اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تصمیمات غیرعلمی مسؤولان است

امام ‌جمعه موقت تهران وظیفه‌شناسی را از ارکان مهم انقلاب دانست و گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور ریشه در تصمیمات بدون تخصص و غیرعلمی مسؤولان دارد.

بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تصمیمات غیرعلمی مسؤولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در سخنرانی پایان راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در سمنان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، وظیفه‌شناسی است، اظهار کرد: وظیفه‌شناسی و رهبری صالح از ارکان انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور ریشه در تصمیمات بدون تخصص و غیرعلمی مسؤولان دارد و باید این پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی تقویت شود تا بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه برطرف شود.

امام ‌جمعه موقت تهران افزود: رهبری مدبرانه و مردم ولایتمدار از ارکان اصلی انقلاب اسلامی هستند و در نگاه قرآن، رهبری جامعه اسلامی باید به دست پیامبران و ائمه اطهار (ع) باشد و در دوران غیبت امام عصر (عج) نیز این مسؤولیت مهم در دستان فقیه عالم، عادل، شجاع و توانا قرار دارد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی با الهام‌گیری از مکتب عاشورا و اندیشه‌های الهی و سیاسی حضرت سیدالشهدا (ع) تشکیل شده است، عنوان  کرد: امام راحل پیام‌آور ادبیات عاشورا بودند و حالا انقلاب اسلامی جهانی شده و بسیاری از کشورهای مسلمان آن را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ایران اسلامی به درجه‌ای از اقتدار رسیده است که دشمنان و استکبار جهانی همواره از آن می‌ترسند و اگر معارف حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن و عترت تکیه‌گاه تفکر یک ملت قرار گیرد، بی‌تردید آن ملت از اقتدار ویژه بهره‌مند خواهد شد.

امام ‌جمعه موقت تهران بر وجود کمال عقلانی و کمال عملی در سعادت یک جامعه تأکید کرد و گفت: کمال عقلانی یعنی با علم و نور معرفت خدا، پیامبر (ص) و اولیای دینی و کمال عملی یعنی عمل صالحی که بر اساس علم، معرفت و با انگیزه الهی شکل گیرد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: نقش مهم و سرنوشت‌ساز مردم ایران در حماسه ۲۲ بهمن سال ۵۷ نیز از ریشه‌ها و ارکان اقتدارآفرین اسلام الهام گرفته بود که به پیروزی منجر شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول