اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حضور باشکوه و متفاوت مردم اصفهان به حاشیه نمی‌رود/ واکنش ستاد امر به معروف به شعارهای حاشیه‌ساز چند نفره

جشن باشکوه و متفاوت امروز مردم اصفهان یک حاشیه کوچک از نظر مقیاس اما قابل تأمل از نظر محتوا هم داشت و در حاشیه حضور وصف ناشدنی مردم و برگزاری یک مراسم بدون عیب و نقص، گروه اندکی از موتورسواران برای چند ثانیه با سر دادن شعارهایی حاشیه‌ساز شدند.

حضور باشکوه و متفاوت مردم اصفهان به حاشیه نمی‌رود/ واکنش ستاد امر به معروف به شعارهای حاشیه‌ساز چند نفره

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز یک ۲۲ بهمن متفاوت و پرشور در شهرهای مختلف استان اصفهان بود و حضور با شکوه اقشار مختلف مردم در متفاوت‌ترین جشن انقلاب یک روز به یادماندنی دیگر به تاریخ ایران اسلامی افزود.

این حضور به قدری در شهر با عظمت و بی‌سابقه بود که بسیاری از محورهای اصلی شهر را درگیر کرد؛ جمعیت خودرویی از اتوبان چمران تا پل‌های دفاع مقدس در خیابان هزار جریب با بیش از ۲۰ کیلیومتر مسافت ساعت‌ها ترافیک سنگینی را ایجاد کرده بود.

جمعیت خودرویی و موتوری در محدوده گلستان شهدا تا میدان آزادی اصفهان هم شور حال جشن انقلاب را دو چندان کرده بود و البته به رسم میزبانی هر سال میدان امام خمینی اصفهان جمعیت موتوری و پیاده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میدان امام حسین اصفهان تا میدان امام علی یک جشن تمام عیار و با شکوه مردمی را رقم زده بود.

این جشن باشکوه یک حاشیه کوچک از نظر مقیاس اما قابل تأمل از نظر محتوا هم داشت و در حاشیه حضور وصف ناشدنی مردم اصفهان و برگزاری یک مراسم بدون عیب و نقص، گروه اندکی از موتورسواران در حاشیه عبور از میدان آزادی اصفهان برای چند ثانیه با شعار علیه رئیس‌جمهور کشور حاشیه‌ساز شدند. حاشیه‌ای که به سرعت کل حضور با عظمت مردم اصفهان را تحت الشعاع قرار داد و تیتر یک رسانه‌های معاند فارس زبان و برخی رسانه‌های داخلی شد.

پس از آن بود که وزیر ارشاد نیز به موضوع واکنش نشان داد و نسبت به توهین به رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی در اصفهان گلایه کرد. البته این موضع بدون واکنش نبود و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نسبت به راهپیمایی امروز مردم اصفهان و حواشی آن واکنش نشان داد.

 

حضور خودجوش مردم اصفهان باشکوه و وحدت‌آفرین بود/ مشکلات هست اما توهین به مسؤولان قانونی خلاف قانون است

حجت‌الاسلام احمد عبداللهی­‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص حضور مردم در جشن پیروزی انقلاب اظهار داشت: راهپیمایی امروز مردم، باشکوه، با عظمت و وحدت‌آفرین بود و فکر این را نمی‌کردیم که این  حجم از جمعیت در مراسم حضور پیدا کنند، چون این حرکت نوعی حرکت مردمی بود و جز اعلام برنامه از طریق مراجع حاکمیتی، برنامه‌ریزی خاصی برای آن نشده بود و مردم به صورت خودجوش چنین حضور پرشوری را رقم زدند و از آن‌ها به خاطر این قدرشناسی تشکر می­‌کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان درباره توهین‌هایی که در حاشیه مراسم امروز اتفاق افتاده بود، توضیح داد: در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات موجود که باعث گلایه‌مندی مردم شده هیچ جای تردیدی نیست و در جایگاه اختیارات خود پیگیر مطالبات مردم از مسؤولان کشور هستیم اما توهین به رئیس‌جمهوری که با رأی خود مردم سرکار آمده و در حال حاضر هم رئیس‌جمهور قانونی کشور است، حرکتی خلاف شرع و قانون است و با افرادی که این کار را یا به صورت خودسر و یا به­ طور سازمان‌یافته انجام داده‌اند برخورد خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با این اتفاق نامه‌ای به دادستان می‌فرستیم و خواستار شناسایی افراد می‌شویم تا با آن‌ها برخورد جدی صورت گیرد؛ این حرکت بر خلاف فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بود که اشاره کردند فضای توهین باید جمع شود، اگر این توهین به دشمنی باشد که هتاکی می‌کند مشکلی ندارد ولی در این مورد با تمام انتقادهای وارده چنین کاری جایز نیست.

عبداللهی‌نژاد تصریح کرد: برخورد با این افراد باید به روشی انجام بگیرد که در جهت دفاع از حقوق عامه باشد و اگر این کار اتفاق نیفتد باعث ضایع شدن حقوق افرادی می‌شود که امروز با هدف ادای دین به نظام و انقلاب و شهدا در مراسم حضور پیدا کردند.

 

جشن انقلاب امسال متفاوت و با شکوه بود/ شعار واقعی مردم اصفهان رعایت اخلاق، وحدت و ولایتمداری است

محمدعلی احمدی نیز به عنوان متولی اصلی مراسم امروز در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مردم در دهه فجر امسال علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی واقعا گل کاشتند و شرایط را متوجه بوده و درک می‌کردند و نشان دادند که علیرغم تمام دشمنی‌ها، بی‌تدبیری‌ها و مشکلات اقتصادی که دارند پای آرمان‌های انقلاب ایستادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مردم آرمان‌های انقلاب را آرمان خود می‌دانند افزود: این انقلاب ریشه در جان و قلب مردم دارد و ذره‌ای از آن فاصله نمی‌گیرند؛ امسال مردم باوجود محدودیت‌های کرونایی برنامه‌هایی را اجرا کردند که به جهت کثرت، تنوع و گستردگی از سال‌های گذشته بیشتر بود.

وی عنوان کرد: وجه اشتراک ۲۲ بهمن امسال با سال‌های گذشته، نحوه مقابله دشمنان و تلاش برای کمرنگ جلوه دادن حضور مردم بود؛ همه ساله دشمنان تلاش می‌کنند که مردم را در آستانه ۲۲ بهمن نسبت به انقلاب مأیوس کنند و نشان دهند که مردم از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتند.

احمدی در ادامه افزود: وجه اشتراک دیگر این بود که امسال هم مردم مشت محکمی بر دهان دشمن با حضور گسترده خود زدند و نشان دادند که توجهی به آن‌ها ندارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین اظهار داشت: شرایط کرونایی باعث شد که محدودیت‌ها، ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کند و جوانان امسال بسیار فعال عمل کردند به این دلیل که بسترهای حضور جوانان بیشتر مهیا شده بود.

وی ادامه داد: فعالان فضای مجازی عمدتاً جوانان هستند و حضور جوانان در این فضا برای بیان دستاوردهای انقلاب و توجه به آرمان‌های انقلاب نسبت به سال‌های گذشته بسیار فعال‌تر و منسجم‌تر بود.

احمدی اضافه کرد: حرکات خودرویی و موتوری نیز نقش جوانان را بیشتر از همیشه نشان داد؛ نورافشانی شب ۲۲ بهمن نیز با حضور جوانان ایجاد شد؛ از روز اول دهه فجر شاهد بودیم که در سراسر استان و از کوچکترین روستاها تا شهرهای بزرگ اقدامات خوبی داشتند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به شعارهای مردم در این روز گفت: شعار مردم در امروز، شعار رعایت ادب و اخلاق، وحدت، ایمان، ولایتمداری، همدلی برای رسیدن به آرمان‌های بزرگ، تلاش مضاعف برای مقابله با دشمنان و توجه به فرامین مقام معظم رهبری و وصیت امام خمینی (ره) بود و امروز تجلی این شعار در جای جای استان و به ویژه در کلانشهر اصفهان هویدا بود.

وی ابراز داشت: افراد حاضر در راهپیمایی خودرویی و موتوری با عشق به امام و رهبری حضور داشتند و تصاویر امام و رهبری و حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند که تمامی آن نشان از زنده بودن انقلاب دارد.

احمدی با بیان اینکه دشمن علیرغم تمام تحریم‌ها و مشکلات نتوانسته دل مردم را از انقلاب جدا کند، افزود: از این بابت از تمامی مردم، فعالان فرهنگی، بسیجیان، هیأت‌ها و... تشکر می‌کنیم؛ دشمنان همواره تلاش داشتند که عظمت حضور مردم را زیر سوال ببرند و حاشیه‌سازی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ممکن است در مکانی صحبتی شود و تصویری منتشر شود که شعار مردم نبوده زیرا شعار مردم سراسر وحدت، ایمان، ادب و اخلاق بوده‌ و کمک به مسؤولان کشور برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی بوده و کسی نمی‌تواند عظمت کار مردم را زیر سوال ببرد.

 

مردم گله‌مندند؛ مسؤولان تدبیر کنند

وی عنوان کرد: مردم مشکلاتی دارند و به واسطه آن گلایه هم دارند اما همین مردم هرجایی که مقام معظم رهبری اشاره‌ای کردند به دقت به آن عمل کردند؛ مردم اینکه امید به آینده داشته باشند، تلاش برای رفع مشکلات داشته باشند را از رهبر معظم انقلاب فرا گرفتند اما مسؤولان هم طبق همین توصیه‌های رهبری باید در جهت حل مشکلات مردم قدم بردارند و قدردان این مردم باشند که فشارها و بی‌تدبیری‌ها را تحمل می‌کنند و نقش عظیمی در استحکام نظام دارند.

احمدی در پایان گفت: قدرشناسی از مردم، تلاش مضاعف برای رفع مشکلات مردم و توجه ویژه‌ به مردم است؛ بزگترین مبارزه با دشمن، خدمت به مردم است و این مردم شایستگی دارند که مسؤولانشان شبانه‌روز درحال خدمت به آن‌ها باشند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۳۰//ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول