اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حضور متفاوت اما پرشور و بانشاط تبریزی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مردم ولایت‌مدار آذربایجان به ویژه تبریز بار دیگر با حضور پرافتخار خود در خیابان‌های شهرهای مختلف این استان، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به شکلی متفاوت جشن گرفتند و معنای حقیقی ایستادگی و شجاعت را روایت کردند.

حضور متفاوت اما پرشور و بانشاط تبریزی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ۴۲ سال از آن روز تاریخی که تحول بزرگ و اساسی در سرنوشت ایران و ایرانیان را رقم زد می‌گذرد. در گذر این سال‌ها روزهای متفاوتی تجربه شد و ایران زمین، بالا و پایین‌های زیادی را شاهد بود اما در این مسیر پر تلاطم، ذره‌ای از اطمینان مردم به انقلابشان کم نشد.

در راهپیمایی نمادین روز ۲۲ بهمن ۹۹ که به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل موتوری و ماشینی برگزار شد، اقشار مختلف مردم استان جوانان دیروز و امروز و فردا با حضور خود و با فریاد شعارهایی بر آمده از عمق جان، موضع مشخص خود را به رخ جهانیان کشیدند و  سالروز پیروزی  و کامیابی تاریخی خود را جشن گرفتند.

مردم این مرز و بوم همچنان به پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و این ایستادگی در حالی است که دشمنان انقلاب امیدی به دیدن چهل و دومین سالروز این حماسه تاریخی نداشتند.

در روزهایی که طعم تلخ بیماری و مرگ هموطنان کام همه را لبریز کرده، این برگ پیروز تاریخ ایران بهانه‌ای برای شستن گرد غم از چهره و نقاشی لبخند بر لبان مردم شد و امید بار دیگر در دل‌ها جوانه زد؛ چه از این شیرین‌تر؟ تا باد چنین بادا.

گزارش فارس حاکی است، مردم شهرهای ۲۱ گانه آذربایجان‌شرقی در طلیعهٔ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طلوع خورشید انقلاب به زعامت خمینی کبیر را جشن گرفتند.

 

در این مراسم که به دلیل شیوه ویروس کرونا با اتومبیل، موتور و دوچرخه انجام شد، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی، وسایل موتوری و خودرویی خود را به شعارهای انقلابی، تصاویر امام (ره) و رهبری و تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی مزین کرده‌اند و جلوه‌ای ویژه به مراسم امسال داده‌اند.

حضور خانواده معظم شهدا به همراه تصاویر زیبایی از شهیدان، زینت‌بخش این مراسم است.

خیابان‌های اطراف مصلی امام خمینی(ره) ، میدان ساعت و پیاده راه ارک تبریز، امروز در چهل و دومین سالگرد طلوع انقلاب، میعادگاه کسانی بودکه با خودروهایشان و به شکل خانوادگی برای بزرگداشت بنیانگذاری نظام اسلامی به سمت آن حرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در رژه خودرویی و موتوری جشن ۲۲ بهمن در آذربایجان م‌شرقی، وسایل نقلیه خود را به گل و کاغذ نوشته‌هایی با مضمون شعارهای انقلابی مزین کرده بودند.

همچنین مردم مناطق مختلف تبریز از  قبیل جاده ائل گلی، شهرک باغمیشه و مناطق مرکزی شاهد برگزاری رژه خودرویی برای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

پرچم‌های سه رنگ ایران بر فراز خودروهای مردم آذربایجان‌شرقی در رژه یوم الله ۲۲ بهمن خودنمایی می‌کرد.

در اقدامی‌متفاوت رژه اسب‌سواران هم در کنار راهپیمایی خودرویی و موتوری در میدان ائل گلی تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول