اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

فجر 42| الجزیره: برای اولین بار میدان آزادی تهران به جای انبوه جمعیت با خودروها و موتورسیکلت‌ها پر شد

خبرگزاری قطری در بازتاب بزرگداشت رویداد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت برای اولین بار در طول دهه‌ها، میدان بزرگ آزادی تهران با خودروها و موتورسیکلت‌ها بجای جمعیت فشرده راه‌پیمایان در جشن انقلاب پر شد.

فجر 42| الجزیره: برای اولین بار میدان آزادی تهران به جای انبوه جمعیت با خودروها و موتورسیکلت‌ها پر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که امسال به دلیل شیوع کرونا به شیوه‌ای متفاوت از سالهای گذشته برگزار شد، در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

خبرگزاری قطری «الجزیره» در بازتاب بزرگداشت رویداد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: برای اولین بار در طول دهه‌ها، میدان بزرگ آزادی تهران با خودروها و موتورسیکلت‌ها بجای جمعیت فشرده راه‌پیمایان در جشن انقلاب ۱۹۷۹، تولد جمهوری اسلامی ایران، پر شد. هزاران خودرو در مسیرهای پیش‌بینی شده در پایتخت و سراسر ایران روز چهارشنبه در چهل و دومین جشن سالانه که امسال به دلیل همه‌گیری کرونا محدودیت‌هایی داشت، حرکت کردند.

این خبرگزاری افزود: به منظور رعایت محدودیت‌هایی کرونایی از مردم خواسته شده بود که به صورت پیاده راهپیمایی نکنند. میدان آزادی تهران که مقصد اصلی همه مسیرهای راهپیمایی بود، شاهد مانورهای نظامی هوایی و فرود چتربازان بود و شعارهای انقلابی از بلندگوها به گوش می‌رسید.

به نوشته الجزیره، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سه نوع موشک بالستیک بومی را در مسیر راهپیمایی در تهران به نمایش گذاشت. یک سیستم دفاع هوایی بومی هم که در ژوئن ۲۰۱۹ یک پهپادهاد آمریکایی را سرنگون کرد، به نمایش گذاشته شد. در همین حال، پیام‌های متداول ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی، امسال هم در شعارها و بنرها قابل مشاهده بود.

پیش‌تر خبرگزاری انگلیسی «رویترز» گزارش داد که علیرغم آنکه شیوه برگزاری گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران متفاوت از سالهای گذشته بود اما حال و هوای این مراسم همچون همیشه بود. 

 خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی» هم در گزارشی به بازتاب حال و هوای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و سایر شهرهای ایران پرداخت.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» نیز در بازتاب این روز بزرگ گزارش داد که ایران در پی شیوع ویروس کرونا، امروز (چهارشنبه)، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به جای راهپیمایی از طریق رژه خودروها، موتوسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها گرامی داشت.

خبرنگار: زهرا حاج محمد ابراهیم طهرانی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول