اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز ترکمنستان در تجارت خارجی

رئیس جمهور ترکمنستان وظایفی را برای ارگان دیپلماتیک این کشور در جهت گسترش فعالیت های تجاری تعیین کرد.

خیز ترکمنستان در تجارت خارجی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه کاری به «رشید مردوف» وزیر امور خارجه و ارگان‌های دولتی مربوطه، دستور داد که طرح‌‌های افتتاح نمایندگی تجاری ترکمنستان در کشورهای خارجی را تهیه و ارائه دهند.

در این نشست معاونان کابینه وزیران، روسای ساختارهای مربوطه و دانشگاه‌های تخصصی حضور داشتند.

رئیس جمهور ترکمنستان خطاب به «قادر گلدی مششیکوف» معاون رئیس کابینه وزیران دستور داد تا وضعیت مالی و اقتصادی نمایندگی‌های دیپلماتیک و دفاتر کنسولی ترکمنستان در کشورهای خارجی را تحت کنترل و بر استفاده هدفمند و به موقع و درست از بودجه اختصاص یافته دولت و سایر منابع مالی دولت نظارت داشته باشد.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد با توجه به تجزیه و تحلیل وضعیت اقتصاد منطقه  لازم است با تکیه بر رویکرد جدید برای تعامل بیشتر با سازمان همکاری اقتصادی، پیشنهادهای ویژه‌ای تهیه شود.

رئیس دولت دستورالعمل‌هایی برای بهبود فعالیت‌های بخش سیاست خارجی کشور و نوسازی پایگاه مادی و فنی مربوطه و همچنین اقدامات فوری برای بهبود وضعیت مالی و اقتصادی آن ارائه داد.

بردی محمداف خاطرنشان کرد نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکمنستان در خارج از کشور باید هنگام خرید کالاهای وارداتی و تجهیزات ویژه در حجم بسیار توسط وزارتخانه‌ها و ادارات کشور با تولیدکنندگان تماس مستقیم برقرار کنند و آنها را در خرید این محصولات با قیمت مناسب کمک کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول