اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

الگوی سوم زنان ایرانی، زن نه شرقی نه غربی است

معاون امور بانوان بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی گفت: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، زن نه شرقی، نه غربی است.

الگوی سوم زنان ایرانی، زن نه شرقی نه غربی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به مناسبت هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن بنیاد بین المللی غدیر استان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از تعدادی از بانوان فعال فرهنگی تجلیل کرد.

منصوره کیانی معاون امور بانوان بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز هدف از برگزاری چنین برنامه ای را الگوسازی برای جوانان ذکر کرد.

وی افزود:همزمان با برگزاری نشست تخصصی ولایت از منظرحضرت زهرا(س) توسط بنیاد بین المللی غدیر و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به معرفی برخی الگوهای فاطمی و تبیین نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و ولایت مداری پرداخته شد.

کیانی ادامه داد: تجلیل از بانوان فعال و فرهیخته در عرصه های فرهنگی، دینی، اجتماعی، علمی، ورزشی  برای اولین سال برگزاری از امسال کلید زنی شد و به امید خدا سال های آینده نیز طراحی شده و ادامه خواهد داشت.

معاون امور بانوان ستاد بین المللی غدیر هدف از اجرای این برنامه را معرفی الگوهای عملی برای نوجوانان و جوانان ذکر کرد و افزود:تجلیل از نخبگان در جهت معرفی الگوهای عملی، یکی از اصول و روش های تربیتی است، اگر الگوهای عملی در جامعه معرفی شوند باعث ایجاد علاقه و اشتیاق در نوجوانان و جوانان می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تعدادی از بانوان فعال و فرهیخته در تبریز که از قبل شناسایی شده بودند به این محفل دعوت شده و مورد تجلیل قرار گرفتند.البته باید اذعان کرد از این بانوان پرتلاش و نخبه در استان ما زیاد هستند ولی مطمئنا با توجه به کمبود وقت دعوت از همه آنها میسر نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح الگوی سوم زن از سوی مقام معظم رهبری اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب با اشاره به  الگوی مشترک انقلاب اسلامی و نقش تاریخی زن در دین اسلام الگوی زن نه شرقی و نه غربی را در پیام‌شان به کنگره‌ «هفت هزار زن شهید کشور» مورد تاکید قرار دادند. ایشان الگو و طرح واره و چارچوبی از زن مسلمان معرفی می کند که به دور از نگاه های مبتذل و دست پایین و ضعیف به زنان است و بلعکس آنان را کانون تحول و اعتلای جوامع و به سمت رشد و پیشرفت معرفی می کند.

کیانی خاطرنشان کرد: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، زن نه شرقی، نه غربی است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود.

وی ادامه داد: این نگاه متعالی نیازمند تبیین و گفتمان سازی چه در داخل کشور و چه در جوامع مختلف اسلامی و ... است. رسالتی بس خطیر که در امواج انحرافی بر دوش زنان مسلمان ایرانی نهاده شده تا در جهت تبیین جایگاه واقعی زنان هم خود الگو باشند و هم این جایگاه را به زنان جهان بشناسانند.

معاون امور بانوان ستاد بین المللی غدیر استان آذربایجان شرقی ادامه داد:  هیچ وقت اسلام نمی خواهد که زن در کنج خانه بماند بلکه همیشه تاکید می کند با رعایت حجاب و عفاف می تواند بسیار تاثیرگذار باشد همچنان که نقش زنان در مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است و اگر شهدا تربیت شدند و به حماسه افرینی پرداختند در سایه تربیت و مجاهدت های همین مادران است.

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول