوق ها به ۱۳۹ تعاونی منجر شده است.

وی در این آیین که از عرصه‌هایی نظیر گلیم بافی، عروسک بافی، نخ ریسی با دستگاه، خیاطی، چرم دوزی، خیاطی، پرورش دام های چند قلوزا نیز بازدید شد، گفت: این صندوق‌های قرض الحسنه و تعاونی ها در عرصه‌های مختلف صنایع دستی، مباحث تولیدی، خدماتی و توزیع توانسته است اشتغال های خرد و خانگی خوبی را راه اندازی کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به برنامه های سفر یک روزه به شهرستان پاسارگاد افزود: تا کنون در شهرستان پاسارگاد ۳۶ صندوق قرض الحسنه اشتغال‌زای مردم‌یار تشکیل شده است که چهار تعاونی ماحصل تشکیل این صندوق ها بوده است.

قزل سفلی ادامه داد: با کمک صندوق کارآفرینی امید، مبلغ ۸ میلیارد تومان در مرحله اول به ۱۳۱ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی مردم‌یار بسیج وام واگذار شده است و در مرحله دوم بنا است که ۸ میلیارد دیگر تا چند روز آینده به این صندوق های اشتغال‌زای مردم‌یار واگذار شود و امید که با همکاری مسئولین این صندوق و کارسازی بتوانیم کمکی به اشتغال‌زایی خرد و خانگی از بستر این صندوق ها داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به اهداف این تعاونی ها و صندوق های اشتغال‌زای مردم‌یار بسیج گفت:  ما امید داریم و تلاش می کنیم با راه اندازی این تعاونی‌های اشتغالزا با کمک خود مردم، توسط مردم برای خود مردم اشتغال ایجاد شود و بتوانیم استقلال شغلی و نسبی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول