اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تزریق اولین واکسن کرونا در هرمزگان +عکس

آغاز واکسیناسیون کرونا در هرمزگان با تزریق اولین دوز از این واکسن در بیمارستان شهید محمدی به دکتر مهدی حسنی آزاد معاون این دانشگاه از متخصصان عفونی استان آغاز شد.

تزریق اولین واکسن کرونا در هرمزگان +عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، واکسیناسیون کرونا در هرمزگان از صبح امروز با تزریق واکسن در محل بیمارستان شهید محمدی به کادر درمان فعال در بخش آی‌سی‌یو کویید در بندرعباس آغاز شد.

دکتر مهدی حسنی آزاد متخصص عفونی و از پزشکان فعال در زمینه درمان بیماران کرونایی در استان هرمزگان اولین نفری بود که واکسن کرونا را در هرمزگان دریافت کرد. سپس سایر نیروهای کادر سلامت فعال در بخش مراقبت‌های ویژه کویید نیز واکسن خود را دریافت کردند.

به گفته حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در این مرحله برای 80 نفر واکسن روسی «اسپوتنیک وی» روسی دریافت شده است که در دو دوز و در فاصله دو هفته تزریق صورت می‌گیرد و به این دلیل تزریق واکسن را از بیمارستان شهید محمدی و کادر سلامت این بیمارستان آغاز کردیم چون این بیمارستان بزرگ‌ترین و کانون اصلی درمان بیماران کرونایی در استان هرمزگان است و پس از این بیمارستان، واکسیناسیون کادر سلامت دیگر بیمارستان‌های استان را انجام خواهیم داد.

به گفته فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تزریق واکسن با اولویت تزریق به کادر درمانی درگیر با بخش‌های مراقبتهای ویژه و سپس دیگر نیروهای کادر سلامت استان ادامه می‌یابد.

وی افزود: این محموله غروب روز گذشته به بندرعباس رسید و بلافاصله از صبح امروز تزریق آن با اولویت بندی ستاد ملی کرونا و با تزریق به کادر سلامت فعال در بخش‌های آی‌سی‌یو ادامه یافت.

 

به گزارش فارس، تاکنون 1006 نفر در هرمزگان در اثر ابتلای قطعی به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

عکس: مهرداد امیر زاده 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول