اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دستان مجریان و مدیران کشور در برآوردن نیازهای مردم باید قوی‌تر شود

وزیر سابق امور خارجه گفت: الگوی استقلال در عرصه‌های اقتصادی با تحقق منویات رهبری همچون اقتصاد مقاومتی باید محقق شود، دستان توانمند مجریان و مدیران کشور در برآوردن نیازهای مردم باید قوی و قوی تر شود.

دستان مجریان و مدیران کشور در برآوردن نیازهای مردم باید قوی‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، منوچهر متکی در مراسم گرامیداشت 22 بهمن در زاهدان اظهار کرد:
مردم ما ۴۲ سال از فضای سنگین سخت دشمنی‌ها، فتنه‌ها، آتش افروزی ها، دسیسه ها عبور کردند، فتنه‌ها و دسیسه هایی که هر کدام از آنها برای درهم شکستن مقاومت یک ملت کفایت می کند؛ مردم ما فتنه‌های داخلی، جنگ تحمیلی، فشارها و تحریم های سیاسی، اقتصادی، بین المللی، شبیخون های فرهنگی و حوزه های دیگر همه را تجربه و آزمایش کرده‌اند.

وزیر سابق امور خارجه ادامه داد: ملت در پیروی از تحلیل درست، روشنگری های به موقع و تدبیرهای هوشمندانه امام و مقام معظم رهبری این۴۲ سال انقلاب را به اینجا رساندند، سختی های داخلی و مشکلات را تحمل کردند و در ۲۲ بهمن از دستاوردهای خود گفتند.

متکی اذعان کرد: نگاه کلان در محرومیت‌زدایی و استقرار عدالت شعار مستمر و همیشگی نهضت اسلامی، امام راحل ما و مقام معظم رهبری و مطالبات و مطالبه اساسی مردم در جای جای مختلف ایران است که از مسئولین در زمان های مختلف در دولت‌های گوناگون مطالبه کردند اما از همه آنها به پیروی از امام و رهبر شان حمایت کرده و با صدای آنها علیرغم سختی‌ها و مشکلات در میدان بودند.  

وی تصریح کرد: از همه کسانی که در ۴۲ سال گذشته به این کشور خدمت کرده وگام برداشته‌اند مدیران صدیق و صادقی که با سلامت با پاکدستی از گره‌های فراوان مردم در این کشور گره گشودند، سپاسگزاریم و امروز روز سپاس گذاری است.

وی  با بیان اینکه ملت ایران مصمم است از امانت امام که استقلال و رسیدن به مرزهای عدالت کشور است، نگهداری و حراست کنند، تاکید کرد: پلشتی ها، رشوه خواری ها و برداشت های حرام خوارانه توسط عده‌ای معدود، هرگز چشم ما را از توجه به انبوه خدماتی که در تمامی عرصه های کشور توسط مدیران خادم صورت گرفته، نمی بندد.

وزیر سابق امور خارجه عنوان کرد: از ۴۲ سال پیش روز به روز شعاع الهام بخشی انقلاب اسلامی در جای جای جهان بیشتر می‌شود، آنانی که می‌گفتند امروز همه "زلف جهان زیر پر ما و همه چیز تحت اراده ما است"، هر کاری را که می‌خواهند امروز انجام دهند نمی‌توانند و هر کاری که می خواهند جلویش را بگیرند باز نمی توانند و این ذلت آنها را نشان می دهد، این کلام روشن رهبری که آمریکا دوره افول خود را می گذراند یک سخن دقیقِ کارشناسانه مبتنی بر یک تحلیل واقع گرایانه است.

وی گفت: مقام معظم رهبری و مسئولان از مشکلاتی که مردم در این چند سال با آن مواجه بوده و هستند آگاه هستند، اما مردم در برابر دشمنان خارجی در برابر کسی که می‌خواست دین و مردم و نظام جمهوری اسلامی را تحقیر کند و به شکست بکشاند ، مردانه و زنان ایستادند و امروز صف شکست‌خوردگان و پیروز شدگان مشخص و معین است.

متکی ادامه داد: سالگردهای انقلاب اسلامی برای مدیران و مسئولین کشور دو یادآوری دارد؛ اولا یادآوری از داشته ها، دستاوردها و حقانیت ‏انقلاب است و این را باید مرور کرد؛ یادآوری دوم در ۲۲ بهمن ها اینکه مطالبات مردم ما چیست؟ که این محقق نمی شود مگر بدانیم مشکلات مردم چیست، مدیون دانستن مسئولین و تداوم خدمت ‏صادقانه تجدید عهدی است که در هر ۲۲ بهمن مسئولین و قوای سه گانه و بخش‌های مختلف کشور باید با آرمان‌های امام راحل داشته ‏باشند.

وی خاطرنشان کرد: الگوی استقلال در عرصه‌های اقتصادی با تحقق منویات رهبری همچون اقتصاد مقاومتی باید محقق شود، دستان توانمند مجریان و مدیران کشور در برآوردن نیازهای مردم باید قوی و قوی تر شود.

وزیر سابق امور خارجه ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان مردمی که در حوزه‌های دینی شاهد یک تحول بودند باید مقایسه کنند و دستاوردهای انقلاب را ببینند؛ گاهی در جلساتی که با برادران اهل سنت در مناسبت های مختلف داریم گفته ام که شما مقایسه کنید حوزه هایی را که به تبیین اسلام و مجموعه کشور به طورعام و در بین اهل سنت به طور خاص؛ در ترکمن صحرا، کردستان و اینجا در ۴۰ سال گذشته به آن توجه شده است و این کم دستاوردی نیست.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول