اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نقدینگی بورس وارد چرخه تولید نشد/اقتصاد مقاومتی بدون بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی محقق نمی‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برای بررون رفت از مشکلات اقتصادی کشور نیازمند بهره گیری از ظرفیت مردمی است، گفت: مردم نقدینگی خود را به بازار بورس وارد کردند و امروز در گردباد آن گرفتار شدند، دولت برای افزایش نرخ سود بورس باید نقدینگی را در بازار سرمایه گذاری هزینه می‌کرد که متاسفانه این اتفاق نی افتاد.

نقدینگی بورس وارد چرخه تولید نشد/اقتصاد مقاومتی بدون بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت، عصر امروز در کارگاه اقتصادی مقاومتی استان البرز که در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدا، گفت: نامگذاری سال‌های پیاپی با محتوای اقتصاد و تولید توسط مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت این عرصه است؛ از این رو انتظار می‌رود فرامین مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم تا به قله‌های سعادت و موفقیت در کشور دست پیدا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همراهی و همدلی مردم و مسؤولان می‌تواند نکته عطفی در برطرف شدن مشکلات اقتصادی باشد، افزود: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور مردمی شدن اقتصاد است؛ همچنین اجرای اقتصاد مقاومتی نیز می‌تواند نقش پررنگ، مهم و تأثیرگذاری در بهبود فضای اقتصادی کشور داشته باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمن، اظهار کرد: دشمن باید بداند که با تکیه بر توان داخلی می‌توان مقابل تحریم‌ها ایستاد و با تجربه دانشمندان و پژوهشگران ایرانی نیازهای کشور را برطرف کرد.

رضایی تحریم‌ها ا فرصت برشمرد و گفت: انتظار می‌رود مسؤولان دولتی و البته نمایندگان حاضر در مجلس به توان داخلی تکیه کنند و با حرکت در مدار اقتصاد مقاومتی شرایط کشور را به سمت پیشرفت هر چه بیشتر سوق دهند.

وی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: مسؤولانی که اعلام می‌کنند به اقتصاد مقاومتی عمل کردند خود نباید دلیلی بر بی ثباتی بازار باشند چرا که عمل به اقتصاد مقاومتی ثبات در بازار را به دنبال خواهد داشت.

شرایط برای فعالیت اقتصادی مردم فراهم شود

این مقام مسؤول با بیان کرد: نمی‌توانیم امروز به مردم بگوییم در عرصه اقتصادی فعال باشند اما برای داشتن یک مجوز ماه‌ها به انتظار بنشینند و در نهایت برای راه اندازی فعالیت خود تسهیلات گران قیمت، به ظاهر 18 درصد دریافت کنند که در واقع حدود 30 درصد است.

وی در ادامه به بازار نفت اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 5 دهه است که با گرانی و تورم درگیر هستیم که دلیل آن هم فروش دلارهای نفتی به بانک مرکزی است، حالا امروز راه برون رفت از مشکلات فعلی بهره بردن از پول نفت در امور سرمایه گذاری کشور است که انتظار می‌رود توسط دولت لحاظ شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اشتباه مسؤولان می‌تواند وضعیت اقتصادی را به سمت بی ثباتی ببرند، گفت: اگر از حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی استفاده شود شاهد پایداری و ثبات خواهیم بود.

این مقام مسؤول به ورود مردم در عرصه اقتصادی بورس اشاره کرد و گفت: اگر پولی که توسط مردم به بازار بورس تزریق شد به چرخه تولید می‌رفت و در فضاهای اقتصادی سرمایه گذاری می‌شد شاهد بالا رفتن ارزش سهام خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به کاهش ارزش نرخ بورس و نارضایتی مردم از این شرایط، گفت: متاسفانه بورس مبالغ تزریقی مردم را وارد بازار سرمایه نکرد و حالا مردم از گردبادی که در شرایط فعلی جامعه در بازار بورس به وجود آمد رضایت ندارند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول