اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تماس تلفنی وزرای خارجه انگلیس و اسرائیل درباره حفظ فشار بر ایران

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه در گفت‌وگو با وزیر خارجه انگلیس بر ضرورت حفظ فشارهای بین‌المللی علیه ایران تاکید کرد.

تماس تلفنی وزرای خارجه انگلیس و اسرائیل درباره حفظ فشار بر ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، چهارشنبه تلفنی با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس گفت‌وگو کرد.

اشکنازی با اشاره به این تماس تلفنی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «پیشتر با دوستم، "دومینیک راب" وزیر خارجه انگلیس صحبت کردم. من مخالفت اسرائیل با تصمیم دادگاه جنایی بین‌المللی را شفاف بیان کردم».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «ما همچنین درباره تهدید ایران گفت‌وگو کرده و درباره اهمیت حفظ فشار بین‌المللی بر ایران تاکید کردم».

وی افزود: «ما درباره روابط خود درباره مقابله با کرونا و ضرورت تقویت روابط اقتصادی دوجانبه نیز صحبت کردیم».

اشکنازی روز دوشنبه نیز تلفنی با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان درباره ایران گفت‌وگو کرده بود.

اشکنازی درباره تماس تلفنی دوشنبه با هایکو ماس در صحفه شخصی خود در توییتر نوشته بود : «ما تلاش‌های مشترک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مورد بحث قرار دادیم. من تاکید کردم که ادامه فشار بر ایران بیش از هر زمان دیگری ضروری است».

اشکنازی طی روزهای اخیر با وزرای خارجه انگلیس،‌آلمان و آمریکا گفت‌وگوی تلفنی داشته و یکی از محورهای اصلی این تماس‌ها درباره تصمیم دادگاه کیفری بین‌‌المللی (لاهه) در  رأی به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی فلسطین اشغالی بوده است.

رسانه‌ها، جمعه‌شب، به نقل از دادگاه کیفری بین‌المللی گزارش دادند که این دادگاه رأیی صادر کرده که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به این دادگاه واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول