اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مکتب سلیمانی در گام ۴۲

۴۲ سال است که ما در طلیعه هر فجر پیروزی، مقدمت را گلباران می‌کنیم تا عالمیان بدانند مسیر ما همان مسیر انقلاب امام در سال ۵۷ است و ما برآن عهد که بستیم، نشستیم.

مکتب سلیمانی در گام ۴۲

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بزرگ مردی از قبیله غیرت این سرزمین که با برهم زدن همه معادلات سیاسی روز، انقلابی را رقم زد که بزرگ‌ترین رویداد قرن بیستم لقب گرفت. امام آمد و با کمک مردم تخت طاغوت را واژگون و دهه فجر پیروزی طلوع کرد و هم اکنون با گذشت ۴۲ سال، ملت بزرگ ایران همچنان آغاز دهه استقلال آزادی خود را جشن می‌گیرند.

انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب ارزشی است که در ۴۲ سال گذشته همواره مورد حملات و فشارهای غیرانسانی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل قرار گرفته است.

اما ملت غیور و قهرمان کشور با ایستادگی و مقاومت در بلندای تاریخ نام ایران را ماندگار کردند. شاید گروه‌های مختلف ضد انقلاب از منافقین و مارکسیستی و ... بارها خواستند که انقلاب را از مسیر خود منحرف کند. اما معرفت و بصیرت ملت و لبیک به ندای ولی فقیه زمان هرگز اجازه نخواهد داد به این نظام مقدس خدشه وارد شود. و قطعا حرکت در صراط مستقیم نیازمند راهنماست که می‌توان با توسل به شهدای دفاع مقدس و رجوع به مکتب سلیمانی مسیر درست را مشخص و توطئه‌ها را خنثی کرد.

شاید به تعبیر بعضی‌ها در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی ما نیازمند یک شهید بودیم که مسیر درست را مشخص کند و تاثیرگذاری حاج قاسم سلیمانی در گام دوم انقلاب اسلامی کمتر از نقش او در گام اول و دفاع مقدس نیست چراکه جوانان با دیدن مسیر حاج قاسم سلیمانی می‌توانند راه درست را انتخاب و گام دوم انقلاب اسلامی را تحقق ببخشند.

البته ابعاد مختلف شخصیتی سپهبد شهید سلیمانی بسیار گسترده و درس‌آموز است که باید این ویژگی‌ها را به‌درستی در مدارس و دانشگاه به جوانان ارائه دهیم تا جوانان با استفاده از این الگو مسیر سعادت و بندگی را ادامه دهند.

مکتب شهید سلیمانی چند ویژگی دارد که اولین ویژگی آن ولایت‌مداری است. در رفتار و وصیت‌نامه شهید سلیمانی تفسیری درست از ولایت مداری وجود دارد که با دیگر افراد متفاوت است، قاسم سلیمانی ولایت مداری و ولایت‌پذیری را به‌درستی آموخته بود و باور عمیقی به آن داشت او ولایت‌مداری را باور داشت و دیگران را نیز در این مسیر همراه خود می‌کرد.

 مردم‌داری، از دیگر ویژگی‌های سپهبد شهید سلیمانی است چراکه حاج‌قاسم در عراق و سوریه با همراهی مردم این کشورها به مقابله با دشمنان رفت و اصل مردمی کردن مقاومت از اصول مکتب شهید سلیمانی است. اما این اصل مردم‌داری در جامعه اسلامی امروز در بین مسئولین کم رنگ شده است. اینجا بدنیست که وصیت سردارشهید نورعلی شوشتری را مرور کنیم که گفت: (دیروز ازهرچه بود گذشتیم امروزازهر چه بودیم گذشتیم آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز دیروزدنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود. )

شاید رمز ماندگاری حاج‌قاسم در تاریخ دنیا همین مردم‌داری بود که توانست بدرقه‌ای باشکوه را تا آسمان رقم زند.

خوب است که  مسئولان  گام دوم انقلاب اسلامی را با بهره‌گیری از مکتب سلیمانی چراغ راه ملت پیش ببرند تا  همان‌گونه که خون شهدا در دفاع مقدس موجب شد خرمشهر آزاد شود و پایه‌های استقرار نظام مقدس اسلامی مستحکم گردد، خون حاج قاسم در طلیعه فجر چهل و دوم با رویش و طلوع نسل سلیمانی‌ها  می‌تواند موانع پیش روی انقلاب را کنار بزند و گام دوم انقلاب اسلامی را تحقق ببخشد.

امیداست که با خون حاج قاسم میهن اسلامی در گام دوم انقلاب بیمه شده و بتوانیم با اتحاد بین قوای سه گانه و همراهی مردم  پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی خود برسانیم.

یادداشت از: حامد شجاعی‌باغینی

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول