اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فجر 42| آناتولی: مردم ایران در تهران و سایر شهرها به شیوه‌ای متفاوت راهپیمایی کردند

خبرگزاری ترکیه‌ای در گزارشی به بازتاب حال و هوای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و سایر شهرهای ایران پرداخت.

فجر 42| آناتولی: مردم ایران در تهران و سایر شهرها به شیوه‌ای متفاوت راهپیمایی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که امسال به دلیل شیوع کرونا به شیوه‌ای متفاوت از سالهای گذشته برگزار شد، در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

باسابقه‌ترین خبرگزاری ترکیه «آناتولی» در گزارشی از تهران در بازتاب جشن پیروزی انقلاب نوشت: بجای راهپیمایی‌های عظیم که هر سال در ارتباط با ۲۲ بهمن در ایران برگزار می‌شود، جشن‌های امسال با راهپیمایی‌های موتوری در تهران و سایر شهرهای مهم انجام شد.

چهارشنبه صبح تعداد زیادی موتور سیکلت و اتوموبیل در میدان آزادی تهران در حالی که سرنشینان آن‌ها پرچم‌های ایران را در هوا تکان می‌دادند و شعارهای میهن‌پرستانه سر می‌دادند، راهپیمایی کردند.

راهپیمایی‌های موتوری و ماشینی مشابهی هم در سایر شهرهای ایران از جمله قم، اصفهان، مشهد و شیراز برگزار شد.

پیش از آن در شب گذشته هم برای بزرگداشت این مراسم، آسمان سراسر ایران شاهد نورافشانی و آتش‌بازی بود.

به گزارش فارس، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» هم در بازتاب این روز بزرگ گزارش داد که ایران در پی شیوع ویروس کرونا، امروز (چهارشنبه)، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به جای راهپیمایی از طریق رژه خودروها، موتوسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها گرامی داشت.

این خبرگزاری آمریکایی نوشت که دهها هزار نفر از مردم شهرها و روستاهای سراسر ایران قرار است با خودروها و موتوسیکلت‌های خود در بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مشارکت کنند.

این گزارش در توصیف حال و هوای شهرها و روستاهای ایران در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت که روز چهارشنبه، خیابان‌ها با پرچم‌های بزرگ ایران و دریایی از بادکنک‌ها تزئین شده بود و سرودهای انقلابی و میهن‌پرستانه از بلندگوهایی پخش می‌شد که در سراسر مسیر دسته‌های خودرویی و موتوری قرار گرفته بود.

آسوشیتدپرس همچنین نوشت که در روز گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در خیابان‌های شهرهای ایران تصاویری در مدح دستاوردهای علمی و نظامی ایران از جمله ماهواره‌‌ها و موشک‌های بالستیک قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول