اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اقتصاد نباید وابسته به ابرقدرت‌ها باشد/ اموال مسؤولان کشوری شفاف‌سازی شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه برون رفت از تحریم اقتصادی برای ما با تجربه‌ای که داریم مقدور است اما به شرطی که افرادی عهده‌دار مسئولیت‌های اجرایی شوند که از تمام وجود برای مردم مایه بگذارند.

اقتصاد نباید وابسته به ابرقدرت‌ها باشد/ اموال مسؤولان کشوری شفاف‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سیدمسعود خاتمی ظهر امروز در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن با بیان اینکه در دوران طاغوت هویت دینی و ملی ایران تحت آماج حملات بود و تاریخ اسلامی را تغییر داده بودند و دلسوزان اسلام و دین در زندان، تبعید و یا منزوی بودند، اظهار کرد: باید دوران طاغوت را برای نسل آینده ترسیم کرد تا از وقایع آن آگاه شوند.

 رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی امام فریاد مبارزه و آزادی خواهی سر داد تمام اقشار مختلف مردم نیز به میدان آمدند و در مبارزه با جور و شرک و کفر امام را یاری کردند، فطرت پاک مردم اسلام خواهی بود و حول یک محور گرد آمدند..

وی با بیان اینکه حفظ هویت دینی و استقلال خواهی مطالبه مردم بود البته استقلال خواهی به مفهوم مستقل بودن از ابرقدرت‌ها، افزود: امام در چارچوب جمهوری اسلامی از اسلامی سخن گفت که  تکبر و زیاده‌خواهی جای نداشت و منصوب شدن مسؤولان مردمی را خواستار بود و اگر افرادی به مانند خودم و سایر مردم عاشقانه به فرمان امام لبیک گفتند به دلیل تأثیر شعارهای پاک و اسلامی امام بود که البته  به عنوان نماینده مردم شرمنده از مردم هستم که برخی شعارها آن‌گونه عملی نشد والبته قابل حل و اجرا است.

خاتمی گفت: امام عالم  دو قطبی شرق و غرب را به دو قطب  الهی و مادی گرایی تبدیل کرد، پس از آن در سال‌های اخیر با ماهیت دینی داعش بی‌فرهنگ را تشکیل دادند تا مذهب را در مقابل مذهب قرار دهند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب علیه نظام توطئه‌های مختلفی ترسیم کردند، گفت: امروز در توطئه تحریم اقتصادی قرار داریم تا جایی که پول‌های ما را بلوکه کردند و ما راهی جز تکیه بر نیروهای انسانی و اقتصاد مقاومتی نداریم و باید باور ما می‌توانیم نهادینه شود.

 رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد نباید وابسته به ابرقدرت‌ها باشد، افزود: در اصلاح بودجه در کمیسیون تلفیق از سوی دولت همکاری نشد، حتی در بحث دانشگاه علوم پزشکی که متوجه کاهش بودجه از سوی کمیسیون تلفیق شدیم وقتی اطلاع دادیم در جواب گفتند هیچ تغییری داده نشده است اما قبل از جوسازی تصویب انجام شده بود.

وی گفت: حقوق اعضای هیأت علمی غیر پزشکی را در بودجه پیشنهاد نکرده بودند اما جوسازی برای نپرداختن حقوق انجام داده بودند، مجلس بر خلاف تصور خود یکباره دید که مصوبه کمیسیون تلفیق را بنا دارند که اجرایی نکرده و مردم را دچار جنگ اقتصادی دیگری کنند از طرفی مجلس را مجبور کردند که مصوبه کمیسیون تلفیق را تصویب نکند که امیدواریم دولت بودجه اصلاح کند و به مجلس بفرستد.

خاتمی با بیان اینکه راه برون رفت از تحریم اقتصادی برای ما با تجربه‌ای که داریم مقدور است اما به شرطی که افرادی عهده‌دار مسؤولیت‌های اجرایی شوند که از تمام وجود برای مردم مایه بگذارند به مانند سردار سلیمانی، گفت: باید اموال و تصمیم گیری تمام مسؤولان کشوری شفاف‌سازی شود، خجالت آور است که مردم کوبا از حساب بانکی فیدل کاسترو که فردی کمونیست بود به صورت روزانه مطلع می‌شدند، با این روش در کشور با فساد مالی مواجه نخواهیم شد که اقوام نزدیک مسؤولان دچار فساد مالی شوند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر گفت: به سفارش امام در انتخابات بدون نگاه سیاسی وارد شوید مسؤول باید دلسوز به مردم و پاکدل و بدون شائبه برای خدمت به مردم وقت بگذارند تا مردم را از این مشکلات اقتصادی حاد نجات دهد، با بی‌تدبیری در کشور مردم را به بورس دعوت کردند و موجب اختلاف در خانواده‌ها شدند، در بحث بنزین نیز بدون مطلع بودن از وضعیت مالی اقدام به گران شدن کردند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول