اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

جبهه پایداری: تحریف حقایق کشور و دادن آدرس غلط، تنها توانمندی غربگرایان است

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای، تاکید کرد: تحریف حقایق کشور و دادن آدرس غلط به مردم، تنها توانمندی قابل ذکر غربگرایان است.

جبهه پایداری: تحریف حقایق کشور و دادن آدرس غلط، تنها توانمندی غربگرایان است

به گزارش خبرگزاری فارس، جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی از راه رسیده است که پس از گذشت بیش از چهار دهه از رستاخیز خمینی کبیر، آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان اقصی نقاط این کره خاکی، همچنان چشم امید خویش را به گام‌های استوار و قلم‌های آتشین سربازان انقلاب اسلامی دوخته‌اند و در آشفته بازار تحمیل اراده ابرقدرت‌های طاغوتی جهان بر ملت‌ها، جمهوری اسلامی را مظهر استقلال اراده می‌دانند. به دست آوردن اقتدار منطقه‌ای و قدرت بازیگری در سطح معادلات کلان بین‌المللی، متاع نایابی است که آن را استقلال اراده‌ی برآمده از جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است؛ متاعی که حتی کشورهای عربی منطقه علی‌رغم در اختیار داشتن دلارهای نفتی مفت و هنگفت، نتوانسته‌اند آن را به خدمت خود درآورند.

جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان اثبات کرده است که می‌توان حتی در این جنگلی که قدرتهای استکباری تحت عنوان «نظام بین‌الملل» در جهان ایجاد کرده‌اند هم می‌شود مستقل ماند، پیشرفت کرد، مسیر قدرتمند شدن را طی نمود و مقابل استثمار و استکبار سازمان‌یافته ابرقدرت‌ها ایستاد و از منافع ملت حراست کرد.

جبهه پایداری ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر خود فرض می‌داند که نکاتی چند را در باب وضعیت کنونی کشور در این روزهای مهم، سرنوشت‌ساز و حیاطی به گوش مردم ایران برساند.

امروز برخی از جریانات و فعالین سیاسی که از قضا ظاهراً در روزهای پرتلاطم بهمن ۵۷ استقرار جمهوری اسلامی به منظور مقابله با استکبار و دست‌اندازان خارجی را بر خود و نظام در آستانه استقرار فرض می‌دانستند، گویا از مسیر دیروز خویش پشیمان شده و تمرکز و همت کنونی خویش را وقف تلاش برای انحراف جمهوری اسلامی از مسیر ضدیت با اصحاب استثمار و استعمار کرده‌اند. آن‌هایی که بجای اعتماد به پشتیبانی خداوند و اتکا به توانمندی‌های جوانان ایران‌زمین، شیفته لبخند دروغین سیاستمداران غربی شده‌اند، از هیچ بهانه‌ای برای دوقطبی کردن جامعه در راستای تطهیر چهره متجاوز ابرقدرتهای غربی چشم نمی‌پوشند و حتی سلاح، سانتریفیوژ، موشک و حتی واکسن کرونا را هم به موضوعی برای تحقیر توان جوان ایرانی تبدیل می‌کنند.

مهمتر آنکه این دلباختگان غرب و سرسپردگان اقتصاد سرمایه‌داری پس از سالها حضور در راس قوه اجرایی کشور و عجز از اداره کارآمد کشور و به بارآوردن انواع و اقسام فاجعه‌های مدیریتی، در حال القای این نکته هستند که مشکلات معیشتی مردم، «هزینه استقلال» است و برای مستقل ماندن ناگزیر از تحمل این وضعیت سخت اقتصادی هستیم؛ در حالیکه دیگر بر همگان ثابت شده است که شرایط سخت معیشتی کنونی، «هزینه ناکارامدی» مدیرانی است که ابتدا با ژست ژنرال، مناصب مدیریتی کشور را به دست گرفتند و پس از گذشت ۸ سال دیدیم که به اندازه یک سرباز معمولی هم توان مدیریتی نداشتند. تحریف حقایق کشور به منظور فرار از پاسخگویی و دادن آدرس غلط به مردم، تنها توانمندی قابل ذکر غربگرایان است.

انقلاب اسلامی به عنوان پدیده‌ای بی‌نظیر در این مقطع از تاریخ که توجه همه ملت‌ها و آگاهان بین‌المللی را به خود جلب کرد، همواره سیال و مداوم بوده و نه تنها هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد، بلکه پیوستگی انقلاب اسلامی، اصلی‌ترین راز و رمز تازگی آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی است؛ تا جایی که مشاهده کردیم، شهادت حاج قاسم سلیمانی، سربازی از سربازان مکتب انقلاب اسلامی، چگونه موجب خروش ملت انقلابی ایران شد. لکن امروز در کشور می‌بینیم که برخی با اعلام نقطه پایان برای «انقلاب اسلامی»، اندیشه دست کشیدن از آرمانها، هضم در نظام فاسد جهانی و پیروی از نسخه‌های ضد عدالت لیبرال‌ها و نئولیبرال‌های غربی را در سر می‌پرورانند و به عبارت بهتر «تعدیل ساختاری» در کلیه مراتب و سطوح کشور را به عنوان هدف غایی مسیر سیاست‌ورزی خویش برگزیده‌اند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن اعلام مرزبندی با هواداران تعدیل ساختاری، با تاسی از اندیشه امامین انقلاب اعلام می‌کند که «انقلاب اسلامی» را مکتبی می‌پندارد که نه تنها به نقطه پایان نرسیده، بلکه تازه در ابتدای مسیر قرار دارد و در راستای تحقق «دولت اسلامی» برای نیل به «تمدن اسلامی» راه پرپیچ‌وخمی در پیش دارد که به وضوح طی این مسیر سخت با فرمان لیبرال‌مئاب‌های خسته داخلی امکان‌‎ناپذیر به نظر می‌آید.

اندیشه التقاطی تحقق توسعه از طریق نسخه‌های ضد عدالت غربی و بی‌کفایتی‌های مدیریتی، به ویژه ۸ سال گذشته ، موجبات تعمیق شکاف طبقاتی و افزایش روز افزون تبعیض و نابرابری‌های ناعادلانه در توزیع درآمد و امکانات را فراهم آورده و زندگی محرومان و مستضعفان را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

بازتوزیع درآمد و امکانات از طریق اتخاذ سیاستهای عدالتخواهانه، می‌تواند مهمترین تغییر مورد نیاز در وضع موجود قلمداد شود تا مسیر حرکت دولت آینده در انتخابات ۱۴۰۰ را هم نیز به این سمت هموار کند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد که سیاست‌های دولت دوازدهم را تحت هیچ شرایطی با هیچکدام از استانداردهای یک دولت عدالت‌محور منطبق ندانسته، آن را به ضرر محرومان و مستعفین کشور ارزیابی می‌کند و تمام تلاش خود را برای استقرار یک دولت عدالت‌محور در خرداد ۱۴۰۰ به کار خواهد بست تا ۲۲ بهمن سال آینده، «چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب» و «بازگشت قطار اداره کشور به ریل عدالت محوری» را بصورت توامان جشن بگیریم.

یکی از محوری‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ ضدیت با فساد و جلوگیری از دست درازی‌های خواص به بیت‌المال و مقابله با انحصاری‌سازی‌های امکانات برای مسئولان بود که این شعارهای متعالی آب را روانه لانه‌های فساد هزارتویی کرد که رژیم پهلوی به صورت «سیستمی» آن را بنا نهاده بود. لکن اکنون شاهد کژروی‌های مالی و اقتصادی برخی از انقلابیون دیروز و پشیمان‌های امروز هستیم که استفاده انحصاری، ویژه و بی‌ضابطه از همه خطوط ویژه‌ای که در دسترس مسئولان قرار دارد را جزو حقوق طبیعی خویش به حساب می‌آورند و جز مرتفع‌‌ترکردن حصارهای باستی‌هیلزهای بنا شده در کشور، دغدغه دیگری ندارند. محکومیت‌های اقتصادی امثال آقایان مهدی جهانگیری، حسین فریدون، اکبر طبری عیسی شریفی به خوبی نشان می‌دهد منافع عمومی در سالهای گذشته تا چه میزان مورد دست‌اندازی‌های خواص پرتوقع بوده است.

اینکه نام خویشاوندان نزدیک به مسئولین دولتی در میان محکومین اقتصادی اخیر دیده می‌شود،  بیانگر این حقیقت است که این دو دلت بنای چندانی بر مقابله با فساد از درون دولت نداشته‌اند و راه برای ویژه‌خواران کاملا هموار بوده است. جبهه پایداری «فسادستیزی» را یکی از اصلی‌ترین ملزومات سومین سال از دهه چهارم انقلاب اسلامی دانسته و حضور دولتی پاکدست و فسادستیز در راس قوه مجریه را در ایجاد اراده جمعی در تمامی ارکان کشور برای مقابله همه جانبه با فساد و رانت را ناگزیر دانسته و خرداد ۱۴۰۰ را دروازه ورود به دوران مبارزه ساختاری با فساد با فرماندهی رییس جمهوری پاکدست و فسادستیز ارزیابی می‌کند.

دستگیری گسترده تعداد زیادی از اعضای شوراهای شهر و روستا به جرم فساد که عمدتاً در اثر حضور در فهرست‌های مورد حمایت دولت مستقر وارد شورا شده بودند، لزوم تلاش جریان انقلابی برای پیروزی کاندیداهایی که به توزیع عادلانه امکانات شهری و مبارزه با فساد در نهادهای مربوط به مدیریت شهری باور دارند را یادآور می‌شود.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن تجدید پیمان با آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی، اعلام می‌کند که علی رغم مشکلات عدیده‌ای که ناکارآمدی و فساد غربگرایان در سالهای اخیر به کشور تحمیل کرده است، اما آنچه که افق‌های روشن مقابل نظام و مردم را روشن‌تر از همیشه کرده است، تخصص و کارآزمودگی جوانانی مومن و انقلابی است که شانه‌های خویش را برای زیر بار مسئولیت قرار دادن، آماده کرده اند تا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مردم و انقلاب اسلامی را به همه آرزوهایشان برساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول