اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مردم تعامل مسئولان را طلب می‌کنند

مردم در این شرایط از مسئولان قوه مقننه، مجریه و قضاییه همدلی و همکاری و رسیدن به یک راه‌حل در تعامل با یکدیگر را طلب می‌کنند.

مردم تعامل مسئولان را طلب می‌کنند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت‌نظام طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشکلات داخلی و خارجی متعددی همراه شده است که مردم را نسبت به عزم و انسجام ویژه مسئولان برای حل اضطراری مشکلات‌شان بدبین می‌سازد. رفع این نقیصه قبل از هر چیز تیزبینی و زیرکی مقامات کشور در رصد افکار عمومی و نحوه نگرش مردم به شیوه اداره کشور را طلب می‌کند.

اگر در شرایط عادی، همراهی مقامات کشور با یکدیگر امری واجب تلقی می‌شود، در شرایط کنونی ناشی از فشارهای آمریکا بر کشور این مسئله واجب موکد است. قوای سه‌گانه اداره‌کننده کشور باید با هم هماهنگ باشند تا بتوانند حل مشکلات کشور را در دستور کار قرار دهند؛ به‌خصوص در شرایطی که دشمن لجوج داریم و بنا دارد هر رخنه‌ای که پیدا شود از آنجا نفوذ کند، تأثیر بگذارد و به اختلافات دامن بزند.

این فشارها طی ۳سال گذشته بسیار بر مردم سنگین شده‌اند و تحریم‌های یکجانبه آمریکا آن را از حد تحمل عموم مردم خارج کرده است. مردم در این شرایط از مسئولان قوه مقننه، مجریه و قضاییه همدلی و همکاری و رسیدن به یک راه‌حل در تعامل با یکدیگر را طلب می‌کنند.

مقامات و مسئولان باید بحث و گفت‌وگوهای خود را خارج از رسانه‌ها دنبال کنند و در جلسات مشترک با یکدیگر با تفاهم نسبی در حل‌وفصل مسائل اضطراری امروز مردم گام بردارند. آنها هرگونه توافق با یکدیگر در این مسیر را باید غیرعلنی دنبال کنند. مردم نتیجه عینی از این توافقات می‌خواهند تا مشکلات‌شان حل شود و در چنین حالتی سپاسگزار مسئولان خواهند بود. اعمال آنها به‌گونه‌ای نباشد که ذهن مردم را به‌خودش گرفتار کند.

در شرایطی که گرفتاری‌های ناشی از تحریم بر کشور وجود دارد و صعوبت ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ذهن آنها را مشغول خود کرده است، مقامات نباید مزید بر علت شوند و خدایی ناکرده بر نگرانی‌های مردم بیفزایند. در سالگرد انقلاب اسلامی یادآوری نیات و اعمال خالص و بی‌چشمداشت در شیوه‌های حکمرانی ابتدای انقلاب می‌تواند متذکر مسئولان امروز باشد. مشارکت جمعی و جهادی مسئولان بدون وزن و ترازو کردن مسئولیت‌ها و اختیارات‌شان تجربه موفق آن روزها بود و باید از تجربیات انقلاب استفاده کرد.

ما اگرچه به‌دنبال عقبگرد نیستیم، ولی از تجربیات موفق گذشته نیز می‌آموزیم. جریان‌های سیاسی باید بیاموزند در کشور قهر سیاسی وجود ندارد. آنچه وجود دارد اختلاف‌نظرهاست. این اختلاف‌نظرها می‌تواند با گفت‌وگوها کاهش پیدا کند؛ به‌خصوص اگر این اختلاف‌نظرها در احزاب، جمعیت‌ها و گروه‌های سیاسی وجود دارد، نباید در عرصه اجرایی و مدیریت ورود کند.

در این عرصه باید مدیریت واحد و یکپارچه از سوی دولت، رئیس‌جمهور و وزارتخانه‌ها شکل بگیرد و نباید مسائل حزبی و جناحی در تصمیم‌گیری‌های اجرایی کشور و دولت دخالت کند. اختلافات سیاسی و اختلاف‌نظرها نیز در این مسیر امری معقول، پذیرفته و بدیهی است، ولی این اختلافات باید فقط در عرصه گفت‌وگوهای سیاسی باشد و مطلقا در عرصه اجرا و عمل ورود نکند.

در عرصه اجرا و عمل می‌باید از الگوهای مدیریت تبعیت کرد و الگوهای مدیریت الگوهای استاندارد، علمی، تجربه شده و موفق است. این الگوها هم در ایران و هم در جهان تجربه شده و هیچ‌گاه مسائل سیاسی و حزبی نباید در اینگونه مدیریت دخالت داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول