اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پرداخت ۱۵۰ میلیارد اعتبار برای راه‌آهن تا بهره‌برداری از ۲ برنامه اساسی در تمامی استان‌ها

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از پرداخت نقدی ۱۵۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن رشت-انزلی خبر داد و گفت: پیمانکاران هیچ عذر و بهانه‌ای ندارند و باید بر اساس زمان‌بندی کار را تکمیل کنند، اتمام پروژه‌های راه‌آهن باید در دستور کار باشد و تا پایان دولت، دو برنامه اساسی برای تمامی استان‌ها در حوزه طرح‌های عمرانی، طرح‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی لحاظ کردیم.

پرداخت ۱۵۰ میلیارد اعتبار برای راه‌آهن تا بهره‌برداری از ۲ برنامه اساسی در تمامی استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت امشب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به تحقق استقلال جمهوری اسلامی پس از انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، تأثیرگذاری خود را به نمایش گذاشته و همگان می‌دانند که باید با ایران به‌عنوان یک کشور مستقل و قدرتمند گفت‌وگو کنند.

وی با بیان اینکه ویژگی استقلال در جمهوری اسلامی با ۴۲ سال مقاومت و ایستادگی مردم در برابر دشمنان این انقلاب و نظام ایجادشده، افزود:  توسعه کشور در همه ابعاد یکی از نکات موردتوجه انقلاب است که با هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دنبال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی همواره توسعه را هدف خود می‌داند، تصریح کرد: همه دولت‌هایی که مسئولیت اجرایی را بر عهده گرفتند، در این راستا تلاش کردند و امروز قدردان همه دولت‌ها هستیم و امیدواریم دولت‌های آینده با شتاب بیشتری روند توسعه را پیش ببرند.

نوبخت با اشاره به تعریف ۱۱۱ پروژه از آغاز دولت یازدهم تا امروز برای توسعه گیلان گفت: بالغ‌بر دو هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها تعهد داده‌شده که تاکنون پنج هزار و ۸۳ میلیارد تومان آن معادل ۱۹۰ درصد پرداخت‌شده، اما هنوز ۷۱۳ میلیارد تومان دیگر برای رسیدن به اهداف موردنیاز است.

وی با اشاره به اهمیت ۶ ماه پایانی کار دولت روحانی بیان کرد: طبق محاسبات انجام‌شده ۵۹ طرح و پروژه احصا شده که اگر دو هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان برای آن‌ها سرمایه‌گذاری شود پیش از اتمام دولت دوازدهم تقدیم مردم گیلان می‌شود که از این میزان حدود هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان پرداخت‌شده و هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان دیگر باقی‌مانده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان اینکه راه‌آهن گیلان یکی از طرح‌های بزرگ ملی است، افزود: اتمام این پروژه یک وظیفه ملی است و این طرح نه‌تنها برای گیلان و ایران، بلکه برای منطقه حائز اهمیت و هیچ ملاقاتی بین رؤسای جمهور روسیه و آذربایجان و روحانی اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه درباره پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین مطالبه کنیم اگرچه منابع دولت محدود است اما حساب تمام استان‌ها را داریم.

نوبخت از پرداخت نقدی ۱۵۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن رشت-انزلی خبر داد و گفت: پیمانکاران هیچ عذر و بهانه‌ای ندارند و باید بر اساس زمان‌بندی کار را تکمیل کنند، اتمام پروژه‌های راه‌آهن باید در دستور کار باشد و تا پایان دولت، دو برنامه اساسی برای تمامی استان‌ها در حوزه طرح‌های عمرانی، طرح‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی لحاظ کردیم.

وی اتمام تونل ۳۶ کیلومتری ارومیه و راه‌آهن سنندج را از دیگر پروژه‌های مهم دولت در کنار راه‌آهن گیلان دانست و بیان کرد: اجرای دو پروژه برای همه استان‌ها تا پایان دولت از برنامه‌های دولت است که یکی از طرح‌ها عمرانی و دیگری تولید است که در قالب اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور از ۵۹ پروژه بزرگ گیلان خبر داد و تصریح کرد: سازمان برنامه‌وبودجه باوجود محدودیت‌های منابع اما در تلاشیم که به‌گونه‌ای تقسیم‌کار کنیم تا طرح‌هایمان تکمیل شود، همچنین هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت در محدوده منجیل به رودبار نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است همچنین پروژه سد شفارود، پلرود و دیگر سدهای لاستیکی استان گیلان در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.

نوبخت هنر سازمان برنامه‌وبودجه را اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌ها باوجود تنگناهای مالی دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان برای زمین‌گیر کردن ایران محاصره اقتصادی را به وجود آورده‌اند، باید از همه سرمایه‌ها به نحو احسن استفاده کرده و در تلاشیم که تمامی طرح‌ها‌ تا پایان اردیبهشت‌ماه تحویل داده شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۱ پروژه تعریف شده اقتصاد مقاومتی امسال به صورت میانگین ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار کرد: امسال در دهه فجر ۸۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در نظر گرفته شده که برای اجرای این پروژه‌ها، چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که توسط دولت و بخش خصوصی پرداخت شد.

ارسلان زارع با بیان اینکه ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی برای ۱۴۰۰ تعریف و مصوب شد، افزود: امیدواریم تعداد پروژه‌هایی که از امسال به سال بعد منتقل می‌شوند با پیگیری مدیران در نخستین ماه‌ها به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که در فاصله هفته دولت تا دهه فجر به بهره برداری رسید برای هزار و ۲۲۱ نفر اشتغال مستقیم در برداشت و این جدای از پروژه‌هایی است که در ماه‌های آتی به بهره برداری می‌رسد، افزود: ۸۳ پروژه جهش تولید استان گیلان برای تکمیل نیازمند تسهیلات ۸۸۰ میلیارد تومانی است.

استاندار گیلان با اشاره به  وضعیت سد پلرود بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، سد پلرود خرداد ماه ۱۴۰۰ به مرحله آبگیری می‌رسد، همچنین پروژه راه آهن رشت-کاسپین پیشرفت خوبی در چند هفته اخیر داشته و خاکریزی قطعه ۶ و هفت مشکلی ندارد و تأمین مصالح صورت گرفته اما ابنیه فنی قطعه هفت عقب ماندگی دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول