اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آمریکا در چرخه افول است/ دشمنان با یک نیروی مسلح آماده دفاع و هجوم مواجه هستند

مشاور فرمانده کل قوا گفت: دشمنان خارجی و فرامنطقه‌ای ما خصوصا مثلث شرارت آمریکا و صهیونیست‌ها و نوکران منطقه‌ای آن‌ها نمی‌توانند ما را تهدید نظامی کنند، چرا که نظام مقتدر جمهوری اسلامی، قدرت ملت و نیروهای مسلح ایران و با داشتن رهبری خردمند و شجاع آن‌چنان قوی شده‌ایم که دشمنان را پشیمان می‌کنیم.

آمریکا در چرخه افول است/ دشمنان با یک نیروی مسلح آماده دفاع و هجوم مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی مشاور فرمانده کل قوا پیش از ظهر امروز در مراسم روز ۲۲ بهمن این شهرستان، ضمن گرامی‌داشت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: خدای سبحان را شاکرم که افتخار پیدا کردم که امروز به خدمت شما دلاورمردان و زنان قهرمان و جوانان برومند مومن خردمند و شجاع لرستان و خرم‌آباد قهرمان برسم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای صحبت‌هایم وکالت دارم از طرف مقام معظم رهبری سلام ایشان را به شما مردم حاضر در این جمع نورانی و مردم لرستان و خرم‌آباد برسانم.

مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به حضور مردم مومن دلاور و صبور لرستان به همراه اقیانوس خروشان ملت ایران در شرایط کرونا در روز ۲۲ بهمن ۹۹، افزود: این حضور پشتوانه اقتدار بالندگی و پیشرفت و امنیت پایدار ایران اسلامی است.

گفتمان ضداستکباری بعد از 42 سال پابرجاست

صفوی بیان داشت: با این حضور چشم‌گیر در سطح شهر و روستا پرچم حرکت جهادی انقلابی، گفتمان ضدظلم و ضد استکباری و طرفداری آزادی پس از ۴۲ سال همچنان برافراشته‌ و ایستاده‌اید.

سرلشکر صفوی ادامه داد: یوم‌الله ۲۲ بهمن یادآور تجلی نور خدا بر قلب مردم ایران، نقطه سرنوشت‌ساز پیروزی حق بر باطل و نویدبخش پیروزی ملت‌های اسلامی و آزادی‌خواه بر حکومت‌های ظالم، دیکتاتور، قبیله‌ای و وابسته به بیگانگان است.

 وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب کبیر مردم ایران با رهبری حضرت امام و تداوم مقتدرانه‌شان در ۳۰ سال گذشته توسط مقام معظم رهبری با تولید گفتمانی جدید و منظومه‌ای از عناصر منطبق با فطرت انسانی مانند عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی، نقشه سیاسی جهان و نظام بدعت جهانی را به چالش کشید، افزود: وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های قرن بیستم این بود که به خاطر برخورداری از یک رهبر عادل، فقیه جامع‌الشرایط و برخورداری از یک سازه مستحکم اعتقاد به قرآن و سنت نبوی توانست تمامی نظام سلطه را در هم بریزد و سایر مکاتب سیاسی سرمایه را با شکست مواجه سازد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: همچنین توانست تدبیر راه جدیدی برای پیروزی ملت‌ها و ساختن نظام‌های مردم بر اساس اراده ملت باشد.

پیشرفت ایران با ۲۰۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست

وی یادآور شد: ظرفیت‌سازی انقلاب اسلامی در تشکیل دولت اسلامی، قوای سه گانه، نیروهای مسلح و ارائه خدمت و توسعه زیرساخت‌ها در عرصه‌های پیشرفت و آبادانی ایران عزیزمان طی ۴۲ سال گذشته با ۲۰۰ سال قبل قابل قیاس نیست.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب به عنوان دانشجو متناسب با رشته به سراسر کشور مسافرت می‌کردم و بعد از انقلاب هم می‌روم، خدماتی که انجام شده بسیار بالاست و البته مشکلاتی هم داریم چراکه ما یک جمعیت ۳۶ میلیونی قبل انقلاب بودیم که حال به نزدیک ۸۶ میلیون رسیده‌ایم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: خدمات نظام و انقلاب اسلامی موجب سرافرازی و افتخار ایران و ایرانی شده است و امروز، ملت‌ها و کشورهای دنیا خصوصاً ملت‌های اسلامی، ملت ایران و نظام سیاسی‌اش را الگوی پیشرفت خودشان و مقاومت در مقابل سلطه بیگانگان می‌شناسند.

تشریح فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در گام دوم انقلاب اسلامی

وی با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند:" ما در یک نقطه عطف و یا پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم" ؛واقعیت و حقیقت این است که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که بنیادی‌ترین اصل آن عامل زمان، حرکت و فناوری‌های بسیار پیشرفته جدید و شگفتی‌ساز است و برای درک و فهم فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی و عبور از یک شرایط نامساعد فعلی و ضعیت مطلوب آینده به سه مفهوم اساسی باید توجه کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه اولین مفهوم شناخت روندهای جهانی، منطقه‌ای و ملی است، افزود: همچنین دوم شناخته رویدادها در سه سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی است.

 مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: سومین مفهوم این است که متناسب با این روندها و رویدادها و راهبردها و برنامه‌های کلان کشور خودمان را برای استفاده از فرصت‌ها و جلوگیری از چالش‌ها تنظیم کنیم.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد روندها و رویدادهای ملی، منطقه‌ای و جهانی طی ۴۲ سال گذشته در مناسبات قدرت سیاسی و فرهنگ، به فضل الهی و برکات چهارده معصوم علی‌الخصوص بقیة‌الله، رهبری خردمندانه امام عظیم‌الشان و رهبر عزیزمان و حضور همیشه در صحنه و پایداری مردم به نفع ایران طی می‌شود.

افول قدرت‌های دشمنان اسلام

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: این روند تا روند قدرت گیری و حل مشکلات ملت ایران باعث افول قدرت‌های دشمنان اسلام و ملت‌های مظلوم منطقه شده است.

وی با بیان اینکه در مقیاس جهانی نظام دو قطبی وجود داشت، ادامه داد: حال شوروی سابق به ۱۵ تکه فرو پاشیده و آمریکایی‌ها در چرخه افول و سرازیری قرار گرفته است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها به عنوان خبیث‌ترین دشمنان انقلاب اسلامی، ملت‌های آزاده و استقلال طلب هم اکنون هم در درون و برون جامعه به شکل آشفته رسیده و در همین اتفاقات اخیر دیده شده که از نظر سیاسی و فرهنگی چقدر ضعیف و آسیب‌پذیر شده‌اند.

آمریکا دچار اضمحلال و سیاستش نخ‌نما و بی آبرو شده است

وی با بیان اینکه قدرت آمریکا دچار اضمحلال و سیاستش نخ‌نما و بی آبرو شده است، افزود: با شکست استراتژی‌های‌شان در لشکر کشی به افغانستان و عراق بعد از بیست سال نتوانستند به اهدافشان برسند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: بیش از ۱۷ تریلیون دلار هزینه کردند و بالای ۳۰ هزار کشته و زخمی دادند و در این روند ۲۰ ساله فرصت‌های خوبی برای چینی‌ها، روسها و ایران حاصل شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: آمریکایی‌ها که در معادله جهانی رقابت اصلی‌شان با چین و روسیه بود؛ درگیر عراق و افغانستان شدند. طی این مدت، چینی‌ها از نظر اقتصادی و روس‌ها به لحاظ نظامی پیشرفت کردند و ایران و قدرت نفوذ خود را از دریای خزر تا مدیترانه امتداد بخشید.

سرلشکر صفوی ادامه داد: آمریکایی‌ها در پروژه تک‌قطبی‌سازی قدرت در جهان و یا تشکیل قدرت هژمون شکست خوردند، ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی و عربی در سوریه برای سرنگونی بشار اسد برای راه‌اندازی داعش این نیروهای خبیث شیطانی دست‌پرورده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و موساد پول‌‌های برخی از کشورهای عربی در منطقه با درخواست دولت‌های سوریه و عراق و حمایت سیاسی و نفوذ و حضور مدافعان حرم و با حضور مشاوره نظامی امثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شکست مواجه شد و ایران پیروز این منطقه شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خوب می‌فهمند اگر قدرت داشتند پیروز می‌شدند، افزود: اما در این صحنه رقابت، ایران پیروز میدان شد و این را دنیا می‌داند که این رهبری ملت ما است که نه فرمانده مدافع ایران اسلامی بلکه فرمانده دفاع از بلاد اسلامی سوریه، عراق، لبنان و یمن است.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: جهان استکبار قدرت نفوذ رهبری ایران را و قدرت مقاومت ملت ایران را خوب می‌شناسد، قدرت جوانانی که هشت سال دفاع مقدس را آفریدند، قدرت جوانانی که مدافع حرم شدند، قدرت سازمان‌دهی ایران و نبوغ ایرانیان را درک می‌کنند.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: به فضل الهی در قرن ۱۵ هجری شمسی قدرت جهان اسلام مرکب از دو میلیارد جمعیت مسلمانان با توسعه همگرایی و روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی و تقویت جبهه مقاومتی که محصول دفاع مقدس ملت ایران است، برای مقابله با دشمن صهیونیستی و آزادی قدس شریف و با هدف شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بروز و ظهور خواهد کرد.

وی در رابطه با مفهوم اساسی سوم یعنی مشخص کردن راهبردها و برنامه‌های کلان کشور ایران، افزود: مسوولان خدمت‌گذار عالی کشور با شناخت روندها و رویدادهای منطقه‌ای و جهانی و تشخیص درست راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی و یا رقبای استراتژیک ایران و با درک صحیح از فزصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو می‌توانند راهبردها و برنامه‌های آمایش سرزمین ۵ تا ۲۵ ساله را تنظیم و تدوین کنند و جهاد بزرگ ساختن ایران اسلامی و برای عبور از شرایط سخت فعلی و برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی و داشتن برنامه کلان ملی و استانی و با وجود مدیران کارآمد، صادق، پاکدست و مومن و خردمند و انقلابی می‌توانیم به فضل الهی طی سال‌های آینده به یک ایرانی آباد، پیشرفته و چسبندگی ملت و دولت و یک ملت و دولت الگوی نه تنها کشورهای منطقه بلکه الگوی ملت‌های اسلامی و غیر اسلامی تبدیل شویم.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به برخی فرصت‌های حال حاضر کشور، اظهار داشت: به عنوان یک پاسدار قدیمی سال ۵۷ و به عنوان کسی که مدیریت در برخی از نیروهای مسلح را داشته‌ام، نخستین فرصت ملت بزرگ ما وجود بابرکت رهبری خردمند، شجاع، مدیر و مدبر چه امام راحل و چه مقام معظم رهبری است، امام خمینی(ره) ۱۰ سال رهبری کردند و مقام معظم رهبری ۳۰ سال است که پرچمدار عزت مسلمین و حکومت جمهوری اسلامی شده‌اند.

سرلشکر صفوی افزود: معظم‌اله توانسته‌ است سکان‌دار ثبات سیاسی و امنیتی و توسعه اقتدار ملی ایران و نفوذ فرهنگی سیاسی ایران در منطقه و جهان اسلام شوند، به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدافعان حرم و همچنین حمایت و پشتیبانی ملت از ولایت‌فقیه و حضور مردم در همه صحنه‌های لازم، توطئه شیاطین بزرگ و کوچک، صهیونیست‌ها، آمریکائی‌ها و برخی از کشورهای منطقه همه با شکست مواجه شده است.

دشمنان خواهان برهم‌زدن ثبات سیاسی و امنیتی ایران هستند

وی با بیان اینکه دشمنان با میلیاردها دلار و داشتن امپراطوری رسانه‌ای و خبری خواهان برهم‌زدن ثبات سیاسی و امنیتی ایران هستند، گفت: اما حضور مردم ایران پس از ۴۲ سال در صحنه ۲۲ بهمن امروز و حمایت از مسوولین، قوای سه‌گانه و قوای مسلح و از رهبری عزیز این بزرگترین فرصت اقتدار آفرین برای ثبات و امنیت نه تنها ایران، بلکه ثبات و امنیت منطقه غرب آسیا است.

مشاور مقام معظم رهبری، قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران را مانع جدی برای توطئه دشمنان خواند و گفت: دشمنان با یک ایران قدرتمند، با یک ملت قدرتمند، با یک ملت شجاع، عالم و خردمند و یک نیروی مسلح آماده به‌کار، آماده دفاع و هجوم روبه‌رو هستند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: اگرچه دشمنان به ما ضربات تروریستی زدند، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و شهید فخری‌زاده و برخی دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت رساندند، که آن نیز تبدیل به یک افتضاح و شکست بزرگ راهبردی برای رئیس‌جمهور جنایتکار و فاسد آمریکا و نیروهای نظامی تروریستی این کشور شد.

وی با بیان اینکه همه دنیا رئیس‌جمهور سابق فاسد آمریکا را محکوم کردند، افزود: نیروهای آمریکایی‌ها دائم در حال ترس به سر پی‌برند، صهیونیست‌ها در حال ترس به سر می‌برند که چه زمان انتقام سخت‌تر حاج قاسم سلیمانی و فخری‌زاده بر سر آن‌ها باریدن خواهد گرفت.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: حرف دلم را با شما می‌زنم، ای کاش دولت‌های گذشته و فعلی پاسخ‌گوی این سوال اساسی مردم می‌بودند که در این ۴۰ سالی که از پایان جنگ می‌گذرد و با این ثبات سیاسی و امنیتی که ما پیدا کرده‌ایم، چرا نیازمندی‌های اساسی اقتصادی و معیشتی و فرهنگی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و جلوگیری از تعطیلی بخش‌های تولیدات کشاورزی و صنعتی به صورتی که مطلوب مردم بوده، انجام نگرفته است.

موقعیت جغرافیایی ممتاز و غیرقابل جایگزین ایران در منطقه

سرلشکر صفوی، موقعیت جغرافیایی ممتاز و غیرقابل جایگزین ایران در منطقه و در جهان را دومین فرصت کشور عنوان و اظهار کرد: ایران از نظر موقعیت جغرافیایی غیر از عراق و افغانستان است، موقعیت جغرافیایی ایران، منابع انسانی ایران نسبت به ۱۵ کشور همسایه و حتی در مقیاس قاره آسیا از یک وزن بالاتر و موقعیت بالاتر برخوردار است.

وی ادامه داد: ایران یک چهارراه است، ارتباطات اروپا را به آسیا، آفریقا را به آسیا، شمال به جنوب را، یک موقعیت گذرگاهی است با ۱۵ کشور همسایه مرزهای طولانی دارد و با ایجاد و توسعه روابط اقتصادی با این کشورها می‌تواند از این وضعیت با توسعه صادرات عبور کند.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون جمعیت اطراف کشور ایران وجود دارد، افزود: ایران با سیاست‌های اقتصادی می‌تواند در پیدایش تشکل‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی با ۱۵ کشور اطرافش نقش موثری داشته باشد و ارتباطات بین کشورها را برقرار کند.

سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه سیاست‌های جذب گردشگری را باید درست کنیم، گفت: ایران دارای جاذبه‌های توریستی بسیار است که با امپراطوری رسانه‌ای می‌توانیم این فرصت را برای کشور فراهم کنیم.

وی، وجود زیربناهای علمی نظیر تعداد دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی و حوزه‌های علمیه را دیگر فرصت و ظرفیت ایران برشمرد و افزود: توسعه مراکز فناوری و افزایش تعداد محققان و پژوهش‌گران و صنعت‌گران را پس از انقلاب شاهد هستیم.

مشاور مقام معظم رهبری بیان داشت: سیاست‌گذران و برنامه‌ریزان کشور هستند که در سطح ملی و استانی از ظرفیت بالای علمی برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنند، افزایش تولید در بخش‌های مختلف با حمایت دولت و راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل‌شده می‌تواند در حوزه تحول اقتصادی موثر واقع شود.

تأکید بر حضور و مشارکت مردم در انتخابات سرنوشت‌ساز سال آینده

صفوی، حضور و مشارکت مردم در انتخابات سرنوشت‌ساز سال آینده چه در انتخابات شورای شهر و روستا و چه برای انتخابات ریاست جمهوری را دیگر فرصت کشور خواند و افزود: اگر مردم با انتخاب هوشمندانه و با انسجام و حضور همه‌جانبه در پای صندوق‌های رای و با شاخص‌های تعریف شده که امام راحل و مقام معظم رهبری برای انتخاب اصلح ملاک قرار دادند، حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: مردم انتخاب درست کنند، شورای نگهبان تاکنون خوب عمل کرده و پس از این بهتر عمل نماید، انتخابات را جدی بگیرید، ضمن اینکه رسانه‌های معاند خارجی و برخی افراد معلوم‌الحال داخلی به دنبال ناامیدی مردم هستند.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: دشمنان خارجی و فرامنطقه‌ای ما خصوصا مثلث شرارت آمریکا و صهیونیست‌ها و نوکران منطقه‌ای آن‌ها نمی‌توانند ما را تهدید نظامی کنند، چرا که نظام مقتدر جمهوری اسلامی، قدرت ملت و نیروهای مسلح ایران و با داشتن رهبری خردمند و شجاع آن‌چنان قوی شده‌ایم که دشمنان را پشیمان می‌کنیم.

صفوی، راه اساسی مقابله با دشمن را افزایش توان و قدرت ملی کشور دانست و افزود: قوی شدن در داخل در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، نظامی و چسبندگی ملت و دولت یکی دیگر از ابزارهای مقابله با دشمن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول