اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جشنواره «ماه سلیمانی» در گلستان برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس گفت: با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید مقاومت سردار سلیمانی با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره «ماه سلیمانی» در گلستان برگزار می‌شود.

جشنواره «ماه سلیمانی» در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسن نوروزی امشب در مراسم گرامیداشت شهدای فجرآفرینان و شهدای مقاومت در مسجد قائمیه گنبدکاووس اظهار کرد: موضوعات این جشنواره در دو بخش ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی و عام شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایثار و شهادت برگزار می‌شود.
 وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش نقاشی با تکنیک آزاد و خوشنویسی در رشته نستعلیق بوده و علاقمندان می‌توانند آثار خود را از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند ماه امسال از طریق واتساپ به شماره ۰۹۳۶۶۱۶۲۳۶۲ ارسال کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس گفت: به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایز ویژه نقدی اهدا می‌شود.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: در بررسی لایه‌های انقلاب از لحاظ فلسفه تاریخی نگاه کمونیستی، نگاه لیبرال دموکراسی و نگاه اسلام و اهل بیت وجود دارد.
حجت‌الاسلام محمود ترابی با اشاره به نگاه اسلام و اهل بیت (ع) اظهار کرد: در نگاه اسلام خدا برای هدایت بشر اوصیایی برانگیخته تا برای تحقق اهداف آخرین و کامل‌ترین دین گام بردارند و با توجه به اینکه در آن زمان شرایط برای ظهور آماده نبود دوران غیبت برای تنبیه مردم آغاز شد.
امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه در دوران غیبت به دوران قرب ظهور می‌رسیم، خاطرنشان کرد: همانطور که دوران غیبت دارای مراحل صغری و کبری بوده برای بازگشت امام به جامعه نیز دوران ظهور صغری و کبری وجود دارد.
وی ادامه داد: در دوران ظهور صغری زمینه‌سازی برای بازگشت امام به جامعه فراهم می‌شود که بعد از آن ظهور صورت می‌گیرد.
ترابی گفت: در حال حاضر جامعه ما در قرب ظهور بوده که در آن حیرت وجود نداشته و افرادی که در کشتی ولایت سوار شوند هیچ‌گاه دچار حیرت نخواهند شد.
وی بیان کرد: ایران اسلامی موذن طلوع صبح و فجر بوده و دهه فجر بازگشت امام به عینیت جامعه و هدایت معنوی است.
امام جمعه گنبدکاووس ابراز کرد: مردم ایران موذن و ام‌القری این حرکت و آغاز کننده و زمینه‌ساز نگاه اسلام در راستا وعده انبیا و اولیا هستند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب بازگشت امام به صحنه جامعه و زمینه‌ساز ظهور بوده و ملت ایران پرچمدار آن هستند.
ترابی بیان کرد: شهدای مقاومت مانند شهید سردار سلیمانی و شهدای گمنام برای عزت‌بخشی به ایران و اسلام مرام ایستادگی شدند.
وی با اشاره به افتتاح المان شهدای گمنام شهر اینچه‌برون گفت: انقلاب و اسلام ما از جوانان گمنامی که زیر 20 سال بوده و  در آب غرق شدند و امروز استخوان‌های آنها المان و پرچمی شده تا مردم با پیمان مجدد خود بتوانند به خداوند متعال نزدیک شوند.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول