اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان بار دیگر ماکرون را مورد انتقاد قرار داد

رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه در سخنانی با انتقاد از رئیس جمهور فرانسه گفت که بهتر است وی قبل از هر چیزی به جنایت‌های فرانسه در الجزایر و دیگر کشورهای آفریقایی بپردازد.

اردوغان بار دیگر ماکرون را مورد انتقاد قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه شنبه گفت که این کشور آماده است نیروهایش را از لیبی خارج کند اگر نخست دیگر نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند.

وی در ادامه گفت: «حضور ترکیه در لیبی بر اساس دعوت حکومت مشروعی است که از سوی جامعه بین‌المللی برسمیت شناخته شده و این حضور بر اساس توافق همکاری نظامی است.»

اردوغان با انتقاد از «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود گفت: «وی می‌گوید که ترکیه باید نیروهایش را از لیبی خارج کند. من به او می‌گویم که اول نیروهایت را از مالی و چاد خارج کن.»

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «فردی که ریاست فرانسه را بر عهده دارد حملاتش را علیه من ادامه می‌دهد. به وی می‌گویم که از حمله به من چه چیزی می‌خواهی؟ قبل از حمله به من باید به جنایت‌های فرانسه در الجزایر و دیگر کشورهای اروپایی بپردازی.»

وی افزود: «اجداد شما میلیون‌ها الجزایری را کشتند اما ترکیه چنین چیزی را مرتکب نشده و دستان ما به خود آغشته نشده اما دستان تو به خون آغشته شده است.»

روابط آنکارا و پاریس طی ماه‌های گذشته متشنج بوده است. فرانسه اقدامات ترکیه در شرق دریای مدیترانه، حمایت از دولت وفاق ملی لیبی و اعزام نیرو به این کشور و همچنین حمایت از جمهوری آذربایجان در جنگ با ارمنستان را محکوم و آنکارا را به اتخاذ اقدامات تنش‌زا متهم کرده بود.

رئیس‌جمهور فرانسه، چندی پیش نیز در نشستی به میزبانی اندیشکده شورای آتلانتیک از ترکیه خواسته بود که نیروهای خود را از لیبی خارج کند.

رئیس جمهور ترکیه پس از این اظهارات ماکرون در سخنان دیگری گفته بود: «به نظر می‌رسد که او یاد نگرفته است! یادگیری او زمان زیادی نیاز دارد. ماکرون ابتدا باید مشکل جلیقه زردها را حل کند؛ مشکلی که هنوز نتوانسته آن را حل کند».».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول