اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

از وحشتی که بانگ «الله اکبر» در دل رژیم پهلوی انداخت تا امروز در مسجد شهیدان گچساران

یکی از ابتکارات‌ بچه های انقلابی در دوران مبارزه با رژیم طاغوت که‌ به شدت هم روحیه‌‌ دشمن‌ را در هم‌ شکست‌، سر دادنِ فریاد «الله‌اکبر» بود.

از وحشتی که بانگ «الله اکبر» در دل رژیم پهلوی انداخت تا امروز در مسجد شهیدان گچساران

خبرگزاری فارس، گچساران_ سمیرا نصاری// یکی از ابتکارات‌ بچه های انقلابی در دوران مبارزه با رژیم طاغوت که‌ به شدت هم روحیه‌‌ دشمن‌ را در هم‌ شکست‌، سر دادنِ فریاد «الله‌اکبر» بود به طوری که شب‌ها از پشت بام‌ها، زن و مرد و پیر و جوان فریاد تکبیر سر می‌دادند و این به یک شیوه مبارزه تبدیل شده بود.

فریاد الله‌اکبر علاوه‌ بر اینکه‌ خط‌ مشی‌ نیروهای‌ انقلابی‌ را ترسیم‌ می‌کرد، مانور قدرتی‌ بود علیه‌ رژیم‌؛ چه‌ اینکه‌ از اکثر پشت‌بام‌ها فریاد تکبیر بلند بود و این‌ نشان‌ می‌داد که‌ شاه‌ در ایران‌ هیچ‌ جایی‌ برای‌ ماندن‌ ندارد.

سولیوان، آخرین سفیر آمریکا در ایران،‌در این خصوص در اظهار نظر خود می‌گوید فریاد تکبیر تاکتیک‌ مؤثر و تازه‌ای‌ بود که‌ مخالفان‌ مذهبی شاه‌ برای‌ نشان‌ دادن‌ قدرت‌ خود به آن دست ‌زدند.

تکبیرهای‌ مردم از بالای پشت‌بام‌ها چنان‌ برای‌ شاه‌ کابوس شده‌ بود که‌ بعد از فرار به‌ مراکش ‌وقتی‌ صدای‌ الله‌اکبر اذان‌ پخش‌ می‌شد به‌ وحشت‌ می‌افتاد.

و امشب مردم ایران اسلامی در ساعت ۲۱ شب یوم الله ۲۲ بهمن ماه به یاد حماسه ماندگار و تکبیرهای ملت مبارز و قهرمان ایران اسلامی در بهمن خونین ۵۷، بانگ تکبیر و ندای توحیدی «الله اکبر» ملت حماسه ساز ایران اسلامی در سراسر کشور طنین انداز و همزمان کران تا کران آسمان ایران را نورباران کردند.

و امشب در خونین ترین مسجد جنوب کشور یکبار دیگر جوانان امروز ندای الله اکبر سر دادند.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول