اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نیم فصل لیگ برتر| سپاهان و استقلال در فینال دور رفت

مسابقات دور رفت لیگ برتر فوتبال این هفته به پایان می رسد و شاهد فینال در اصفهان بین دو تیم سپاهان و استقلال خواهیم بود.

نیم فصل لیگ برتر| سپاهان و استقلال در فینال دور رفت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه با انجام 5 مسابقه آغاز می شود تا بیستمین دوره این رقابت ها، قهرمان نیم فصل خود را هم بشناسد. هرچند برخی می گویند قهرمانی نیم فصل عنوانی تشریفاتی است و به آن جام نمی دهند اما یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که تیمش شانس رسیدن به این عنوان را دارد، عنوان می کند قهرمانی نیم فصل روحیه بخش است و قسمتی از قهرمانی پایان فصل محسوب می شود. روز شنبه نیز یکی از حساس ترین مسابقات نیم فصل و در واقع یکی از فینال های دور رفت بین استقلال و سپاهان برگزار می شود.

نگاهی به این دیدارها می اندازیم؛

نفت مسجدسلیمان - آلومینیوم اراک؛ نبرد تیم های سختکوش

هر دو تیم جایگاه بسیار فراتر از تصوری را در لیگ برتر پیدا کرده اند. آلومینیوم اراک 19 امتیازی در رده هفتم است و نفت مسجدسلیمان  18 امتیازی روی پله دهم ایستاده. دو تیم 4 هفته است که شکست نخورده اند.  آلومینیوم اراک با رسول خطیبی و نفت مسجدسلیمان با مجتبی حسینی شخصیت های جنگندگی و سختکوشی پیدا کرده و تقابل آنها می تواند جذاب از کار دربیاید؛ بخصوص اینکه دو تیم تا ثانیه های پایانی دست از تلاش برای موفقیت بر نمی دارند. در همین هفته گذشته آلومینیوم در وقت های اضافه از شکست فرار کرد.

نفت مسجدسلیمان اما به دلیل احتمال جدایی سرمربی خود دچار حواشی شده و شاید این آخرین بازی است که مجتبی حسینی را در کنار خود دارند. این مربی جوان پیشنهادهای خوبی از تیم های متمول لیگ به دستش رسیده است.

 

ماشین سازی - نفت آبادان؛ اولین برد شاگردان اخباری یا بازگشت زردپوشان به جمع مدعیان؟

ماشین سازی با سعید اخباری تیمی است که خوب و فنی بازی می کند و هیچ شباهتی به تیم های قعرنشین و در خطر سقوط ندارد اما در گلزنی و نتیجه گیری می توان گفت بدشانس هستند. هرچند سبزپوشان تبریزی هفته گذشته مقابل پیکان در یک دقیقه بازی 2 بر صفر باخته را با تساوی عوض کردند اما ماشین سازی همچنان تنها تیم بدون برد جدول است. 

صنعت نفت آبادان یکی از شگفتی های لیگ بیستم محسوب می شود؛ تیمی که با جوانان مستعد خود در صدر قرار داشت و اکنون سه هفته است که بردی نداشته. شاگردان سیروس پورموسوی برای عقب نماندن از کورس مدعیان برای سه امتیاز راهی تبریز می شوند اما شکست دادن ماشین سازی کار ساده ای نیست. هر دو تیم در این مسابقه برای پیروزی کار خواهند کرد و این یعنی اینکه می توان انتظار بازی تهاجمی از هر دو تیم را داشت. این دیدار آخرین فرصت ماشین سازی است تا نیم فصل لیگ برتر را بدون پیروزی به پایان نرساند.

 

نساجی مازندران - گل گهرسیرجان؛ جلالی و قلعه نویی بهم رسیدند

نساجی تیم محبوب و ریشه دار فوتبال ایران در لیگ برتر بیستم حال و روز خوشی ندارد. تیمی که 10 هفته است رنگ برد را ندیده و با 5 باخت پیاپی یکی از گزینه های سقوط به لیگ یک شناخته شده است. مجید جلالی سرمربی جدید هم هنوز نتوانسته یک امتیاز بگیرد و حالا تیم شهرخسته باید به مصاف گل گهری برود که یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ محسوب می شود.

امیر قلعه نویی از کهنه کار ترین مربیان لیگ هم هدایت فنی این تیم را برعهده دارد و تقابل او با جلالی در نوع خود دیدنی خواهد بود. دو مربی که خیلی خوب همدیگر را می شناسند و زمانی قلعه نویی بعد از قهرمانی با استقلال از مجید جلالی به عنوان یک مرد در فوتبال ایران یاد کرد چون او با ارایه بازی جوانمردانه زمینه ساز قهرمانی تیم قلعه نویی شده بود. نساجی چیزی برای از دست دادن ندارد و انتحاری و تهاجمی بازی خواهد کرد اما باید دید زورش به گل گهر می رسد یا نه؟ گل گهر برای ماندن در جمع 6 تیم اول به برد نیاز دارد و نساجی هم برای اینکه از خطر سقوط و قعرنشینی نجات پیدا کند و به بقا امیدوار.

 

فولاد خوزستان -شهر خودرو؛  نکونام مقابل تیم رحمتی

فولاد که یکی از تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هم هست، در صورتیکه بتواند شهر خودرو را شکست بدهد، در بهترین حالت در رده چهارم قرار می گیرد.  شهرخودرو نیز که 17 امتیاز دارد، با سرمربی جوان خود برای رسیدن به رده ای بهتر از دوازدهمی تلاش می کند. شهرخودرو اکنون با دو مشکل مواجه است، مالی و پیشنهاد سایر تیم ها برای بازیکنان کلیدی اش مثل امین قاسمی نژاد اما فولاد هیچ کدام از این دو مشکل را ندارد.

نیمکت فولاد در نیم فصل اول به نیمکتی جنجالی مشهور شد که مدام در جریان مسابقه تلاش می کند روی کار داوران تاثیر بگذارد. البته فولاد حتی اندازه زمین را به خاطر مهار اوت انداز پیکان تغییر داد! اکنون این تیم و مربیان باید مقابل شهرخودرویی قرار بگیرند که به هیچ عنوان تجربه های زیادی در لیگ برتر چه از نظر فنی و چه حاشیه ای ندارد.

 

سپاهان - استقلال؛ فینال نیم فصل

فینال نیم فصل در اصفهان برگزار می شود؛ جایی که شماری از بهترین بازیکنان لیگ برتر حضور دارند و قطعا جای تماشاگران در ورزشگاه خالی است. برنده این بازی صدرنشین لیگ خواهد شد و اگر پرسپولیس در دیدار معوقه اش مقابل گل گهرسیرجان امتیاز از دست بدهد، قهرمان نیم فصل. بنابراین حساس ترین و جذاب ترین رقابت هفته را در نصف جهان شاهدیم. 

محرم نویدکیا سرمربی جوان سپاهان همواره سعی کرده تیمش را از حواشی مخرب دور نگه دارد. او حتی بعد از شکست سنگین مقابل شهرخودرو هم هیچ بازیکن تیمش را مقصر ندانست و در نهایت دربی اصفهان را برد. استقلال هم اکنون صدرنشین لیگ برتر است و برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل باید سه امتیاز از سپاهان بگیرد و امیدوار باشد پرسپولیس در دو بازی آخرش امتیاز از دست بدهد. 

شاید استقلال در این بازی از شیخ دیاباته استفاده کند؛ مهاجم گلزنی که در لیگ برتر بیستم مصدوم و کم فروغ بوده. سپاهان هم استنلی کی روش را شاید به میدان بفرستد. او هم در دیدار قبل سپاهان بازی نکرد. دو تیم خط حمله آتشین و زهرداری دارند. سپاهان با 23 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارد و استقلال هم با 18 گل زده دومین خط حمله قدرتمند لیگ را. البته آبی پوشان با 9 گل خورده یکی از خطوط مستحکم دفاعی را دارند و گل زدن به این تیم و رشید مظاهری کار ساده ای نیست. 

 

اسامی داوران هفته پانزدهم لیگ برتر:

شنبه 25 بهمن 99

ماشین سازی تبریز – صنعت نفت آبادان     

محمد حسین ترابیان- مهدی سیفی – محمد صالح عرب آبادی – محسن حکیم      

کمک داور اضافی 1 و 2 : عنایت قوچ کانلو- شبیر بهروزی          

ناظر: محمود رفیعی  

 

نفت مسجد سلیمان- آلومینیوم اراک  

جواد رحیم زاده – حامد صفایی- سعید زیبا – عدنان پیروی  

کمک داور اضافی 1و2 : ایمان کهیش – علیرضا حیدرپناه    

ناظر: رسول فروغی          

 

نساجی مازندران – گل گهر سیرجان   

علی بای – علی میرزابیگی – رضا حیدری – میلاد قاسمی   

کمک داور اضافی 1و2 : یاسر همرنگ – فرهاد امینی            

ناظر: محسن ترکی

 

فولاد خوزستان – شهر خودرو مشهد

بیژن حیدری – آرمان اسعدی – صادق رستمی – سیاوش باقرنژاد  

کمک داور اضافی 1و2 : احمد محمدی – امیر ایار    

ناظر: سعید بطحایی           

 

فولاد مبارکه سپاهان – استقلال تهران         

سید وحید کاظمی – محمد علی پورمتقی – رحیم حاجیلو – حمید رضا افشون    

کمک داور اضافی 1و2 : روح اله شریفی – حسین زمانی            

ناظر: علیرضا کهوری

 

* یکشنبه 26 بهمن 99

سایپا – تراکتور

عباس راکی – جعفر مهاجر – امین زاهدی – محمد جواد مداح      

کمک داور اضافی 1و2 : سید مهدی مرجان زاده – حمید رضا همیراد            

ناظر: محمد رضا فلاح          

 

مس رفسنجان – ذوب آهن اصفهان  

سید علی اصغر مومنی – علی اکبر عظیم پور- دانیال باشنده – علیرضا طاهرخانی

کمک داور اضافی 1و2 : محمد رضا تارخ – ابوالفضل دوستی            

ناظر: حسن کامرانی فر   

 

پرسپولیس تهران – پیکان تهران

رضا عادل – سعید قاسمی – علی رعیت – علی الفتی  

کمک داور اضافی 1و2 : سعید رحیمی مقدم – مصطفی بینش              

ناظر: ایرج نظری  

 

* جمعه 1 اسفند 99  (معوقه هفته دهم)

گل گهر سیرجان – پرسپولیس تهران

پیام حیدری – سعید علی نژادیان – فرهاد فرهاد پور – نجف پناهی  

کمک داور اضافی 1و2 : حسن اکرمی – حسین زیاری  

ناظر: فریدون اصفهانیان   

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول