اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برآورده کردن آرزوی «فرزندان ولایت»؛ از یک عروسک تا تامین مسکن

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از حمایت ویژه این نهاد از 300 یتیم که همزمان از نعمت پدر و مادر محروم هستند، در قالب طرح «فرزندان ولایت» و با نیت حضرت فاطمه زهرا(س)خبر داد.

برآورده کردن آرزوی «فرزندان ولایت»؛ از یک عروسک تا تامین مسکن

حبیب اله آسوده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در سفر اخیر رییس کمیته امداد کشور به مشهد به دیدن خانواده‌ای شامل پنج فرزند یتیم(که پدر و مادر خود را توامان از دست داده بودند) رفتیم و مشاهده کردیم ان افراد به تنهایی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند؛ این دیدار باعث شد با دستور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصمیم بگیریم از این ایتام واقعی که هم‌زمان از نعمت پد رو مادر محرومند و عائله خداوند محسوب می‌شوند، سرپرستی و حمایت ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: در همین راستا مقرر شد از روز شهادت حضرت زهرا(س) این افراد را علاوه بر کمک‌های عادی کمیته امداد، تحت پوشش سرپرستی ویژه‌ای به نیت حضرت فاطمه زهرا(س) و تحت عنوان «فرزندان ولایت» به عنوان فرزندان نظام و امام و مقام معظم رهبری قرار بگیرند.

وی در تشریح چگونگی اجرای طرح «فرزندان ولایت» گفت:موضوع را با مدیران و معاونین کمیته امداد امام خمینی در سطح استان در میان گذاشتیم، همگی از این تصمیم استقبال و برای مشارکت در این طرح اعلام امادگی کردند؛ در یک روز مشخص آمارها جمع بندی شد و همه مدیران و معاونین و روسای ادارات طی یک روز به دیدار همه خانواده‌های خراسان رضوی که همزمان از نعمت پدر و مادر محروم بودند، رفتند و از نزدیک مشکلاتشان را در حوزه‌های مختلف معیشتی، مسکن، اشتغال، اموزش وسلامت بررسی و دستور فوری برای رفع مشکلات صادر کردند.

آسوده در خصوص تعداد این افراد اظهار کرد: در این مانور با 130 خانوار و در مجموع بالغ بر 300 فرد یتیم در یک روز دیدار و مسائل و مشکلاتشان بررسی شد بخش قابل توجهی از کار رفع مشکلات و دغدغه‌های این افراد تا قبل از میلاد حضرت زهرا(س) رفع و از آنها دلجویی شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: برخی نیازها و آرزوهای این عزیزان در حد یک تبلت و عروسک بود که خیلی زود تهیه و به آنها تقدیم شد، در بحث‌های معیشتی هم هدیه مختصری ارائه شد. مباحث مربوط به مسکن و موضوعات بزرگتر در دستور کار قرار گرفته ودر حال پیگیری است.

وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری مجدانه همکاران این طرح و خیرین طی کمتر از 2 ماه مسائل و مشکلات(غیر از مسکن) این افراد، مرتفع و مشکل مسکن این افراد هم تا مهرماه حل و فصل شود. 

آسوده افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در این طرح به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت بحث جهیزیه دختران یتیم بود که از طریق خیرین و حامیان اکرام به طور ویژه مورد تاکید است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: این افراد فرزندان ولایت هستند و نباید در کنار غم از دست دادن و محرومیت از پدر و مادر اینطور تصور کنند که در این دنیا کسی به فکرشان نیست. 

وی بیان کرد: سن این افراد را زیر 30 سال در نظر گرفتیم اما مواردی 32 و 35 ساله حتی داشته‌ایم که مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

آسوده متذکر شد: این طرح با محوریت 20 نفر از مدیران و معاونین و روسای ادارات  کمیته امداد خراسان رضوی(خارج از بحث‌های ادرای و به صورت کاملا شخصی) اجرا می‌شود و این افراد خودشان سرپرستی ایتام را به عهده گرفتند و متعهد شدند تا حل مشکلات این عزیزان در کنارشان باشند تا زمانی که به بلوغ کامل و یک زندگی مستقلی برسند.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول