اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

واکنش ضدانقلاب به راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن: از بایکوت تا تحریف

شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان واکنش‌های قابل انتظاری درقبال جشن 22 بهمن از خودشان نشان دادند؛ اینترنشنال تا ساعت‌ها این جشن را بایکوت کرد، BBC و منوتو هم سیاست تحریف و سیاه‌نمایی را در پیش گرفتند.

واکنش ضدانقلاب به راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن: از بایکوت تا تحریف

مجله فارس پلاس؛ حمزه ناجیان: برگ زرین دیگری از عمر ۴۲ ساله جمهوری اسلامی رقم خورد؛ مردم ایران اسلامی بار دیگر نشان دادند علی رغم همه کاستی‌ها و سوءمدیریت‌ها پای انقلابشان ایستادند و برهمان عهدی که با شهدا بسته‌اند پای بندند.

 

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت موتوری، خودرویی و مجازی برگزار شد به طوری که خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در بازتاب گزارش این مراسم نوشت که علیرغم آنکه شیوه برگزاری گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران متفاوت از سالهای گذشته بود اما حال و هوای این مراسم همچون همیشه بود.

 

در این میان واکنش رسانه ها و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که ادعای بازتاب صادقانه اتفاقات و اخبار ایران را دارند از همه قابل تامل تر است.

ایران اینترنشنال و سکوت

مرور پست های منتشر شده در تلگرام و صفحه اینستاگرام شبکه انگلیسی، ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که این شبکه هیچ تصویری را پس از گذشت هفت ساعت از آغار راهپیمایی ایران در رسانه‌ خود منتشر نکرد.

 

البته پس از هفت ساعت تنها به انتشار یک یا دوپست اکتفا کرد و سعی کرد مانند سیاست نخ‌نما شده چهل سال گذشته حضور مردم در راهپیمایی‌ها را به گرفتن ساندیس تقلیل دهد.

 

مرور برنامه های این شبکه در شب و روز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده دست خالی آن ها برای سیاه نمایی در این روز است به عنوان نمونه یک پست اینستاگرامی که فردی در آن ادعا می کند در ساعت ۹ کسی بانگ الله اکبر سر نمی دهد را بدون آن که مشخص باشد فیلم برای چه روز و چه ساعتی است منتشر کرد.

 

یا در فیلم دیگر زنی که در تاریکی شب فیلم فحاشی خود را به اینترنشنال فرستاده را منتشر می کند  مدعی می شود گروهی از مردم در حال انزجار از جمهوری اسلامی هستند.

 

BBC فارسی  و دروغ

بی بی سی فارسی رسانه متعلق به دربار انگلیس نیز از صبح ۲۲ بهمن سعی کرد تا انعکاس اخبار مربوط به ایران را کاهش دهد. این رسانه از ۱۵ پست اینستاگرامی اش تنها ۸ و از ۲۲ مطلب تلگرامی اش تنها ۱۱ مطلب را به ایران اختصاص داد درحالی که در روزهای قبل اکثر اخبارش مستقیما مربنوط به ایران بوده است.

 

از معدود اخبار مربوط به ایران در شبکه های اجتماعی BBCفارسی تنها 3خبر مربوط به راهپیمایی بود، یکی اظهارات حجت السلام طائب، دیگری خبر تصاویر موشک بالستیک در راهپیمایی. تنها تصویر از حضور مردم در راهپیمایی که BBCفارسی منتشر کرد هم خبر منفی و دروغین بود؛ بی بی سی فارسی علاوه بر این که سعی کرد جمعیت حاضر را نیروهای نظامی جلوه دهد، مدعی شد که راهپیمایی امروز مردم برخلاف دستور ستادملی کرونا بوده است.

دروغ بی بی سی فارسی درحالی است که این مراسم با دستور ستاد ملی کرونا بوده است.

 

* من و تو سیاست تحریف

شبکه من و تو نیز برای اینکه از قافله فارسی زبانان ضدانقلاب عقب نیافتد به سیاه نمایی علیه ایران ادامه داد. این رسانه انگلیسی اولین پست های خبری خود در روز ۲۲ بهمن را از ساعت ۱۱ آغاز کرد.

همچنین این رسانه  تنها مطلب خو از راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را هم با تحریف سخنرانی روحانی کلید زد.

این صحبت‌های رئیس جمهور درحالی است که روحانی اشاره کرد امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به وعده‌هایی که در ۴ سال ونیم اول به ملت دادیم  به خوبی عمل کردیم. من دوران هشت ساله دولت تدبیر و امید را به سه بخش تقسیم می‌کنم. دوران ثبات و پیشرفت از ۹۲ تا ۹۶، دوران جنگ تحمیلی از ۹۷ تا ۹۹ و شش ماهه دولت که دوران بازآفرینی است.

من و تو همچنین در این روز سعی کرد موضوعات مورد مناقشه را دوباره مطرح کند.

 

به گزارش فارس، آن چیزی که مشخص است این رسانه‌ها بار دیگر ثابت کردند که نمی‌توانند برخلاف سیاست‌هایی که دولت‌های غربی و سعوی برایشان ترسیم کردند عمل کنند و واقعیات مردم ایران را به معرض نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول